ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Élménybeszámoló.....

2011.11.12. 15:29 - hanaura

Ilyen mér rég nem készült, egy ponton túl nem láttam értelmét, annyira személyesek az élményeim, hogy kétséges lett a számomra hogy ennek van-e valami haszna mások számára. Most mégis így alakult, kedvem támadt leírni, mégis csak egy blog, egy nyilvános napló.

Régóta nehezemre esik második poharakat inni amikor szükségét érzem, igaz, egyre ritkábban érzem szükségét, kevesebből is megtanultam többet kihozni. Most az volt bennem, hogy inkább iszom kicsit többet  mert valahogy az jött, hogy többet innék szívesen és akkor egyben iszom többet, így lecsúszott egy elég komoly mennyiség.

Csodás tengerparti helyszín volt, a víz így elég meghatározó volt az élményben, ami az egyik legmegrendítőbb volt az eddigiek közül. Viszonylag lassan indultam el az ösvényen, a mondhatni szokásos szimptómákkal, a testhőmérsékletem zuhant, emelkedett, vízióim támadtak, amik egyre erősebbek voltak, a testem dobálta valami, de úgy eléggé, az volt a tapasztalatom, hogy a falhoz vág, felemel, szétszed....lassan elkezdett ebben az őskáoszban megjelenni az életem, az amit én is látok a mindennapokban belőle, csak sötétebben, nyomasztóbban.....aztán valahogy elkeveredtem egy olyan helyzetbe ahol az volt az élményem, hogy valahol haldoklom. Nem tudom pontosan hol. És talán nem is fizikailag, szóval nincs halálos betegségem, csak annyi rosszat tettem magammal, hogy visszafordíthatatlan a folyamat, és minden reményem az elmúlt három évtizedben csak egy álom, valahol fekszem és várom a végét, közben néha elalszom, és a reményről álmodok, és megálmodom az életemet, aminek a mindennapjait élem, a reményeket, az esélyeket, az örömöket...de csak álmodom, mert szép lassan fogyok el.
Arra nincs szó milyen megrendítő volt.
Már sírni se tudtam, már gondolkodni se tudtam, semmit se tudtam.....csak éreztem a lassú elmúlást, és azt hogy minden lehetőség csak illúzió, álom volt az életemben.

Aztán a szertartás vezetője elkezdett egy keresztény-féle dalt énekelni, kicsit operás jellegűt, hangosan, szívből, és megjelent egy kép előttem. Nem vagyok egy nagy keresztény, mégis Jézus jelent meg egy nagy, kicsit mohás kőszobor formájában.
Megpróbáltam felállni hogy megérintsem, aztán amikor már térdeltem, arccal előre dőltem. A kezemet magam elé a földre tettem és imádkoztam úgy ahogy talán még sose. Hogy tudom, elszúrtam, tudom vége, tudom, nincs tovább, kár reménykedjek, szép lassan süllyedek, és előbb utóbb belefulladok az életembe, tudom sok rossz dolgot csináltam a jó szándékom dacára, tudom sokszor nem hallottam meg amikor az élet ordította a fülembe, hogy "Te marha, ne arra"....és mégis.....kegyelemért könyörögtem. Ahogy szólt a dal, hát ott ténylegesen megszakadt a szívem, és csak imádkoztam és könyörögtem, hogy kegyelem Uram, ha nem is érdemlem meg, akkor is, bármi volt, akkor is, kérlek, kegyelmezz, kérlek kegyelmezz.
Végül a dal elcsendesedett, és én magam is, kicsit kezdtem visszatérni a hétköznapi tudatállapotba. Még mindig erősen émelyegtem a teától, hányingerem volt, de kicsit összeszedtem magam, kisétáltam a vízparthoz ahol az egész volt, esett az eső, így visszatámolyogtam egy eresz alá, és néztem a vizet, néztem a vizeket, és olyan üres voltam hogy arra szó sincs. Kicsit nyugodtabb, kicsit felszabadultabb, és mégis, azt hiszem a "megrendült" a legjobb szó arra az állapotra. Nem hallottam beszédet a fejemben, én se akartam semmit mondani, csak álltam ott a világ peremén, megtelve vele, lassan lélegeztem, aztán elmentem aludni.


A történethez tartozik, hogy volt egy második este. Előtte pont arra gondoltam, hogy ha az előző éjjel (azaz amit most leírtam) a halál volt, akkor feltámadok majd. Valahogy ez volt az érzésem. Kurva nagyot tévedtem. Az első éjszaka a gyász, a megrendülés, a halál közele volt....de nem a halál. Az még várt rám a második éjszaka. Jött is. Végül mégis olyan boldogságot, egységélményt adott amilyen a nem kevés korábbi alkalommal se történt soha. Amilyen hullaszerűen ébredtem az első éjszaka után, olyan csodás volt a második éjjel. Talán egyszer azt is megírom....
 

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr313266560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása