ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Segítség az ayahuascával

2010.06.23. 00:21 - hanaura

Sokszor feltették már azt a kérdést, hogy miben tud segíteni az ayahuasca. Erre mindig ugyanazt válaszoltam, amennyire emlékszem: mindenben és semmiben.

Azért érdemes erről beszélni mert akár ha egy pszichoterápiás útként nézünk erre az egészre, akár egy tradícionális indiűn szakrális gyógyításra, megkerülhetetlen eleme az egésznek a felkészülés, a körülmények( szakkifejezéssel szet és szetting), amik aztán végigkísérik az egészet.

Így hát azt nagyjából kijelenthetjük, hogy többségében az ayahuascát vagy a körülményekhez mérten autentikusan alkalmazzák, vagy pedig egyfajta modern terápiás jelleggel. Nyilván van ezer más dolog, én ebbe a két fő csoportba láttam rendeződni a dolgokat.

Én még egy lényeges dolgot hozzátennék amit egy baráttól lestem/tanultam el: a pontos intenció meghatározása. Néhol hallani, hogy nem kell ezt így korlátok közé szorítani, meg ilyesmik, ami igaz is, azzal együtt én nagyon is azon az állásponton vagyok, hogy fontos egy meghatározott intenció egy ilyen alkalom előtt, vagy szakrálisabb beállítottságúaknak úgy is mondhatnám, hogy egy erős ima, egy gyógyulási, összeköttetésbe lépési szándék.

Majd arra is kitérek, hogy a saját tapasztalataim alapján, és az amit másoktól láttam, hallottam, ez a dolog miért ennyire lényeges dolog.

Na szóval, visszakanyarodva az alapgondolatra, egy ilyen erős, és komoly hírű:) orvossággal taalálkozva szinte elkerülhetetlen, hogy az embernek tudatos, vagy kevésbé tudatos elvárásai legyenek, ami egy természetes dolog.

Vannak esetek, amikor felesleges egy mederbe kényszeríteni valamit, én azt gondolom, és azt láttam másokon is, hogy az ayahausca esetében azért igen csak lényeges , egy ilyen erős folyamatba az ember egyszerűen nem megy miértek nélkül. Tényleg.

És itt jön a lényeg, amiről akartam kicsit írni: ezek a miértek, és a valóság. Amivel kezdtem: hogy mire is jó Amazónia legfontosabb indián medicin-je. Mivel nem vagyok pszichológus (noha nagyon érdekel a pszichológia), ezért az általam picit jobban ismert törzsi oldalról közelíteném meg a dolgokat. Indián sem vagyok, úgyhogy lehet, hogy lesznek áthallások a két kategória között.

 

Amiket én hallottam eddig azzal a bizonyos szándékkal kapcsolatban: önismeret, gyógyulás, ima, helyre tevés, rendbe rakás, mélyére nézés, ismeretszerzés, stb..... Egészen biztos, hogy még kismilliót fel lehetne sorolni, én főleg ezekkel találkoztam. Azaz azt is mondhatom, hogy van a kíváncsi meg a szenvedő . Kettejük közül a kíváncsinak talán könnyebb a dolga, legfeljebb nem azt kapja amit várt, vagy pedig elkezdi túlagyalni, értelmezni azt ami annyira misztikus néha, hogy szavakba se lehet önteni.

Aki az érdekesebb az a szenvedő.

Én ha így meg kellene határozzam magamat, azt mondanám, hogy a kíváncsi szenvedő voltam!:)

(És vagyok.)

A szenvedő az akiről írni szeretnék főleg írni. Sok-sok keserű dolggal az életben azt hiszem ez az amit leginkább be tudok érezni, és nem csak bezsélni róla. És hogy ez okból fogva mennyire tud menni az ember egy irányba, ami kurva nehéz, de valamiért mégis gyógyít, és történik. Hát, ez csak a személyes tapasztalatom, de mindig nagyon nehezek ezek az alkalmak, amikor az ember beletúr a sűrejébe. És ez volt az a dolog amiről akartam írni, hogy én szerintem mikor érdemes "beletúrni."

Több levelet is kaptam olyanoktól akik sok dolgot kipróbáltak, gondjaik vannak, valahogy helyre akarnak tenni dolgokat. Néha elhangzik az a kérdés is, hogy esetleg valaki itthon csinál-e pszichoterápia-féleséget valahogy úgy, ahogyan Feldmár az LSD-vel tette. Ezek mindig nehéz kérdések. Most nem azt akarom mondani, hogy Magyarországon én szartam a spanyolviaszt, de aki ezekben a dolgokban mozgolódik, azt általában ismerem is, akár csak a rokon témájú oldalakat, vagy azok íróit, gyakran fórumok kommentelőit is. És ez egy nehéz dolog. Ahogy tudjátok biztosan, Magyarországon törvényesen nem egy védett dolog ez az egész. A növények birtoklása egy legális dolog, de maga a főzet alkalmazása nem. És most valaki ír, hogy szenved akkor én mit mondjak arra a kérdésre, hogy szakemberek foglalkoznak-e az ayahauscával? Ha ez így is lenne, most tényleg, ez egy törvényesen nem védett dolog, érkezik egy levél, hogy valami gond van....és akkor ha lenne ilyen ember  vagy csapat, én akkor is letagadnám, pont azért, hogy védjem őt, mert a Rendőr bácsi is írhatna kíváncsiságból és máris meg van a baj. És kár azon agyalni, hogy mennyire beteg dolog vajon, hogy teszem azt receptre kiváltható gyógyszerek legálisak, és törvényese védettek, mindennel együtt, míg valami amit sok ezer éve szeretnek, az nem jó dolog, de ez nem lényeg, majd máskor lázadunk!:)

Szóval légyszi, ne írjatok olyanokat, hogy van-e hazai pszichológus aki ayahuascával dolgozik, mert ha lenne is, legfeljebb úgy segítenék elérni, ha az illetőről többet tudnék, mint egy email cím, de tényleg. Több ilyen levél is jött, és lehet, hogy mindenki nagyon őszinte és bizakodó volt, de ez akkor sem egy út, a fenti okokból kifolyólag. Persze, hogy valaki otthon, négy fal között mit csinál, az más kérdés, és így lehet, hogy van, aki ezzel foglalkozik, de ő nem fogja megmondani, hanem egy kis praxisban tartja. Olyan sokféle ember van, ki a fene tudja, de én nemtudok ilyesmiről, és szwrintem más se. Aztán más kérdés hogy érdeklődés szintjén sokakat mozgathat. Az más dolog.

