ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Óvatosság..

2010.10.24. 13:03 - hanaura

Népszerűnek tűnik a téma, amit Feldmár is feszeget a legutóbbi ezzel kapcsolatos bejegyzésben. Van az embernek egy nagyon különleges hozzáállása, hát...nem lenne rossz egyszer valami hasonló helyzetbe kerülni, és úgy együtt lenni azokkal akik körülöttünk vannak.

Ayahuasca vonatkozásban is van jelentősége a dolognak, hiszen akár anyagi okokból, akár másért, de nem mindenkinek van lehetősége egy autentikus szertartáson részt venni. Nyilván az az ideális, de van akinek talán még nem is az az útja.

És, ahogy többször szóba került, ilyenkor nem árt egy segítő, aki jelen van.

Ezzel együtt is én biztonság párti vagyok, és már vissza is hallottam hogy majrés vagyok, aminek én szívből örülök!:)

Nem én leszek aki megmondja, hogy miképpen lehet felelősséggel csinálni a dolgokat, legtöbbször még magamért is alig tudok felelősséget vállalni, ami hiteles és hasznos lehet a számból az az óvatosságra bíztatás.

És ilyen tekintetben én valóban nagyon óvatos vagyok. Amikor nekiálltam a blognak, akkor több baráttal szóba került, hogy közösen csinálunk valami kis szakrális kerettel egy ilyen közös alkalmat ( a szertartás szóval én óvatos vagyok, ahhoz azért kell egy s más), és aztán ez a dolog elmaradt. Pont ezért. Ez azt jelenti, hogy lehet ezt is csinálni, jól is, ahogy csinálják is, mindenhol, de én nem éreztem azt, hogy ezen az úton kellene menjek. Attól még másnak működhet, nyilván.

Az élet aztán vissza is jelzett, hiszen szervezett autentikus szertartásokba akadtam, és ha utazni is kellett érte, végre megtaláltam amit kerestem. Ez nem mindenkinek alakul így, talán egyszerűen azért mert nem mindenkinek ugyanaz az útja. És ettől nem lesz senki se szebb, se csúfabb.

Én asszem továbbra is az óvatosságról fogok itt károgni:), ezzel együtt is nyilván mindenki azt csinál amit akar. Közben ezzel a jogommal élve néha mondok egy imát azért, hogy a lehető legbiztonságosabb utakra vezéreljen mindannyiunkat a Nagy Szellem.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr132394963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xcerazes 2010.10.27. 11:48:11

kétszer éltem át a 'sötét oldalt'.
nem volt egyszerű.
legfontosabb hogy saját magaddal legyél tisztában. továbbá legyenek meg a célok, azok erős fogódzót adnak.
tudj minél többet arról, amiben benne vagy éppen.

ha mindezek megvannak, akkor könnyebben lehet kezelni ezeket a 'történéseket'.

érdemes ezt egyfajta tanulásnak felfogni és minél többet olvasni róla.
persze ezt pont jó helyen mondom, ahol szvsz mindenkinek evidens dolgok ezek ^^

hanaura 2010.10.27. 21:23:08

@xcerazes:
Hát attól, hogy evidens, még lehet róla beszélni!
Elég érdekes téma ez!:)
Ha publikus, akkor mesélhetnél ezekről az alkalmakról!


süti beállítások módosítása