ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Transcendental

2010.09.11. 15:52 - hanaura

Címkék: kép

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr1002288742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hanaura 2010.09.13. 08:06:08

Biktop!
Ezek elég hasonlóak, mi a kapcsolatuk?:)

Felki Szétát 2010.09.15. 19:31:23

Biktop képére csak azt tudom mondani, hogy az a film, amiből van olyan sorsszerű. Senki sem akarta ami történt. Éppen csak mindenki azt cselekedte, amit saját szűk személyisége "engedélyezett".

Vagy lehet hogy csak én erőltetem ezt rá a filmre, és amit írtam a hülyeség.

Jól mondom Biktop?

De nem tudom ehez a kép hogy kapcsolódik....

(Ez most poén volt. Azt hiszem.)

Felki Szétát 2010.09.15. 20:04:36

Erről jut eszembe (bocs az offolásér'):

1 Valaki mond nekünk valamit
2 eldöntjük hogy ez vajon poén?
3 Ha poén, akkor ugye mosolyogni kell, és esetleg valami hasonlóval válaszolni.

Vagyis ha a másik cselekedete bizonyos feltételeknek megfelel, akkor elindítunk egy rutincselekvést. Így működnek valahogy a gépek is....

Felki Szétát 2010.09.15. 20:24:56

(Nem azt akartam ezzel mondani, hogy a poén rossz dolog, csak példálóztam)

Erről meg az jut eszembe, ami elég sűrűn mostanában.

(bocs további offolásér, de ezt most azér is leirom.)

Ugye az előbb aki poént mondott, az csökkentette a környezete szabadságfokát.

Okos emberek azt mondják, hogy ez kvantum szinten is megvan. Az elektron nem nem egy pontszerű valami, hanem csak helyek valószínűségének halmaza. De ha megnézzük hogy hol van, akkor mégis pontszerűként viselkedik. Bár ezzel meg is fosztjuk szegény elektront a szabadságától.

Elvileg volt olyan kísérlet is, hogy mediatív állapotban képesek voltak belenyúlni az előző folyamatba. Példánál maradva: megkérték az elektront, hogy a legközelebbi méréskor mondja már azt magáról hogy egy bizonyos helyen van.

Felki Szétát 2010.09.15. 20:32:45

(Harmadszor már nem kérek bocsánatot)

Ugye ha az ember képes kilapítani egy elektront. Akkor vajon ez nem ugyanaz, hogy ez az anyagi világ nem is anyagi világ? Csak mi lapítjuk ki?

Felki Szétát 2010.09.15. 20:33:34

na többet most nem írok.

hanaura 2010.09.16. 17:09:06

Á, nyugodtan, tök jókat írsz!:)

Shalazzar 2010.09.17. 00:08:02

Helló,
az emberi agyról, és annak kisebb-nagyobb titkairól ajánlanék egy (kicsit) hosszabb videót.
Egy agykutató vizsgálja meg tudós szemmel a saját agyvérzését, és annak élményét, a rehabilitáció folyamatát, stb.

Egy kávé/tea/cigiszünetbe belefér, jó szórakozást :)

wirwil 2010.09.18. 11:45:27

Passz a képre, csak eszembe jutott. :)

Nem gondoltam volna, hogy ilyen gondolatokat ébreszt, de örülök neki! És elgondolkoztat...

hanaura 2010.09.18. 12:07:55

Szétát!
Érdekes volt, amit írtál:
"Okos emberek azt mondják, hogy ez kvantum szinten is megvan. Az elektron nem nem egy pontszerű valami, hanem csak helyek valószínűségének halmaza. De ha megnézzük hogy hol van, akkor mégis pontszerűként viselkedik. Bár ezzel meg is fosztjuk szegény elektront a szabadságától."

És erről jutott az eszembe, no meg a poén-nem poén kérdésről, ez a fajta szabadság vagy szabadságtalanság, hogy tényleg be lehet zárni embereket, de inkább csak magunkban.
Úgy értem egy másik ember szabadságfokát, a saját életében fizikai vagy bármilyen aktivitás nélkül nem igazán lehet akadályozni, de hogy bennünk, a bennünk élő másik ember mibennünk hogy van leképezve, berakva valamibe...na az rajtunk múlik.
Azaz börtönbe zárhatlak, és börtönbe zárhatsz, de legfeljebb az én világomban számítasz rabnak azzal, hogy valahova tettelek, és csak a Te világodban vagyok rab azzal ahogy bánsz velem.

Ú, vagy ez már nagyon filó?:))))))

Felki Szétát 2010.09.19. 15:54:13

>Ú, vagy ez már nagyon filó?:))))))

szerintem nem, sőt, nagyon is fontos, központi kérdés. De biztos nem teljesen ugyan arról beszélünk.

Csak pozitív, felemelő hatással lehetnek egymásra az emberek? Nem találkoztál már olyan emberrel, aki mellett "nem kapsz levegőt"?

Okos emberek azt mondják, hogy ahogy kint úgy bent. Vajon az erős egóval rendelkező ember csak magát "rongálja" vagy a környezetét is? És vajon hogy érzi magát egy ilyen ember mellett egy másik ember?

Meg azt is mondják hogy a világ ahol élünk szomszédos volt a szellemvilággal, csak mi taszítottuk el közös erővel. Ezért nehéz most átjárni mindkét oldalról.

Elégge foglalkoztat mostanában ez a kérdés. Biztos meg kéne tanulnom valamit.

De az is lehet hogy neked van igazad. Ha azt érezzük hogy mások démonjai zavarnak, akkor azok valójában a sajátaink.

hanaura 2010.09.19. 18:44:43

Erről beszélgettem a csajommal hazafele a tegnapi blogtalálkozó után, hogy akkor most van-e olyan valaki akit mégis érdemes ignorálni.
Volt egyszer egy arc aki a blogon látta a találkozót, eljött.
A többiek persze kapásból kiszúrták, és utólag felállították a diagnózist "ezoterikus puncivadász"-ként...:)

Én meg eszméletlen jókat beszélgettem vele, kérdezgettem, figyeltem, és egyáltalán, nagyon jó kis társalgás alakult ki.

És akkor a többiek gondolkodtak, hogy akkor most én ennyire hülye vagyok, vagy ennyire májer, vagy mi.

Erre mondtam, hogy nem vagyok májer, de természetesen vágtam, hogy hol vannak a turpisságok, de amik számomra értéktelenek, vagy akár destruktívak voltak, azokat elengedtem, nem foglalkoztam vele.

És így egy olyan emberrel, akit sokan ilyen destruktívnak, vagy csak simán gázosnak tartottak, együtt töltöttem tök jó időt, és ami hasznos, értékes volt az benn maradt, a többit meg kiszórtam.

De nyilván a dologhoz tartozik az is, hogy nem egy ártó, vagy egy gonosz ember volt, csak egyszerűen a fenti meghatározás prototípusa.

Az egóval rendelkező ember szerintem másokat is károsít, de azoknak a másoknak azért lehet valami rutinjuk, hogy "elbírnak az üggyel", vagy árt nekik.
És ha árt, akkor ignore is.
Addig meg sok dolgot lehet kezdeni, de jah, azért nem mindig olyan egyszerű csinálni is...

Manao 2010.09.20. 19:32:02

@hanaura: Hi!
Lehet ezós leszek... :)Szerintem semmi sem történik véletlenül. Nyilván nem véletlenül botlunk bele egós emberekbe.Tök jó megmérettetés a saját egónak. Ha kicsit tudatosabb vagyok, akkor figyelem magamat ilyenkor és felteszem magamban a kérdést, hogy mit mutat nekem személy szerint a helyzet. Ekkor lehetséges egy helyes, intuitív spontán reagálás(a felettes éntől). Ha nem vagyok tudatos, akkor lehet, hogy elkezdek ítélkezni magamban, majd belefolyni valami okoskodásba,játszmába, ami már ugye energiaharc. Igen, ekkor már "károsíthat", de ehhez nekem is partnernek kell lennem...

hanaura 2010.09.20. 19:45:38

Hát jah, jogos!
Mondjuk lehet, hogy ez tényleg az egyén ítélőképességén múlik, hogy a másik fél megteszteli-e annyira az alázatát, a béketűrését, amibe úgymond belebukik, azaz, a másik belehúzza valamibe.
Mondjuk ezt néha tutira nem lehet előre megmondani, de igen, próbálom én is a sorsszerűséget" nézni, régen nagy háborgó/hőbörgő voltam, most már azért nincs akkora harc a világ ellen...:)

Amúgy egyszer írni fogok az ezós témáról is egy bocsánatkérő bejegyzést, mert a széria-ezo-embereken túl ebből az úgynevezetz ezoterikus szférából olyan döbbenetes embereket ismertem meg, hogy az hihetetlen...
Azóta kevesebbszer használom itt pejoratív szándékkal az "ezoterikus" kifejezést....
Ugye, ez is egyfajta sorsszerűség, tanítás a nagy pofámra....de én azért hiszek abban, hogy van már amit "vissza lehet dobni" azzal, hogy az ember nem tud az adott szintjén, ahol éppen áll, jól kijönni a dologból..

Manao 2010.09.21. 18:08:22

Így van szerintem is. Utólag nem kell, rágódni miatta. Ami megtörtént, az már elmúlt. Csak el kell fogadni, hogy ott, akkor, azzal a tudatszinttel így, vagy úgy tudtuk kezelni a dolgot. A felismerésen van a lényeg. Lehet, hogy legközelebb már tudatosabban kezelünk egy hasonló helyzetet.

hanaura 2010.09.22. 08:15:26

Manao!
Jogos.
Mondjuk néha tényleg csak hagyja az emeber a francba a dolgokat, de amikor sorozatban megtörténik vele ugyanaz egymilliószor, akkor már nem tud nem foglalkozni a kérdéssel, és az ilyenfajta konfliktushelyzetek teszem azt, többnyire nem egyszer-kétszer jönnek az életben.
Én magam is tapasztalom, hogy ha nagyon nem is de egy kicsit "tágulok", egyre több ember van körülöttem akiket élből fejbelőttem volna pár éve...most meg inkább magamat szeretném:), hogy ezeket gondoltam..

Shalazzar 2010.09.22. 22:28:42

Akkor ezek szerint a helyes út a megfelelő "szűrő" felállítását követeli meg tőlünk.

De amúgy az ilyen emberekre, akikkel beszélgetsz és ezen esemény után úgy érzed, mintha leszívták volna az egész napi energiáid (ahelyett, hogy feltöltődtél volna), energiavámpíroknak hívják azt hiszem.

hanaura 2010.09.25. 01:44:55

Igen, hát a felesleges helyre tett energiák kiszűrése is a szelektálás kategóriába tartozik, és segít h az ember nem szentimentális.
Én sajna ilyen téren nagyon az vagyok, nehéz választani...pedig ez mindig az egyén felelőssége, hogy hagyja a számára kedvezőtlen helyzeteknek hogy bekebelezzék őt, amikor simán nemet is mondhatna...


süti beállítások módosítása