ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

A teljesség igénye nélkül

2009.12.26. 19:25 - hanaura

A sok ember mellett, hogy stílusosan az évvégéhez, és az aktuális hangulatomhoz kicsit összegezzek, és hadd örüljek már:), nagyon érdekes oldallal ismerkedtem meg. Természetesen meg se próbálok felsorolni minden jó helyet, ahogy a jó emberek se, mert olyan sokkal ajándékozott meg a sors a blog indulása óta, hogy garantáltan kihagynék valakit. És nem akarok, mert közhelyes vagy sem: mindenki számít. Jó példa erre a zenelejátszó. Egy embernek hiányoztak az öt perce levett korábbi, és általam tévesen használatlannak hitt dalok, és kapásból elkezdtem segítséget kérni, hogy visszakerüljenek. És nem arról van szó, hogy jó a kapcsolatom azzal, akivel ez megesett, mert jó, de ha egy idegen is kéri....na mindegy, nem akarok angyalkát játszani(Illetve szeretnék de úgyse menne), a lényeg, hogy mindenki fontos.

Nincsenek "kezdők" és "megmondóemberek", láthatjátok, az általánosnak mondható dolgokat teljesen keverve írom az ayahuascát jól ismerők számára is meglepő dolgokkal, mert minden számít. És hát basszus, szeretek erről írni.

Nem sorrendben lesz a dolog:

 

www.saman.org.hu/

Sámán. A témában magyar nyelven számomra a legjobb, nagyon sok dolgot olvastam, tanultam innen, és előfordult, hogy át is vettem Meneruwától dolgokat. Ja és ő volt az, akinek a hatására/kedvéért elkezdtem ismerkedni a vhk-val!:) Külön poén, hogy amikor megvettem a didgeridoo-mat és találtam egy tök jó oldalt, azt kiderült hogy ő csinálja. No comment. Alapember, alapoldal.

 

www.biktop.saman.org.hu/

Meneruwa barátja. Ahogy kiderült!:) Vele kevesebb kapcsolatom van (pedig még g-mail csevegésen is bejelöltelek, de nem jelöltél vissza!:)))), viszont az oldalával annál több. Én egyszer végig fogom számolni mennyi érdekes, különleges növényről van ismertető ott, de maradjunk annyiban hogy kurva sok. Nem tudom honnan van enyi infója, de ha találtál egy növényt, és infó kell, ott kezdd. Nem jársz rosszul. Tutira.

 

www.daath.hu

Bemutatásra nem szoruló ősmonstrum. Mindenki ismeri. Egy igazi hivatkozási alap. Sok a közös vonás, és tanultam/ellestem nem kevés dolgot ide, de főleg a fórumra. Sok infó egy helyen. Nincs túl sok kapcsolatom az olvasókkal, valahogy eddig ez még nem történt meg, de ami késik nem nyúlik. A magyar erowid. És pont.

 

www.ows.eoldal.hu

Orichalcum workshop. Alap oldal. Az Axismundiráé, gyakran felbukkan a fórumon is(bár a fórumtalálkozó óta nem láttam fenn!:))). Egy olyan oldal amit akkor olvasok ha sok időm van. Hogy legyen alkalmam újraolvasni. Sok dolgot nem fogok fel elsőre, nem a könnyebbik végét fogta meg Axis, tényleg komoly, fajsúlyos, komplex témákról ír, de nagyon értékes dolgokat találni nála. Ahogy a Sámántól,  A Biktoptól(Bizony az ibogáról onnan kértem anyagot!:), innen is vettem át cikkeket. Több okból is. Mondhatnám azt hogy azért mert kurva jók. És ez nem kamu. A másik pedig, és ez nagyon fontos nekem: ha csak egy ember van aki olvassal az oldalamat, és ezen oldalak valamelyikét nem ismeri, és elolvas egy cikket, vagy egy részletet azzal, hogy a teljes cikk itt és itt található, és esetleg megalálja amaga kincsesbányáját, akkor már megérte. Szeretném ha az én szerény lehetőségeimmel is fel tudnám hívni a figyelmet ezekre az unikumokra.

 

www.pszichedelikus.hu/

Sok jó írás egy helyen. És az a kezdőoldal! Egyszer én is olyat szeretnék!:)   Imádom a kis félig rejtett poénokat benne. Nem olvasom minden nap, ahogy mást se. Erre sajnos nincs is idő, a sajátomat se szoktam visszaolvasni, azért lehet az, hogy valami hányást amit összekapartam elolvastok, és amikor legközelebb megnézitek, akkor meg szép. Mernyaunak hívják, álmaim nője. Na szóval pont valamelyik nap olvastam ezt az oldalt. Amikor van alkalom amúgy is az itt felsoroltakon lógok valahol. Előfodulok itt is.:)

 

www.ayahuascareality.try.hu

Önreklám, bocsi!:)

Viszont sikerült a lista felső régióiból eltennem ide, hát ha nem annyira feltűnő ahogy fényezem a szivem egyik csücskét. Ezerszer leírtam, közösségben gondolkodtam, és gondolkodom. Elindult a fórum üzemel. Még nem mindenki szólalt meg, de reméljük ez később változni fog. Mindenkihez szól, a tradícionális sámáncsaládban születettekhez és a témáról először hallóknak is. Ennek a kiterjesztése a januárban ismét megrendezésre kerülő fórumtalálkozó, ami szintén egy amolyan csapatépítő jelleggel kezdődött, remélem sokáig fog élni! És gyarapodni is. Amikor nincs fórumtalálkozó akkor pedig itt a virtuális teázó, sok-sok témával. Mindenki előtt nyitva áll, reméljük csak össze tudunk így verődni!

