ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Feldmár és az ayahuasca

2011.03.11. 01:57 - hanaura

Azt mondanom sem kell Feldmér mennyit tett azért hogy egy kicsi, hiteles kép kialakulhasson az emberekben az ayahuascával kapcsolatban. A többség az ő könyveiben tett utalások formájában találkozott először azzal a témával, ami végül ennek az oldalnak a vezérfonala lett. Amikor elkezdtem majd két éve, senki nem foglalkozott a témával. Voltak fórumok, de nagyjából ennyi. Azóta ott az ayahuaska.eoldal, és időközben Ogréék csináltak egy nagyszerű oldalt, az ayahu-t. Azaz elindult valami. Hogy merre tart azt csak Isten tudja, ő pedig nem hinném, hogy le akarná lőni a poént, de "valami van", ahogy az szertartásokon el szokott hangzani a szavak világán túli dolgok megérkezését konstatálva.

Szóval az Öreg sokat tett ezen a kultúra magvainak elvetésében, és ami a leginkább tiszteletre méltó, annak a dacára hogy ő is egyfajta orvos, a sámánizmuson keresztül mutatta ezt be, beszélt az ayahuascáról A hagyományok, tradíciók nyomán. Ez nekem különösen fontos. Sokféle irányba elkalandozott az ayahuasca köszönhetően az emberek sokféleségének, de engem a sámáni alkalmazás érdekel elsősorban. Illetve: kizárólag. Minden mást próbálva az egyén szubjektív megéléséhez való jogának tiszteletét, igyekszem nem érinteni. Magyarán mindenki azt tesz amit akar, ha másnak ez az egész mást jelent, hát mást jelent, senki nem rosszabb vagy jobb, ez is egy új és minden más őt is egy út. Természetesen nem mindegy, hogy "erről" tudni lehet merre vezet. A tradíciók ezért fontosak, és Feldmár sose választotta külön a kettőt. Igazán nem is érdemes szerintem...

A cikk apropóját az újonnan megjelent könyve adta. Régebben viszonylag sok idézetet betettem ide tőle, amik segítséget, kapaszkodót, támpontot jelentettek nekem az életemben, az ayahauscával való kapcsolatomban, és ami a legfontosabb: az integrációban.

A kutya valahol itt van elásva: az integráció. Na ez az amire viszont nincs recept, és kizárólagosan működő hagyomány se. Az indiánoknak nincs mit integrálni, ők ebben élnek. Mi azonban többségében egy egészen másfajta erdőben élünk itt a városokban...

A könyv a számomra első körben elég ijesztő Szabadíts meg a gonosztól címet kapta. Majdnem végig olvastam természetesen, és akik eddig hasznosnak találtál Feldmár munkásságát, azoknak ezután is garantáltan tetszeni fog, ahogy az Öreg közelít a dolgokhoz.

Egy kis részlet a könyvből a konyv-konyvek.hu/szabadits_meg_a_gonosztol_feldmar_andras című oldalról:

"Mi a pszichoterápia? Mi az értelme, a célja, a feladata? Az elmúlt negyven évben a pácienseim segítségével naponta újabb és újabb válaszokat találtam ezekre a kérdésekre. Bármelyik válaszomból konstruálhattam volna dogmákat, protokollokat, alapíthattam volna iskolát, de nem tettem, mert nem akartam elveszíteni a szabadságomat, nem akartam a pácienseim és önmagam előtt bezárni az újabb közös felfedezések lehetőségét. Negyven év azonban sok idő, és ez alatt néhány definíció súlyosabbnak, erősebbnek, fontosabbnak bizonyult, gyakrabban adta meg a terápiás idő értelmét. A 2009 őszi, budapesti előadásom – és nyomában e könyv – első része ezeket a definíciókat ismerteti. Leltár tehát: megtudható belőle, hogy mi minden a pszichoterápia és mire jó.
Persze legalább ilyen érdekes, hogy mire nem jó, mire nem alkalmas a terápia. Valójában évtizedek óta azt kutatom, van-e módszer, van-e orvosság a Gonosz ellen. Hiszem, hogy a Gonosz létezik, elkerülhetetlen és gyógyíthatatlan. A terápia nem alkalmas arra, hogy elpusztítsa, viszont segíthet abban, hogy megismerjük, felismerjük és el tudjuk választani mindattól, ami nem az; ami nem a Gonosz. Meggyőződésem, hogy szüntelenül és elszántan harcolnunk kell az igazi Gonosz ellen önmagunkban és a világban, mert csapatai hol szervezett alakzatban, határozott léptekkel masíroznak fel-alá a lelkünkben és az utcáinkon, hol alattomosan, álruhában támadnak. Először mindig az irigység jelenik meg, majd ezt követi kisvártatva az aljasság. Hogy a gonosz erőit legyőzhetik-e a Jó ártalmatlan, önfeledt, széplelkű, játékos, érzelmes és komolytalan csapatai, azt nem tudom megjósolni – de remélem. És remélem, hogy ez a könyv egy kicsit segít, hozzá tud tenni valamit a Gonosz elleni küzdelemhez."

Egy kis részletben egyébként meg is említi Feldmár az oldalunk témáját a könyvben, ezt most gépeltem be:

"Peruban, Ecuadorban, Brazíliában vannak sámánok, akik nem egészen terapeuták, hiszen őket nem érdekli az egyén, mégis képesek egy olyan környezetet teremteni- például tánccal, vagy zenével, vagy valami mással- ami a segítségére lehet az embereknek abban, hogy megtalálják az útjukat oda, ahol egyek vagyunk.  Amennyire ismerem a történelmet, minden érában vannak olyanok, akik segítették azokat, akik túlságosan elkülönültek, hogy megtalálják az útjukat vissza, az egységbe."

Tradicionális módszerekkel, növényekkel elért módosult tudatállapotok témájáról van még egy rövidebb részlet, most nem találtam meg a könyvjelzőmet, de megpróbálom majd megkeresni, és természetesen az is helyet fog kapni itt.

Jó olvasást!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr202729749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása