ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Táltosok és sámánok

2010.09.12. 17:52 - hanaura

Címkék: könyvajánló

Ezt a bejegyzést ma találtam Meneruwa oldalán(www.saman.org.hu), a könyvet nem ismerem, de természetesen beszerzem, addig is egy kis ízelítő, hátha más is kedvet kap: 

Nemere István: Táltosok és sámánok

ISBN: 9789633756584
Kiadás éve: 2010
Kiadó: Anno Kiadó
Méret: 140*200 mm, 197 oldal
Leírás: A sámán a gyógyító, a halottakkal társalgó, az időjós, és még sok minden. A sámán az, aki a legősibb koroktól elkíséri az emberiséget, mondhatni “sámánok mindig is voltak”. De kik ezek az emberek, és mire képesek? A szerző alaposan belemélyedt a témába, és több, olykor nagyon meglepő információval örvendezteti meg olvasóit. Egy egészen más, ismeretlen világ tárul fel a szemünk előtt. A sámán nemcsak egy titokzatos hivatás, de ősi tudások birtokosa is. Aki lélegzetelállító dolgokra képes – a mi érdekünkben.
Rendelés: www.konyvbarlang.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr522291051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shalazzar 2010.09.13. 00:45:42

Helló!
Néhány hete olvasgatom a blogot 1-2 hónapra visszamenőleg, és végre elhatároztam, hogy csak regelek, hogy hozzá tudjak szólni.
Legelőször is, nagyon király a blog!
Másodszor, azért most regeltem, mert ez a könyv nekem megvan, és "ez biztos jel" :)
Szóval a lényeg, hogy ennek a könyvnek a kapcsán kezdett el érdekelni a sámánizmus, és itt hallottam először az ayahuasca-ról is. Szóval megjött az "Isteni szikra", és az információszomjúságom csillapításában nagy segítségemre volt ez az eszmecserélde, a gugol-jútúb és a többi hely.
A Jim DeKorne könyv lesz a következő kötelező olvasmány! Addig is remélem sok infot tudok begyűjteni innen tőletek!
További jó írást, és remélem majd előbb-utóbb én is hozzá tudok tenni ehhez a hatalmas információ és tapasztalat bányához, ami itt összejött, ahogy én is ezt megkaptam :)

Takasuri 2010.09.13. 06:22:10

Sziasztok!

Szerintetek kóser gyerek a Nemere?

én még sosem olvastam könyvét, aki igen, kérem, véleményezze.

mert egy dolog a jó téma választás, de vajh, az hogyan van megírva?

hanaura 2010.09.13. 08:04:51

Shallazar!
Köszi a dicséretet, és üdv az oldalon!
Remélem ezután is megtalálod itt a számításodat!;)

Takasuri!
Nem tudom, de megveszem a könyvet és kiderítem!:)
Itt már volt olyan magyar nyelvű írás ami elég jó volt.

Shalazzar 2010.09.13. 16:18:31

Takasuri,
én amikor megvettem ezt az első Nemere könyvem a könyvárusnál, akivel jóba vagyok mondta, hogy nagyon körbejárja az ipse a témát, amiről ír, ez látszódik is abban, hogy pl. ennek a hátuljában található egy referencia más könyvekre amik egyéb nyelveken íródtak. Tehát olyan, mint egy tudományos cikk a vége :)
Viszont próbálja objektíven az olvasó elé tárni az általa megtalált információt, de mindig megtűzdeli szubjektív véleményekkel, hozzászólásokkal, tehát bele is tesz magából bőven.
Ami engem idegesített hogy ő a sámánokról, mint az élő és holtak világa közti kapcsolattartó embert állítja be, valamint egy gyógyítót egy adott törzsben. Na most 2-3 ilyen gyógyítási szertartást ír le, de egyik végén sem tér ki arra, hogy a beteg valóban meggyógyult e, mert hogy a forrásban nem esett erről szó... (no comment)
Amit még mondott az ismerős, hogy szerinte (mmármint Nemere szerint) a magyar lakosságnak csak az ő könyveit kéne olvasni :S
Ezt nem tudom mire vélni... hogy ez most egy kis szenzációkeltés, vagy hogy valamilyen visszhangot keltsen abba, aki ezt hallja, provokáció, vagy nem tudom :)
de a lényeg, hogy én ennek kapcsán kezdtem a sámánizmussal kicsit mélyrehatóbban foglalkozni, neten, és könyvek közt keresgélni... könnyed olvasmány

meneruwa 2010.09.13. 21:55:43

még nekem sincs meg ez a könyv, egyik munkatársam hivta fel rá a figyelmem ezért is tettem be az oldalra, ő azt mondta elég érdekes. Viszont ahogy rákerestem, hát annyit tudtam nemere-ről hogy sci-fi iró (gyerekkori emlékek :) ) s látom hogy ezévben nem ez az első könyve de nem is a tizedik, na ekkor kezdek félni, nehogy csak a divat miatt irjon egy összeállítást róla. bár egy másik beszámolóban a lányáról írt amint egy samant látogattak meg s az elég normális részlet volt. hát kitudja majd elválik.

Takasuri 2010.09.13. 22:36:05

igen, ezért kérdeztem rá, mert úgy látom, Nemere úr kb. mindennek nagy szakértője. Nekem meg ez gyanús.

de gondoltam, adok esélyt az ellenérveknek :)

Shalazzar 2010.09.13. 23:45:22

én minden esetre ezt a Nemere könyvet "bevezetőnek" tudom ajánlani az újoncoknak, a járatosabbaknak pedig csak talán egy kis kitérőnek, hogy a témát egy tágabb látószögől is megnézzék.

Továbbá én következőleg e témában a Jim DeKorne könyvet olvasom el a Pszichedelikus sámánizmus címmel. Ha valakit érdekelne esetleg, elküldhetem , "docba" megvan :)
Most én Marilyn Manson: Út a pokolból-t olasom :D de sztem az nem ehhez a bloghoz tartozik :)

hanaura 2010.09.14. 00:09:51

Ú, ez AZ a Nemere???:))))
Én azt hittem két különböző ember.....mellesleg gyerekkoromban imádtam a könyveit, mondjuk azok nem voltak túl szakrálisak, de akkoriban én se nagyon....:)))

Lunaris777 · http://orommamor.blogspot.com/ 2010.09.14. 15:17:20

Nézzétek, szerintem akármilyen is ez a könyv 540 forintot megér, az biztos (nemigen lehet ma könyvet kapni ennyiért).De ha már van egy kis infó a sámánokról, táltosokról benne, amiről még nem hallottam, olvastam akkor már csak jó lehet.
Amúgy most nézem, hogy a megadott helyen már csak rendelni lehet.

hanaura 2010.09.16. 21:46:23

Ennyibe kerül?
Az tényleg nem sok, és annyi érdekesség tuti van benne, hogy ennyit megérjen, úgyhogy azt hiszem rá is megyek egy példányra...:)


süti beállítások módosítása