ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Ama bizonyos tíz éves álom

2009.12.02. 00:10 - hanaura

Címkék: mai nap

...ami tegnap előkarácsony alkalmából teljesült is. Úgy terveztem, hogy csak decemberben lepem meg magamat, de valahogy így alakult.

Íme, a szivet melengető ajándékom magamnak:

Nem, nem a bácsi az, még mindig Mernyau az egyetlen vonzó élőlény az életemben, és nem is az ő hangszere. De egy ilyesmi. Didgeridoo. Nagyon régóta szerettem volna. Aztán rájöttem, hogy mivel ez egy hangszer, ezért a megsólaltatása nem fog egy perc alatt működni. Töltögetem az oktató felvételeket, bújom az oldalakat, illetve beszélem le az időpontot emberekkel.

Az első gondolatom ahogy hazavittem, természetesen az volt, hogy ez a hangszer mennyire beleillő lehet egy ayahuasca szertartásba akár "házi" körülmények között, akár egy sámán vezetésével. Ilyenkor, ezutóbbi esetben ugyanis erre gyakran adódik lehetőség, szóval...na majd meglátjuk.

Erről eszembe jutott valami, amit Hilario mondott. Nem szó szerint fogom idézni nyilván.:) Előtte még egy kis egyéb filozófia. Gyakran írok ilyen keleti bölcsességekről, vagy azokkal kapcsolatban. Nem is azért mert annyira nagy szakértő vagyok, viszont annál nagyobb rajongó, elsősorban az indiai kultúra szerelmese. Akiknek pedig nagyon izgalmas a filozófiájuk(meg úgy általában mindenük).

Na most azt tartja egy neves, Swami Bhaktivedanta nevű tanító valamelyik követője, már nem emlékszem hol olvastam, hogy a didgeridoo vonzza a szellemeket. Emiatt sokáig vaciláltam a hangszer miatt.

Itt tennék egy kis kitérőt szellemekkel kapcsolatban, és beszélnék kicsit az ő kozmológiájukról. EZ azért fontos, mert pl Sámándobbal is beszélgettünk egyfajta felosztásról, aminek a tartalmával ő is egyet értett, de ahogyan ő tanulta, ott másként fogalmazzák ezt meg. Ugye milyen hatalma/ereje van a nyelvnek?

Tehát: a "szellemek" szó az indiai terminológiában ártó fizikai testtel nem rendelkező lényeket jelenti. Ez fontos. És a szerint az ember szerint, aki ennek az indiai gurunak a tanítványa, ezeket vonzza ez a hangszer. Hogy ez honnan jött, azt én nem tudom. Lehet, hogy igaz, lehet, hogy nem, fogalmam sincs. Mondjuk kétségbe vonni senki szavát nem szeretem aki értelmes dolgokról beszél, szóval...

Na mindegy, visszatérve Hilariora: amikor ő szellemekről beszél, csak hogy valamiféle közös kozmológiát eszkábáljak a két világ között, akkor ő egyaránt beszél jó és ártó szellemekről.

Valahol időben és térben ama bizonyos szertartáson amin részt vettem, Hilario beszélt erről is érintőlegesen.

Azt mondta, hogy amikor az ayahuasca hatása alatt gyógyul az ember, akkor az ember egyaránt találkozik jó és ártó szellemekkel is. Akikkel nem kell de ajánlatos valamit kezdeni. Egyfajta "Jogviszonyt" kialakítani. Mert ezek ott vannak az ember életében, nagyon sokan ott vannak, és nem árt kezdeni valamit velük. Amikor az ayahuasca kinyit bizonyos kapukat a szellemvilág irányába, akkor az ember sok dologgal találkozhat. Jó és rossz dologgal is, nem kevéssel. És egyébként itt egy érdekes dolgot jegyeznék meg, amit a fórumon is fejtegettem: A kapott tanítás értelmezéseének a kérdése. Sok féle tanító létezik, de a leírások alapján az ayahuasca az amelyik az én nyelvemen beszél, és amit lassan kezdek érteni. Ez nagyon fontos, mert ahogy az ember alászáll egy erősebb kúra során a szellemvilágba( ez az ami már sámánnal ajánlatos, nem alábecsülve a szerepét!) és találkozik a dolgok valódi trmészetével akkor kérédés hogy tud-e mit kezdeni vele. Ez a második legfontosabb kérdés ebben a helyzetben.

A legfontosabb meg hogy akar-e.

Mernyauval beszélgettünk erről asszem tegnap, hogy olyan sokáig űzi az ember a következő sokszor hihetetlenül felszínesre koptatott, betanult jelszavakat: az "igazi" dolgok, a valóság, a dolgok ahogy tényleg vannak, és a többi, és a többi.

