ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Egy másik síkon gondolkodva, részlet McKenna egy írásából

2010.01.25. 20:03 - hanaura

Címkék: mckenna

Ma küldte át nekem is Metta azt a fordítást amit AxisMundira tett fel  az oldalára( www.ows.eoldal.hu), ott mindenki meg fogja találni a teljes cikket, a leginkább idevágó részlet pedig kedvcsinálónak itt. McKenna gondolatai. Alap. De tényleg. Remélem egyszer nagyon sokan fognak hasonlóan reálisan gondolkodni saját magukról, meg az őket körülvevő világról.

 

Az írás-részlet:

 

Nehéz ezt angolul megtenni (magyarul lehet, hogy könnyebb, de nem sokkal (a fordító)) hiszen ez körülbelül olyan, mintha egy négy dimenziós tárgyat próbálnánk meg három dimenzióval meghatározni. Csak a látás médiumával lehetséges a Logosz igazi módozatát megérteni.

Ezért annyira érdekes, hogy a pszilocibin és az ayahuasca – egy dél-amerikai triptamin tartlamú ital - mind egy telepatikus élményt produkálnak, megosztott tudatba léptetve ezzel a résztvevőt. A kibontakozó csoportos látomást teljes csendben osztják meg a jelenlévők.

Nehéz ezt egy tudósnak bizonyítani, de ha több lény megoszt egy ilyen típusú élményt, akkor, ha az egyik elkezdi, bármikor elhallgathat, mert a másik résztvevő folytatni fogja. Mindannyian ugyanazt a dolgot látják! A vizuális élmény komplex minősége teszi azzá a Logoszt, amit képtelenség elmondani.

Az élmény tárgyilagos-e, vagy sem, kizárólagosan a látás által feltérképezhető. A Logosz ugyanakkor képes arra, hogy a látott és a halott átadás között mozogjon, észrevehető áthaladási pont nélkül. Habár ez egy logikai képtelenségnek tűnik, de ha valaki megéli az élményt, az most azt mondja, hogy AHA!, mivel a hallott információ tűnik akkor és ott látottnak. A hallott gondolat egyre és egyre intenzívebbé válik, amíg a résztvevő a túlságosan intezív élményt három dimenziós látványként éli meg. Ez elrendeltett. Nagyon tipikus vonása ez a pszilocibinnek.
Természetesen bármely anyagot is mutatjuk be a testnek a felhasználót mindig értesíteni kell a lehetséges mellékhatárokról is. A profi pszichedelikus nyomozók tudtában vannak ezen faktoroknak és kötelességszerűen, elsődleges fealdatként végzik a tájékoztatást.
Magamról szólva kijelenthetem, hogy nem vagyok visszaélő. Időbe telik, amíg egy-egy élményt feldolgozok. Sohasem vesztettem el a tiszteletem ezen dimenziók irányába. A félelem az egyik érzés, amelyet érzek, amikor az élményhez közelítek. A pszichedlikus munka olyan, mint a sötét óceánon vitorlázás egy kis lélekvesztőben… Van aki a csendesen habzó víz felett felkelő holdat látja, amíg máson átrohan egy félelemvonat miután az evezőbe kapaszkodva találja saját magát.

A dialógus a Mással az ami, repetítive vonzóvá teszi ezeket az élményeket. A gomba beszél hozzád, amikor te beszélsz hozzá. A bátyám és általam álnéven írott Útmutató gombatermesztőknek című könyv bevezetőjében van egy gombamonológ, ami a következőképpen kezdődik:

„Idős vagyok. Öregebb, sokkal legalább ötvenszer, minta amennyit ti a történelmetekkel elképzelni tudtok” 

Szóval néha nagyon humánus. Az én utam Haszidikus. Én lelkesedem érte, ő lelkesedik értem. Vitatkozunk arról, hogy mi fog felhörrenni és mi nem. Azt mondom neki: „Figyu, én vagyok a propaátor, úgyhogy ne tarts vissza, jó?” erre azt mondja: „Ha pár percre megmutatnám neked a repülő csészelajat akkor tudnád, hogyan működik”, erre azt mondom: „Na gyerünk!” szóval rengeteg manifesztációja van. Néha olyan, mintha Dorothy lenne az Ózból, néha pedig talmudikus diótörő.  Egyszer megkérdeztem: „Mit keresel a Földön?” erre ilyet szól: „Figyelj, ha te gomba lennél, olcsón élnél, amúgy elárulom, hogy nagyon kényelmes kis hely volt ez, amíg a majmok irányíthatatlanná nem váltak.”

Az „irányíthatatlan majmok” – ez a gomba hangja a történelemmel kapcsolatban. Számunkra valami teljesen más. A történelem az eszaktológia sokk-hulláma. Más szavakkal egy nagyon különleges pillanatban élünk úgy kábé tíz- húszezer éve, amikor is ez a mélységes változás történik. A tárgy amit a történelem megcéloz, hogy egy uniso mystica jöjjön létre, egy tantrikus egyesülés az emberi faj és a Felettes Elme/UFO közt. Ez az a misztérium, amely árnyékot vet az időbe visszafelémenően. Minden vallás, minden filozófia, pogromok, kivégzések azért történnek, mert az emberek nem veszik az üzenetet. Persze ott van mindig a folyamatos oksági létfolyam és determinizmus és az interferencia minta, amely a hiberobjektum visszafelé folyó faktum-értékletének ideiglenes tájra vetett árnyéka ellenében jön létre. Ezen helyzet miatt lehet a történelem teljesen egyedi egy pillanatra, habár egy pillanattal ezelőtt kezdődött. Ebben a pillanatban hatalmas a robbanás hiszen a majom istenné válik és a végső eszkatologikus tárgyként csillapítja az entropikus körülményeket.

Az élet központi szerepet játszik a matéria szerveződésében. Elvetem azt az ötletet, mi szerint arra vagyunk ítélve, hogy visszafordítsuk  az organikus fejlődési folyamatokat, mert hogy a helyünk az örökkévalóságban rejtezik. Ez a fajta egzisztencia a ciklus szempontjából fontos. Ez egy szűrő. A kioltása veszélye fennáll, a physisbe olvadásé mindörökre, tehát ebben az értelemben az ősz metaforája helytálló. Van egy spirituális feladat amelyet megkelloldani. Semmi több, mint valaki más parancsait követni

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr631701812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása