ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Erőállat

2010.07.08. 21:01 - hanaura

Címkék: cikk erőállat

Sokan, köztük az ayahuasca kultúrában is, neki se vágnak semmiféle spirituális eseménynek, de még nagyobb másfélének se, mielőtt kapcsolatba nem léptek volna az erőállatukkal.

Erről a témáról találtam egy elég jó cikketJeanne Ruland Az állatok ereje című könyvéből. Volt még egy könyvem a témában amit az exemtől kaptam, de a távozásakor valahogy az is távozott. Mindegy, nem is baj, ez is egy jó könyv, és most jelen helyzetben ebben találtam valamit amit nagyon szívesen megosztok Veletek az erőlállatokról, állatokkal kapcsolatban.

Biztosan akad valami hangzatosabb, tömörebb, hivatalosabb definíciója is az erőállatoknak, én azt mondanám, egyfajta védő entitások, amelyekkel való kapcsolatra más kultúrkörökben is találhatunk jócskán példákat, pl a védőszentek a kéereszténységben, de amennyire tudom, a buddhista kozmológiában is akadnak a fentiekhez hasonló entitások, akik "a túloldalról" segítik atz embert, a megfelelő kapcsolatba kerülés után. Nekem a múltkori ayahuasca élménybeszámolós cikkemben(ayahuascareality.blog.hu/2010/07/06/ayahuasca_elmenybeszamolo_2)ezért volt ez egy fontos pont, mert tudtam találkozni az én védőlényemmel. Michael Harner elég sokat ír erről a mára ritkaságnak számító A sámán útja című könyvében, amit ha jól tudom Axis megszerzett már pdf formátumban, szóval aki nem tudta beszerezni, az is hozzá tud majd jutni, rákérdezek majd erről Axisra. Na mindegy, szóval Harner is elég komoly hangsúlyt fektet ezeknél a spirituális kalandoknál a segítők, védelmezők témára. Az érdekes egyébként benne (mármint Harner munkásságában, de kiváltképp a fentebb említett könyvében), hogy noha nagyon sok időt töltött kimondodttan ayahauscát kultiváló törzsek között, mégis egyfajta "általános" sámánizmusról beszél, valahogy több világ sámánképét össze tudta úgy hozni, hogy az a nyugati ember számára is egy egységes, befogadható, értékelhető képet adjon.

Én magam több kultúra sámáni hagyományaiban is olvastam, némiképpen eltérő részletek mellett az erőállatról, védő-lényről dolgokat, úgyhogy mondhatom azt, hogy ez a törzsi kultúrákban egy általános dolog.

Ha van az embernek lehetősége autentikusabb forrásokból olvasni, a kereszténységben is egy általános dolog, vagy legalább is az volt, hogy ha olyasmi történt, akkor kapásból kapcsolatba léptek az őket védelmező másik világbéli őrzőjükkel.

Az ayahuasca esetében, ha már témánál vagyunk, ez azért egy fontos dolog, mert ha igazán jól sikerül az a bizonyos alkalom, akkor nagyon kemény dolgok történhetnek, akkor olyan csatornák nyílhatnak ki, ahol nagyon is szüksége van ezekre a segítségekre. Talán egy DMT utazás esetében felmerül az, hogy az embert a medicinje csodálatos helyekre viszi, szereti, neveli, de az ayahuasca esetében ez mindig egy keményebb dolog, ahogy egy barátom mondta: az ayahuascában a bad trip a jó trip, azaz az előszobában marad az ember, ha a"csodák palotájába" kap bebocsájtást. AMi egy része, egy szegmense a valóságnak, de véletlenül se a teljes mélysége ennek az orvosság nyitotta dimenziónak, ahol vastagon az alsó világba kerül az ember(ha méár sámáni kozmológia:), ahol a betegségek vannak, és ahol a gyógyulás is. Nagyon ritkán olvasni arról, hogy felső világokba mennek gyógyításért.

