Ahogy korábban írtam is, Dél-Amerikában, és azon belül is elsősorban Brazília területén több keresztény egyház működése olvadt össze az ayahuasca kultiválásával. Erről a képről ugrott be, hogy terveztem is erről kicsit többet írni. Többen ismeritek is névről ezeket, amelyekről én tudok az a Santo Daime egyház( érdekesség, hogy egyes területeken magát az ayahuascát is így becézik, ha jól tudom nem keresztények, szóval nem ezeknek a csoportoknak a tagjai), az Uniau de Vegetal, és a Barquinha.
Ezeknek a történetéről lehet, hogy egyszer összeszedek egy jó kis cikkre valót. Nem feltétlenül az én világom, én egy konzervatív fickó vagyok:), de ezek is hozzátartoznak az ayahauaca modernkori történetéhez, és jól ábrázolják az ayahuasca univerzális jellegét. Azaz, noha nyilvánvalóan elválaszthatatlan a sámánok világától, hiszen mondhatni "tőlük jön", és nem hiszem, hogy tolvajként akarná az ember leköpni azokat, akik odaadtak valamit, de azért nyilván fanatikusnak se kell lenni, vannak más területek is. Hozzáteszem, ezek az egyházak egy nagyon komplex, kész kozmológiát "tekkek mögé" a dolgoknak, szóval nem egy hálószobában találták ki két cigi közt, hogy mi is legyen!:)
Más szóval igen komoly alázattal, és körültekintéssel álltak ehhez a témához, ami példaértékű. Santo Daime egyház elég sok van a világ számos pontján, legközelebb Hollandiában is.
Szóval hogy a Michael Harnerhez köthető kifejezéssel éljek: létezik városi sámánvilág is. Egy érdekes szegmense ennek az egésznek, de nyilvánvalóan meg van a helye a palettán. Ha jól emlékszem a Barquinha egyháznál van pölö ilyen Biblia-kör is, amikor is kisebb mennyiségű ayahuascát vesznek magukhoz, annyit, hogy még képesek legyenek kommunikálni, és akkor a szeánsz vezetője felolvas a Bibliából, és az ayahausca hatása alatt beszélgetnek róla, fejtegetik. Nagyon érdekes dolog lehet ez! Nem vagyok egy keresztény ember, de akinek ez a világ sokat jelent, annak biztosan egy nagyon különleges dolog kitárni azokat a bizonyos kozmikus kapukat, és egy mélyebb, misztikusabb szempontból megvizsgálni ennek a könyvnek a tartalmát.
Ahogy minden "egyháziasított" egyháznál, így a fentieknél is lehet hallani, olvasni, hogy vannak dogmatikusabb, zártabb, lekontrolláltabb szegmensek, ami pont nem az amit az eredeti vonal képviselőitől megismerhetett a világ, de nyilván mindenhol vannak gondok, nem hinném, hogy a megélhetési-turistalehúzó álsámánok különbek lennének a Deákné vásznánál, lehet ezt is-azt is hitelesen, kellő tisztasággal, alázattal, tudással tenni, és másként is.
Én nagyon örülök neki, hogy van ilyen is. És ne felejtsük el a tényt, hogy több országban többek között a Santo Daime egyháznak köszönhető az, hogy szakrális keretek között az ayahuasca kultiválása törvényesen is védett dolog. És ez nem egy olyan dolog amit alá lehetne becsülni. Ez nagyon nagy dolog!
Az ide kapcsolódó korábban megjelent cikk: ayahuascareality.blog.hu/2009/10/16/cikk456 .
Hogy merre halad ez a kis világ, azt nem tudom, de jó, hogy van ilyen is, számomra noha nem a fő csapás, de csakl megerősít abban amit eddig is gondoltam a magam útjával kapcsolatban.