 

Hát szerintem ez egy kurva nagy csalás.

Itt valami nem stimmel.

 

Odáig oké, hogy az ember űzi ezeket a dolgokat a maga kis alantas motivációival vagy jó esetben azok nélkül. De valahogy az őszinteségét alaposan megteszteli az élet, amikor odaadja a vágyott dolgokat. Azt a nagybetűs IGAZSÁGOT. És ahogy mondtam Mernyaunak, ez az a pont ahol az emberek nagy része egy életre menekül vissza biztonságosabb helyre, és nem mondom, hogy nem érthető. Azt meg végképp nem, hogy én a bátrak bátra kiálltam a tűzpróbát. Nem álltam ki, de igyekszem készíteni magam azokra a pillanatokra (remélem hogy eljönnek), hogy amikor találkozom azokkal a dolgokkal amiket keresek, ne akarjam elfordítani az arcomat amiatt, hogy erre igazából nem is vagyok kíváncsi.

Más szóval csövet keresni nehéz dolog. Egy másik dimenzió bejáratába illeszteni is az. És átmenni is. És ott lenni is.

 

És ott maradni is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr351567178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meneruwa 2009.12.02. 06:21:38

na akkor ismét ajánlom az egyik oldalam: didgeridoo.saman.org.hu
Amúgy tényleg nem megy egyik napról a másikra :) én a körlégzést sem tudom rendesen igaz nem is sok időm van foglalkozni vele de tényleg ahogy Gábor mondta akitől vettem az enyémet érdemes mindennap egy kicsit foglalkozni vele s nem erőltetni.

samandobkeszito (törölt) · http://www.samandobkeszites.hu 2009.12.02. 19:26:56

Gyááá bakker, milyen fasza hangszered van :-) Pár hónapja én is belebotlottam egy videóban amiben ilyenen játszottak, és lövésem nem volt hogy mi lehet a neve, mert eléggé érdekelt engem is. De most már okosabb lettem, és idővel lehet hogy nekem is lesz,aztán versenybe nyomjuk :-)

Na jóóó csak hülyéskedek, biztos ennek is megvan a saját rituáléja hogyan és smint kell (szabad) használni.

Egyébként teljes mértékben egyetértek Hilarioval, hogy vannak jó és ártó szellemek. Hívhatjuk őket ártó szellemeknek, ártó erőknek, démonoknak...

Létezésüket régebben én is kétségbe vontam, de nem csak a sötét oldalét, hanem a fény oldalét is. Na jó bevallom még ma napig is nagyon nagyon ritkán átszalad a fejemen, hogy ááá hülyeség nem léteznek. De aztán persze tudom, hogy léteznek. Sorolhatnám ide reggelig azt a sok sok sok és nagyon sok negatív energiát kisugárzó dolgot az életből amit történnek manapság (és történtek régen is). Ezeket sem a fényoldal irányítja. :-)

Persze én senkit nem akarnék meggyőzni a sötét oldal létezéséről, mert tuti akkor mindenki majd itt fog parázni :-) Akinek tudni kell róla, annak a létezés megfogja mutatni :-) Akinek meg nem, az örüljön neki :-)

Ui: Ahol a fény megjelenik, ott az árnyék is :-)

hanaura 2009.12.02. 21:49:20

@meneruwa:
Meneruwa!
Ááá, ilyen nincs!!!
Valamelyik nap néztem, és mivel a nevében benne van a sámán pont org, még eszembe is jutott, hogy megírjam Neked, hogy valaki elkészítette az oldaladnak a didgeridoo-s változatát, erre......:)))))

meneruwa 2009.12.03. 09:28:22

:) hát még 2005-ben gondolkodtam ezen a samanos weboldalon s akkor béreltem a saman.org.hu-s domaint (minden más foglalt volt) aztán hogy ne ingyenesen kelljen tartani a többi oldalt így megszülettek ezek az aloldalak. aki unatkozna ajánlok még kettőt egyi ka vhk-s vhk.saman.org.hu a másik pedig http//magura.saman.org.hu na meg persze haverral csináltuk régen vagyis még most is a samanos oldalt de neki van egy külön kis érdekes oldala: biktop.saman.org.hu

s bocsi a sok reklámért :)

hanaura 2009.12.03. 18:19:36

Meneruwa!
A jó dolgokat fösvénység lenne nem megosztani másokkal, nem?:))))
Szóval szerintem bármilyen jó cucc van, azt érdemes megosztani!
Egyébként érdekesek külön-külön és együtt is ezek a témák!
Nem is tudom, leírhatóak-e hogy ezek hogy jöttek Nálad?


süti beállítások módosítása