Az pedig, aki számára kinyílt ez a világ, majdnem mindegy, hogy dobolással, medicinnel, transzlégzéssel, vagy sok más úton, az tudja, hogy ez egyszerre egy nagyon szép és nagyon félelmetes rétege ennek a világnak amiben élünk. AKár ha a szellemlényeket nézzük. Ezek létező dolgok, és nem test nélküli erőtlen mumusokról van szó, hanem olyan erőkről, amik összeroppanthatnának bennünket bármikor. Ezért hívják tradícionálisan ezekre az utakra az erőállatot, mert a valóságnak ebben az észlelésében lehet, hogy mi vagyunk azok, akiknek atombombájuk van, de abban a tudatrétegben mi vagyunk az elesettebbek. Nem harcosok, nem hősök, hanem gyámoltalan lények, akiknek nagyon is fontos, hogy legyen aki védje őket. Nos, az erőállat ezen a tudatsíkon éppen ezt teszi. Sokféle erőállat van, olyanok is amik "itt" nem tűnnek különlegesen erősnek, mondjuk egy vidra, de a "túloldalon" bizony mi vagyunk a vidrák, és nekünk kell a segítség. Ezek a dolgok nem véletlenül vannak kitalálva.

Ezért si éreztem fontosnak a látomáskeresést, ami még várat magára, mert a szándékom az volt, hogy azt az áldozatot az erőállatommal való kapcsolatbalépésnek szentelem. Az, hogy nagy szerencsém volt, és ez megtörtént másképpen, az...nos az tényleg szerencse.

Azt még el kell mondjam, sok beszámoló is szól erről, hogy az ayahuasca hatása alatt az ember növényekkel, állatokkal kerülhet kapcsolatba, akár kontaktusba is, de ahogy én megértettem, és ahogy a tőlem okosabbaktól hallottam, ezek a megjelent entitások nem feltétlenül az erőlényeink. Lehet, hogy látunk állatokat, találkozunk velük, de az, ahogyan  a megtalálás történik, az egy másfajta dolog. Alaposan utánaolvastam, és nem találtam kötött sémát erre sem, de mindenképpen másabb az a fajta találkozás, mint amikor az ember az erőállatával lép kapcsolatba. Ez olyan dolog, mint hogy tanító entitásokkal is találkozni az ayahuasca okozta spirituális út alatt, kaphat az ember tanításokat, szembesítéseket, de ez nem feltétlenül az ayahausca szellemétől jön, ahogy nagy a valószínűsége, hogy az ember még nem feltétlenül istennel találkozik, ha magához vesz némi látnokzsályát. Persze, az esély megvan mindenre, de ezek a dolgok a leírások, elmondások alapján nem feltétlenül a mi bejutási lehetőségeinkhez vannak igazítva. Szóval ha valaki tanít minket, az nem feltétlenül biztos, hogy maga az ayahausca szellem. Lehet, hogy az. De erről én nagyon ritkán hallottam, és ez megint az a téma, amiről korábban nagyon sokat írtam, hogy azok a valóságos dolgok, amik észlelésre kerülnek a medicin gyógyító hatása alatt nem feltétlenül azt jelentik, amit aztán másnap kiagyalni akarunk hozzájuk. Szerintem ezen majd mindenki átesik amúgy, nem látom ezt egy nagy ügynek.

Szóval az erőállatnak egy sokkal komolyabb szerepe van a szakrális utakban, mint a "simán csak megjelenő" egyéb lényeknek. És ahogy mondtam, ne felejtsük el: a "túloldalon" mi vagyunk a gyengék. Nem feltétlenül kókadozó kis virágszálak, mert sose tudni ki milyen erőt hordoz magában, de ez az egész nem egy spirituális mozi, valóban létező dolgok, amikkel érdemes igen csak óvatosan bánni, főleg egy komolyabb, keményebb út esetén. Szó se róla, erőállat nélkül is el lehet indulni, én mindig ezt tettem és még mindig itt is vagyok, de azért jobb nem kísérteni a sorsot, sokszor nem tudja eldönteni az ember, hogy bátor vagy csak simán hülye. Én ha visszanézek akkor mindkettőből látok nem keveset, és ugyanakkor szerencsés is vagyok, mert sokan segítettek, segítenek összerakni a dolgokat.

 

Na jó, elég alaposan elhúztam ezt a témát, most nem lesz cikk, majd holnap!:)

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr232139409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takasuri 2010.07.12. 23:43:23

Engem pont érdekel az a dolog, hogy mi is van a felső világgal? Arról kevesebbet hallottam, olvastam, valszeg a fent említett ok miatt, mert inkább a lentibe utazik a sámán. Érdekelne ez mélyebben...

ha esetleg vki többet tud, szívesen venném, ha megosztaná velem ismeretét :)
köszönet :)

hanaura 2010.07.13. 08:12:24

Meneruwát nyúzom egy ideje a három világgal kapcsolatos írás miatt, de majd intenzívebben presszionálom!:)))
A viccet félretéve, nagyon elfoglalt, viszont a témában sokkal többet tud, mint én, úgyhogy abban maradtunk, hogy amikor lesz ideje rá, akkor készít ide egy ilyen cikket.
Ettől függetlenül lehet, hogy valamit írok én is, mert van pár dolog, de igazándiból a téma szempontjából én inkább már az ő írását várom jobban.

Szürkemedve · http://www.medveutja.hu 2010.07.14. 23:04:47

Az erőállat nem csak a sámán számára, s nem csak az utazások során fontos.

Erőállat nélkül levert leszel, enervált, depressziós - nagyon hasonló állapot, mint a lélekvesztés, de nem ugyanaz.

Erőállatod van akkor is, ha nem tudsz róla, ha nem ismered és nem vagy vele nemhogy szoros, de semmilyen kapcsolatban, de ilyenkor a segítsége csak sokkal enyhébb erejű, mintha te is közelednél felé.

Az erőállat a sámáni utazásokon, legyen az akár ayahuasca, akár dobbal segített utazás (én az utóbbival élek csak, de azt már jó pár éve űzöm), már sokkal kiemeltebb dolog.
Azzal nem értek egyet, hogy erőtlenek lennénk a másik világban, de tény, hogy segítők nélkül könnyen otthagyja a józan eszét vagy akár a fogát is az utazó.

Jómagam is jártam már nem egyszer úgy, hogy erőállat segítsége nélkül "bent ragadok", de olyan is volt már, hogy én gyógyítottam az erőállatomat.
A kapcsolat az erőállattal nagyon sokszínű és rendkívül összetett. Talán senki és semmi más nincs, ami ennyire egy tudna lenni veled egy másik síkon.

Hirtelen ezek jöttek fel.

Áldás
Szürkemedve

hanaura 2010.07.15. 00:40:35

Szürkemedve!

Igen, abszolút igazad van!
És jó, hogy ezeket leírtad, ezek tényleg fontosak!
Én magam nem vagyok a legkompetensebb a témában, mondhatni több év után is ismerkedő vagyok ebben a világban, nekem részben emiatt is volt fontos a konkrét kapcsolat az erőállatommal.
Teljesen igazad van, hogy ez a dolog amúgy is jelen van, szóval főleg az ilyen utazásokon kiemelt szerepe van az őrzőállatnak.
Meg sok más helyzetben.

Hmm, a dobolásban különösen kezdő vagyok, erről mesélhetnél!

Szürkemedve · http://www.medveutja.hu 2010.07.15. 15:44:13

Mire vagy kíváncsi? Miről meséljek? Fogok egyébként egész napos révülés-tanuló összejövetelt tartani vmikor aug végén/szept elején.

Áldás
Szürkemedve

hanaura 2010.07.15. 23:40:10

Szürkemedve!
Erről majd ha gondolod, itt is készíthetek egy kis "hirdetést".

Mire vagyok kíváncsi?
Igazából mindenre.
Régóta akarok egy nagyobb cikket dobolásról, de nekem ahogy írtam is nincsenek nagyobb tapasztalataim, ha van kedved, erről például írhatnál, akár egy cikket is!
Korábban is volt rá példa, ez egy közösségi oldal, igaz mostanában többnyire magam írok.

Mi érdekel?
Nos tapasztalatok, élmények, hagyományok, módszerek, gyógyítás -sámándobolással, és még sok más dolog...

Szürkemedve · http://www.medveutja.hu 2010.07.16. 12:02:11

Hm, erről könyvet lehetne írni :)

Úgyis témát keresek mostanában, mit szólnál a következőhöz: Indítok egy cikksorozatot (a saját oldalamon, vagy a itt, majd mindegy) amiben leginkább a dobolás segítségével végzett révülés alapelveiről, módszereiről, tapasztalataimról, gyógyításokról írok.

Aztán majd cross-publikálunk.

Hm?