Ami érdekes még, az a segítség elfogadása ettől a szakramantumtól. A gyakran feltett kérdés, ismét: miben segít. És még mindig mindenben és semmiben. Értem ez alatt, hogy semmit sem fog magától megoldani egy dolog, főleg totálisan nyugati körülmények között. Az ayahausca adhat egy gyógyító perspektívát, ahonnan nézve szépülni, épülni lehet, de ezzel az dolgozik, aki csinálj, és nem az aki magába öntötte és hátradől. Szóval azt a perspektívát amit esetleg az ayahausca ad, meg is kell tudni tartani, és ez a nehezebbik. Máskülönben csak egy szentimentális marhaság lenne az egész, nagy álmokkal, hogy a nagy szellem engem kiválasztott, meg befogadott, meg a többi hülyeség. Ez nem így megy. Igen, szerintem is lelke, szelleme van az ayahauascának, de ez nem egy mechanikus dolog, hogy iksz mennyiség bevitele ipszilon hatást garantál, mert nem fog. Szóval annak segít ez a szakrális ital, aki tud vele később dolgozni.Biztos nem fog mindenki, mert nem minden embernek egy az útja. A múltkor az exem egy baráti krben valakinek buzgón ajánlgatta az ayahauscát, én azt ezért nem értettem: Attól hogy egy jó dolog, miért gondolja zt bárki hogy mindenkinek való? Kinek ez segít és kinek az, kinek ez a jó és kinek az, ki a fene tudja megmondani ezeket a dolgokat, főleg kívülről? Persze, hogy senki. Szóval akkor jól fel is húztam magamat. Én szeretnék itt korrekt tájékoztatást adni, főleg mert sokan vannak itt akik komoly dolgokkal bírkóznak, és nem én leszek aki becsapja őket azzal, hogy itt a reménysugár, csak idd meg, mert ez nem biztos, hogy az ő sugara, neki lehet, hogy egy sokkal másabb van félretéve, és még ha egy nagy szentségű dologról is van szó, nem kell ezt mindenkinek odaadni. Akit meg kell hogy találjon, azt GARANTÁLTAN megtalál, és passz,senki nem lett ettől se jobb és se rosszabb. Akinek dolga van az ayahauscával, az majd dolgozni fog vele, úgy ahogyan tud, és akkor lehet keresés, mélyére nézés, meg ilyenek, de ha az ember nem bizto abban, hogy ez neki való, és gondja van akkor ott van rengeteg más dolog. Nekem is vannak barátaim, pszichológusok például, akik tudnak segíteni. Nem ayahauscával, de segítenek, és őket bárkinek szívesen ajánlom. Aztán ott vannak a Márton Attiláék a PannonInipivel,aki egy kicsit közeledni akar magához menjel el, töltsön kinn velül k a természetben egy napot, doboljanak, vegyen részt egy jó izzasztókunyhón, és az is nagyon sokat jelent, vagy mittudomén parázsonjáráson a Fehérhollóékkal, vagy egy dob-körön.......

Annyi szép lehetőség van. Sose utasítottam vissza senkit akinek az ayahausca valahogy keresztezte az útját, de akinek nem EZ a medicinje, az találja meg a sajátját. És még mindig szeretheti az ayahuascát, a kultúráját, a gondolkodásmódot mögötte, a szokásokat, a dalokat, ezt az egész világot anélkül, hogy inná ezt a különleges főzetet. És így is lehetnek jó dolgok!

Ha pedig gond van, és nem világos az út, az irányvonal, akkor nagyon sok lehetőség van rá, hogy lámpákat tegyen ki az ember. Látók, jógamesterek....szóval gazdag a család, és remélem maga az ayahauscareality család is gazdag, és nem "csak" azt az alternatívát adja, hogy it a recept, itt a web-oldal címe, ahonnan növényt vehetsz, ezt csináld, ez lesz oszt cső, hanem valamivel többet. Nem véletlenül írtam annyit a "rokon" utakról. Egyrészt azokat én magam is nagyon tisztelem, másrészt talán valaki éppen azokban találja meg önmagát, végül is nem mindegy? Ha jó az ami történik, akkor hadd történjék, és szívből remélem, hogy bárki aki olvassa ezt az oldalt, talál valami hasznosat, érdekeset, építőt, attól függetlenül, hogy ayahuascázott-e már, vagy szándékozik-e, mert nem ez a lényeg, hanem hogy a csatorna nyílva amin keresztül sok szép és jó jöhet be sokféle ember számára....

 

 

 

AHO!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr152102533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takasuri 2010.06.23. 01:06:58

ismét nagyon nagyon nagyon fontos dolgokat sikerült kifejtened!!! Köszönet érte! :)

Nagyon fontos érteni pl azt, hogy (néhány dolgot kiemelnék, idézem, mert korrekt az egész megfogalmazás): "ez nem egy mechanikus dolog, hogy iksz mennyiség bevitele ipszilon hatást garantál" illetve, hogy: "nem minden embernek egy az útja"

megint csak azt mondom, mit egy másik alkalommal: alkímia. A bölcsek köve vagy az örök élet itala nem mechanikus dolog és az "aranycsinálás" lényegét is érteni kell.

/ha vki még nem olvasta, jó szívvel ajánlom Szepes Mari néni Vörös Oroszlánját, Raquel hét tanítványát, illetve a Varázstükröt, amennyiben szeretné látni a fentiek kibontását irodalmi köntösbe bújtatva, helyzetekben, eseményekben bemutatva/


süti beállítások módosítása