 

www.samandobkeszites.hu/

Ismeritek? Ha nem akkor azt sem tudjátok, hogy a földkerekség egyik leglazább, legszeretnivalóbb embere készíti, a Zoltán! Gyakran kommentel itt is, a fórumra meg csak igéri magát!:))) Még egyszer szeretném a hálámat kifejezni neki a felajánlott sámándobért, amit a csapat nevében Hilarionak tudtunk adni. Őszintén örült neki! Szóval ő egy sámándob készítő. És még sok más. Ma tettem fel egy írást tőle, illetve írt már sámánizmussal kapcsolatban is a blogra. Egy igazi kedvencem! És nagyon jó az oldala, megéri megnézni!

 

www.feldmarinstitute.hu/

Feldmár. Senkinek nem kell bemutatni. Megkerülhetetlen ember. Rengeteg ember első (és kiváló) forrása az ayahuascával kapcsolatban. (Szerintem még Jim DeKorne könyvénél is többen hallottak Feldmáról először ebben a témában. A Szégyen és szeretet című könyve a kedvencem. Egy betű nincs benne az ayahuascáról de ez az "A" könyv ami nagyon-nagyon arról szól. Mindenki ismeri, akinek nem a kedvence az is tiszleti. Az oldalon nagyon sok értékes dolgot találni.

 

 

És még sorolhatnám......

 

Vannak blogok is amikre testvéroldalként tekintek, remélem minél többen leszünk ebben is.

 

www.betulapendulafa.blogspot.com/

Betula. Ismerhetitek a fórumról. Na ez az ő blogja. Kicsit sámános, kicsit tudattágítós, kicsit simáncsakérdekes, én mindig elolvasom ha megjelenik tőle valami. Majd valami módszert ki fogok fejleszteni, hogy miként lehetne több írást kisírni tőle, nagyon jókat szokott! Ha érdekel mi köze a nyírfának a sámánizmushoz megtudhatod a Betula-blogon.

 

hanahuascareality.blogspot.com/

Mernyau, a drága Mernyau blogja. Viccből kitaláltam, hogy az ayahuascareality lány változata. Aztán elgondolkodva a saját hülyeségemen rájöttem, hogy tényleg. Nagyon másként ír az ayahuascáról, mint én. Speciel pont ezt szeretem benne, és rendesen kiterjeszti a témát ami (remélem láthatóan) nekem is egy célom. Még Bea említette, hogy neki mennyire fontos volt a Hilarios szertartáson, hogy ott volt a sámán felesége, képviselve ezáltal a női princípiumot. Szerintem ez a blog is valami ilyesmi. Mernyau néha panaszkodik, hogy nem is olvassa senki, de persze ez nem így van. Aki nem ismerte, innentől remélem megnézi!:)))))

 

www.palferi.blog.hu/

Eddig még szerencsére senki nem kérdezte meg hogy mi a szart keres egy katolikus pap blogja a linkek között, és alkalmanként idézetek tőle a cikkek között, vagy hogy egyáltalán mi köze Feri Atyának az ayahuascához. Kattints a linkre és megtudod. Amikor mi életről beszélünk, és az ayahuasca erről szól: az életről, akkor ő más nyelven ugyanarról beszél. Aki nem hiszi olvasson utána.

 

www.pszichoaktiv.blog.hu/

Amikor valaki említette a Calea Zacatechichi-t, akkor ezen az oldalon találtam róla a legtöbb infót. És más dolgokról is. Nem egy ayahuasca-oldal(és miért kellene mindennek annak lennie?), de nagyon jó, érdemes nézegetni. Érdekes kísérletek kerültek itt pontos dokumentálásra fontos tanító növényekről, akit érdekel a téma, annak ez a z oldal is tetszeni fog. Vagy már olvassa.

 

 

ayahuascareality.blog.hu

Már csak a poén kedvéért is ideírom!:)

Mindenkinek nagyon szépen köszönöm ezt az évet, reméljük a következő is hasonlóan értékes lesz!

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr101624703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takasuri 2009.12.28. 08:10:01

Na, tegyük helyére a dolgokat! :) (előzőleg rossz helyre került a kom.)

Méghogy nem olvassa senki Mernyau blogját! No hiszen! Viszont örülnénk ha gyakrabban írna, mert szeretjük az ő írásait is! /személyesen nem ismerem többes számom többi tagját, viszont tudom, hogy nem csak vagyok a hanahuascareality olvasója, hanem vagyunk :)))) /

Hanaura!

Ez a bejegyzés olyan évzárós lett! Mi lesz itt 31-én és 1-én? :)))

wirwil 2010.01.03. 17:17:02

Köszönöm a dícsérő szavakat.... :)

GMail chat: le van tiltva, azért nem vettem észre. De MSN vagyok, ha gondolod... ;)

Növények: több év munkája, könyvtározás ezerrel, még az internet előttről, aztán a net. Összegyűlt, magam se hittem volna.


süti beállítások módosítása