Szürkemedve · http://www.medveutja.hu 2010.07.16. 12:03:12

A "hirdetés" felajánlást pedig köszi, valószínűleg éli fogok vele :)

refil 2010.07.16. 12:43:49

ez nagyon jól hangzik, engem is eléggé érdekel a sámán paripája:)

Szürkemedve, te tudsz olyanban segíteni, hogy ha valakit elhadja az erőállata akkor azt vissza hívni, szerezni vagy ilyesmi? vagy az lehetséges hogy visszatér magától? üdv

BetulaPendula 2010.07.18. 11:23:22

"ha valakit elhadja az erőállata akkor azt vissza hívni, szerezni vagy ilyesmi?"

Ez engem is érdekelne, habár sejtem rá a választ! Harner is világosan ír erről.

Engem leginkább az érdekelne, hogy te, hogy próbáltad eleinte? Más dobolt neked és te összpontosítottál az alsó világ lejáratára, vagy már az elején is te verted a dobot?
Mert Harner azt írja, hogy az elején jobb ha valaki dobol neked, vagy legalább felvételről hallgatod a dobszót és úgy koncentrálsz a lejáratra.
Mert tény (legalábbis elméletben), hogy ha te saját magadnak dobolsz akkor egyszerre két irányba kell összpontosítani a figyelmet. Az egyik a dobolás ütemének megtartása, a másik az alsó kijáratra való koncentrálás.

hmmm???

hanaura 2010.07.19. 00:33:17

Szürkemedve!
A cikksorozatnak nagyon örülnék a magad oldalán is (el tudod a címét küldeni?), de itt is, természetesen, sőt, megtisztelnél vele!
Írj Takasurninak, és ő fog tudni segíteni, felrakni cikkeket, stb, én most pár hétig külföldön vagyok, de ez engem is nagyon érdekel, és ez érték, és helye van itt, szóval nagyon örülnék ha összejönne.
Többen többre jutunk.

Ha pedig közeleg az alkalom szólj, és akkor kiírjuk ide is, és van még pár barát akik örömmel kiteszik az oldalaikra.

hanaura 2010.07.19. 00:34:37

Refil!

EZ jó kérdés, ez engem is érdekel!!

hanaura 2010.07.19. 00:36:44

Betula!
Igen, Harnertől én magam is olvastam hogy esetenként szerencsésebb ha más dobol, nekem viszont az volt a saját tapasztalatom, hogy éppen hogy erősíti az átlépést az hogy én magam dobolok.
Teszem hozzá, hogy senkitől nem tanultam ezt, talán nem is jól csinálom:), nekem kialakult egy módszerem, és azt csiszolgatom.
Senkit se buzdítanék semmire, de az ayahuascán túl sok más növényi tanító segíthet a könnyebb, hatékonyabb átlépésre, például a dohány.

r_b 2011.08.01. 11:50:56

Szia!
Azt szeretném kérdezni, hogy ha megvan neked Harner: A sámán útja c. könyve pdf-ben, át tudnád küldeni nekem? rb@mailbox.hu a címem.
Már egy csomó online antikváriumban, vateran, stb. kerestem, de úgy tűnik, szinte fellelhetetlen.
Előre is köszönöm.

hanaura 2011.08.02. 06:25:56

@r_b:
Megnézem, én anno megtaláltam elektronikusan, de nagyon szerettem volna hozzájutni könyv formájában, és nagy szerencsémre sikerült is.
A korábbi gépemet ellopták nemrég, rajta volt az összes cuccom, pár év összegyűjtött kincsei, szóval most kicsit le vagyok apadva, de megnézem!

r_b 2011.08.02. 10:00:32

Köszönöm, hogy megnézed!

(Igen, Sandra Ingerman könyve tényleg nagyon jó, szerintem igazán színvonalasan megírt könyv, kár, hogy más könyvét még nem fordították le. Harnert sajnos még nem olvastam, de remélem, valahogy rámtalál majd a könyve:))

hanaura 2011.08.02. 23:05:28

@r_b:
Érdemes mindenképpen rálesni Michael Harner A sámán útja című könyvnek, igazi alapmű.

r_b 2011.08.04. 21:41:15

Szia! Sikerült megszereznem elektronikusan végül, nagyon örülök neki :-)

hanaura 2011.08.07. 10:38:58

@r_b:
Meghiszem azt!
Írj majd ha már olvasod, kíváncsi vagyok a véleményedre!


süti beállítások módosítása