ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Mit csináljak?

2010.01.22. 00:38 - hanaura

Egy most talált rendkívül jó idézet-darab Feldmártól. A sok technikai dolog mellett mostanában kicsit megfeledkeztem róla, pedig régebben gyakran idéztem, ha volt valami ami témá(k)ba vágót találtam. Vagy ha nem..:)

Ím:

 

Gyakran megihletett a Nobel-díjas orosz költő, Brodsky, aki az Egyesült Államokban halt meg, és nagyon sokat írt és beszélt a fiataloknak. Két dolgot szeretnék említeni, amiről ő beszélt. Az egyik, hogy az összehasonlítás a gonoszság kezdete. Minden, ami a világban gonosz, az az összehasonlítással kezdődik. Tehát miért mondanám azt, hogy én nem akarok én lenni, hacsak nem hasonlítanám magam össze valakivel, akiről úgy képzelem, hogy inkább ő akarnék lenni? Ha tehát nem hasonlítanám össze magam valakivel, akkor eszembe sem jutna, hogy én nem akarok én lenni. Ez lehet, hogy az emberiség evolúciós és genetikai problémája, hogy abban a pillanatban, amikor észrevesszük, hogy ez nem az, akkor azonnal megkérdezzük, hogy melyik jobb. Lehet, hogy ebbe fogunk belehalni. Úgy mint a pókok: a pókok belehalnak abba, ha okosabbak lesznek, mint amilyenek most. Akkor megfulladnak, mert a gégéjük körül helyezkedik el az agyuk. Tehát ahogy az agy nő, szűkül a gégéjük. Azért már most is csak szívni tudják a nedveket a prédájuk testéből. Na most: vagy éhenhalnak és nagyon okosak lesznek, vagy butábbaknak kell lenniük, de akkor nem tudják elkapni a prédájukat. Tehát ez a világ előbb-utóbb pók nélküli világ lesz. Lehet, hogy ha mi állandóan összehasonlítjuk magunkat másokkal, az emberiség ki fog halni. Meg fogjuk ölni egymást.

Tehát az összehasonlítás a gonoszság kezdete. Hogy ennek mi köze van a csalódáshoz? Hát, szerintem nyilvánvaló, mert belenézek a tükörbe, és azt mondom, hogy csalódtam benned, én nem ezt az arcot akartam. És utálom magam, amiért nem nézhetek úgy ki, mint valaki más. Tehát itt nyilvánvalóan a csalódásról van szó.

A másik, amiről Brodsky mesél, az, hogy manapság, akármennyire is nem szeretnénk, olyan történelmi időkben élünk – és ez máskor sem volt nagyon más –, hogy az ember nem tudja elkerülni a gonosszal való találkozást. Ha ez igaz, és ezt mélyen hisszük, akkor, amikor a gonosszal találkozunk, nem fogunk csalódni. Mert ha nem akarom tudni azt, amit a Brodsky mond, akkor azt hiszem, hogy az én életem során nem kell a gonosszal találkoznom. És akkor, amikor egyszer csak ott van, hát akkor rettenetesen fogok csalódni. Brodsky azt mondja a fiataloknak: legalább egyszer – de lehet, hogy többször – fogsz találkozni a gonosszal. A gonosz meg fog téged találni. Minél jobban próbálsz elbújni előle, annál inkább meg fog találni. Ha ez igaz, akkor csak egy dologra kell vigyázni, mégpedig arra, hogy addig, amíg én a gonosszal küszködöm, vagy a gonosz üldöz engem, hogyan viselkedek. Mert két eshetőség van: a gonosszal való találkozásom során meghalhatok, a gonosz megölhet, és ha meghaltam, akkor már mindegy. Tehát akkor nem érdekes, hogyan viselkedem, mert ha meghalok, akkor vége.

De mondjuk a gonosszal való találkozásom végén nem halok meg, a gonosz elmegy, és én túléltem. Akkor amikor újra tükörbe nézek, akkor szeretnék úgy rákacsintani a tükörképemre, hogy tisztelem, ahogyan ő viselkedett a gonosszal való találkozása során. Ha azt hiszem, hogy megalázta magát, vagy ha le szeretném köpni, vagy azt mondom, hogy jobb lett volna, ha meghaltál volna, akkor valami baj van. De hangsúlyozom, hogy szükség van az első gondolatra, arra hogy a gonosszal való találkozást nem lehet elkerülni, mielőtt a második gondolatot végig tudjuk gondolni, hogy amikor jön, akkor mit fogok csinálni a gonosszal? Harcolni fogok? Megalázkodom? Mit csináljak? Hogy viselkedjek?

 

 

forrás: csernusdoki.freeblog.hu/archives/2009/11/18/En_mindenkiben_csalodtam_-_Feldmar_vol2/

Öööö....vagy már ez is volt?:))))

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr391690829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása