ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Beavatás történetek

2010.07.26. 21:45 - Takasuri

Múltkor tettem fel Az öröm útja címmel egy eszkimó sámán beszámolóját, mivel nagyon sajátságosnak találtam azt. Végül újabbakra bukkantam, amikkel szép láncot tud alkotni s lehetőségünk lesz bepillantani számos beavatás történetbe, amik mindenképpen különlegesek. No, jó.. melyik nem az?? :) Arra gondolok, hogy ezek az utak valahogy mások, mint amikre mondjuk csípőből gondolna egy hozzám hasonlóan tájékozatlan ám annál érdeklődőbb személy.

Sajti barátunk közben adott hírt magáról: Köszöni, jól van, megérkezett a célállomásra :) Minden renden :)
                                                                                                             Takasuri

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr872178461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

refil 2010.07.27. 15:08:07

Ezek a történetek nagyon érdekesek, vanmég? :D

Takasuri 2010.07.27. 15:27:40

Szia :)

Na most az iróni aszólt belőled,avagy tényleg tetszik? /írásban nem jönnek át az ilyen finomságok/

mert hogy ha ez csak engem köt le, akkor nem lessz 3. rész :D (amúgy lett volna még pár. Hát... nyilván mindenki magából indul ki, én lekes voltam ezekrte, mikor olvastam őket)

Tényleg segítenél egy őszinte válasszal. Itt vagyok magamra hagyva, Sajti ugye elutazott én meg próbálkozok....

Azt semmiképpen nem szeretném, hogy mindenki ki legyen hogy de szar lett a blog, hogy nincs itt....

bufo 2010.07.27. 16:23:56

Szerintem eleg jok ezek a kis tortenetek, szar nem lesz tole a blog semmikepp! Ahogy Sajti is mondana nem str8edge Ayahuasca tema, de szerintem siman beleillik a kepbe, ad egyfajta hatteret a dolgoknak..
Masreszrol meg eleg transzcendens jelentoseggel birnak ezek a kis idezetek szamomra a jelenlegi elethelyzetemben..

Takasuri 2010.07.27. 16:47:48

Huh! Köszi Bufo!!! :))) Mert épp már körmöt rágtam, hogy Sajti még azt is megbánja, hogy valaha rámköszönt.. :D Nagyon paragyerek vagyok.. :) szal köszi :)

Takasuri 2010.07.27. 17:08:14

No, mindegy, akkor most ezek lesznek, amúgy sztem lesz ezeknek szép íve... sok finomságra leltem. Úgy is szoktak itt lenni út leírások....

Aztán majd jön Sajti .s : "mindenki ö'hlül..." - ahogy dolák porondmester, konferanszié mondotta vót

Lesznek megint indiánok, nyilazások, kóvbojok... :)

hanaura 2010.07.27. 19:10:35

Lesz itt minden!:))))
Szerintem ez egy jó ötlet!
A Bufoval beszélgettünk erről egyszer, hogy ez egy érzékeny dolog, hogy mennyire érdemes a kapukat kitárni.
Hiszen ha túlságosan kinyitjuk akkor már nem ayahauscareality lesz hanem mindenfélereality, másrészt meg bezárni se akarom se magamat se ezt a témát, se az oldal olvasóinak érdeklődését,és ez a téma amit feldobtál szerintem nagyon is az eredeti víziót gazdagítja, mélyebbé teszi.

refil 2010.07.27. 19:35:33

nem, nem irónikusnak szántam, komolyan érdekesek. Engem szinte minden dolog érdekel ami a sámánsággal és ezáltal a különböző törzsi, népi szokásokkal, kultúrával kapcsolatos. Próbálok minél több infót összeszedni és minél átfogóbb képet kapni és alkotni ezekről - vagy erről - a világról? :) Különösen jók szerintem ezek a dolgok ide. Minthogy az oldal alaptémájához is szervesen kapcsolódik a sámánság, jó dolog valami képet kapni más kultúrák sámánjairól, életéről. Szóval, vanmég? :)))

Takasuri 2010.07.27. 20:30:46

Hna, köszi fiúk, szikla gördült le az szegény izgulós szívemről :) Mert úúúgy szeretném, hogy elégedettek legyetek :))

Amúgy, lessz ennek szép íve, majd mmeglátjátok, bizony még Ayahuasca anyát is érinteni fogjuk. És lesz majd még egy, ami különösen kedvessé vált szívemnek. Én is úgy tartottam, mindenképp gazdagítják ezek a tudásunk, felfogásunk stb... Például az ayahuascához kötődő egy más aspektust fog bemutatni ahhoz képest, amit én eddig leginkább olvastam, ami inkább pszichológiai aspektust érintett. No, amit készülök megosztani más lesz. Ismert oldal mindenképpen, de én örültem hogy egy szép beszámolót olvashattam.

Aztán meg: az extázis, extázis, bárhogy is érjük el - egy szempontból. És pont az a plussz íz, amit kaphatunk más más technikát követve, ami érdekesebbé teheti ezeket az utakat.

hanaura 2010.07.28. 18:50:07

Hű, nem tudom, hogy az én telepatikus képességeim voltak megvillantva, vagy Takasuri rendezte el, de nálam működik Szürkemedve oldalának linkje!
Amit remélem minél többen olvastok, szerintem nagyon jó dolgok vannak ott is.
Nagy öröm, hogy a kör bővül, egyre több jó ismerős....és ez így van jól.

BetulaPendula 2010.07.28. 21:18:43

Ja, most, hogy így mondod télleg olyan mintha valahonnan az éterből jött volna az infó, hogy nem műkszik a link :D
A lényeg, hogy most már jó! :)

hanaura 2010.07.29. 00:38:36

Ki tudja....lehet hogy a sok ayahuasca után most kezdek kibontakozni?:))))

Takasuri 2010.07.29. 08:02:45

Hmmm... itt az ünneprontóóó: Sajti, kedves, ahhoz még sok kupicával fel kell hajtanod ;-)) Én tettem, ti.: jelet kaptam. De nem kell álomra gondolni, mert az üzenet a betűk csónakján érkezett :))))

de azért szeretlek :)) /gondolom, most te is engem :))) /

hanaura 2010.07.29. 14:43:11

Ű,erről most lemaradtam, mi van??:))))

Takasuri 2010.07.29. 14:51:42

Hááát aaz, hogy , írtad: "Ki tudja....lehet hogy a sok ayahuasca után most kezdek kibontakozni?:)))) "

és erre írtam :)


süti beállítások módosítása