ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Egy rendhagyó bejegyzés

2010.01.21. 18:11 - hanaura

Egy nagyon rendhagyó bejegyzést követek most el. Beszélgettünk a fórumon és privát csatornákon is az "élet nagy dolgairól", és egy tegnapi ilyen beszélgetés egy nagyon különleges baráttal annyira jól sikerült, hogy azzal poénkodtam neki, hogy egy az egybe beteszem ide. Ha ez mégse történt meg, gondolom a szmájlikra meg a bazmeg-ekre senki nem kíváncsi, de azért lényegében vágatlanul betettem ide, nyilván név nélkül. Illetve nevek nélkül, mert ebben az esetben hogy ki kicsoda az nem lényeg. Mondjuk nem is egy nagy titok...:)))) 

Híresen tapintatlan ember vagyok, de kivételesen megkérdeztem tőle, hogy betehetem-e a beszélgetést, ez volt az:

 

-Szóval ami érdekelne, hogy az aya miért tanító, miért van személyisége? és ne mcsak egy anyagnak látod? mert végül is molekulák azok is, vagy ehhez az anyag dologhoz hogy állsz?Megkaptad?

 -Heheh, meg jól visszaválaszoltam a fórumon!:)))
  Hogy miért?
  Mert minden élőlény egy önálló élet,
  egy önálló forrás, ugyanazzal a belsővel
  És ezt ayahuasca ivás közben tapasztalni is.
 
 -De mégis csak egy anyag csinálja. ezt ne mtudom összerakni, hogy ne csak anyagot, vagy magamat lássam benne.
 
-Te se csak anyag vagy.
  És nem kémia.
  Hanem élet.
  És ő is.
  És amikor a teát megiszod akkor érzed hogy találkoztok.
  És nem csak a tanítóval hanem mindenkivel.
 
-De ha egyszemélyes tanító, akkor miért kell meginni több milliárdnyi molekulát belőle?
 
-Mert nem érzed a kapcsolatot másként csak ha átlök egy másik tudatszintre
 És mivel kapaszkodunk ebbe, ezért kell egy ágyú, ami átlő....
 
-Szóval akkor az anyag az a... (egészitsd ki! )
  Az anyag csak egy segítség?
  Vagy az maga a tanito?
 
-Mindkettő
 
-Gondoltam....

 -Mert ez történik.
 A testét adja ahhoz, hogy eljuss egy olyan helyzetbe, hogy találkozhass vele, és mindenki mással is. Ha elmész egy fa mellett, azt egy díszletnek vagy tárgynak nézed. Mert ez egy mesterséges állapot. Az aya hatása alatt meg úgy látsz ahogy van, sőt elkezdesz a "mindennapokban" is úgy látni
  És akkor nem tárgyakkal vagy együtt hanem élőlényekkel.
 
-Uh,érdekes..!
 
-Az.
 
-A másik dolog, amitől félek, az az irányítás feladása,
  erről valami vélemény?
  ötlet?
 
-Van:))))))Naszóval:
  Egy szertartás alatt és főleg ha jön a növény hatása nem tudsz kontrollálni, se irányítani.
 De nem arról van szó, hogy feladod a kontrollt:ÁTadod. Vagy a növény szellemének, vagy az erőállatodnak, ha már megtaláltad, vagy valakinek aki segít.
  De nem feladod.
  Átadod.
 
-Aha. de azért nem könnyű átadni, nem?
 
-Persze, hogy nem!
  Nagyon nehéz!
  Nem ehhez szokik az ember..
  Még fizet is, mégis, hogy átadhassa...:D
 
 -Hát mert ez az a rész, amitől a legjobban félek
  éppen ezért úgy érzem, hogy kéne egy komolyabb gomba tripet csinálnom
  arra próbálok felkészülni,
 valamilyen másfajta hozzáállást szeretnék kipróbálni.
 
-Ez nagyon jó kisérlet lehet
  Átadni a kontrollt, feladni, elengedni mindent
 
-Hát de nagyon félek tőle,
  de tényleg....
 
-És az amentalitás amiről a fórumon beszéltél, az kiváló ehhez
 Persze, hogy félsz! Mert tudod hogy egy komoly dolog.Ki az a hülye aki ne félne???
 
-Persze...
  De az a szar, hogy előbb-utóbb úgy is túl kell lenni ezen, ha előbb nem, akkor halálkor....
 
-Ez a lényeg, nagyon jól fogalmaztál!
  Az az a pont ahol már a test kényszerít
 
-Ja. szóval ez az egy dolog az, ami miatt meg kell néznem
 persze lehet, hogy nem lesz annyira rossz, mint gondolom
 át persze, hogy nem. Csak talán nem könnyű.
  De attól jó.
  És a jónak ára van.
 
-Hát másodszor már talán jó, de az első a legnehezebb...
 
-Nem hinném. Elsőre úgyse enged be semmi túl mélyre mindegy hogy mit szedsz be.
  Nem enged be.
 
-Ja, ez is igaz
 
-Legfeljebb feleslegesen szarul lesz az ember.
  De nem engedik tovább.
 
-Ja, tényleg.
 
-Ez a biztonságos.
 Én sokadik alkalom után kezdtem komolyabb szenvedéseken átesni az ayahuasca hatása alatt....
 
-Hm hát csak azért idő nélkül, végtelenül szenvedni nem valami jó.
 
-Nem ez nem szenvedés igazából:tisztulás.
  Ami talán gyötrelmes néha, de nagyon szép.
  És nagyon sokat ad.
  A nagy dolgok nem is jönnek másként.
 
s szerinted aya nélkül nem jönnél rá ugyanezekre a dolgokra?
 én: De!
 Menj el látomáskeresésre, és koplalj 5napig....:))))))

  -Jó, persze, de másképp?
  Pl sima hétköznap,
  vagy ilyesmi.
 Hm bár talán az ilyen, anyaggal történő megismerés is egy gyakorlat...
-Az:))
 hát komoly eredmények komoly dolgoktól jönnek.
 
  -Igen edzőbá :)
 
-Na még 10fekvő bazmeg!!:)))))
 
 -Mert az előző tripnél kezdtem úgy érezni, hogy kezdem elveszíteni az irányítást, és ez kicsit megrémített. Persze lehet, hogy akkora szükség nincs is az irányításra, végül is úgy is elműködtem valahogy, de sokkal inkább ösztönös voltam,
 a tanult dolgokat gondolkodás nélkül használtam, osztályozás, válogatás, stb nélkül
 -Hmm!
 
-De ami miatt ijesztő volt, hogy nem igazán tudtam mit kezdeni azzal a részemmel, amelyik állandóan rakosgat, elemezget
  kezdett értelmetlenné válni az osztályozás hát szóval rohadtul félek, nem tudom, mi van arra
 
-Ez normális, mondom. Csak egyszer kell felmászni a magas hegyre és levetni magadat...és amit meséltél, hogy "nem jutsz tovább", ismétlődnek a dolgok az ezért van.
 Mert nem engedted el magadat.
  Ez egy sarkalatos, iszonyatosan nehéz pont.
  De lényeges.
 
-Nem úgy nem jutok tovább
 
-Hanem?
 
-Ugyan arról szól az egész..
 
-Ez egy és ugyanaz!
 
-Mindjárt leirom
 
-Okk
 
-Kb mintha van egy zaj, hang vagy valami, ami nagyon halk. ez az élet, távolinak tűnik kicsit, valamennyire látom a szabályait, lényegét, stb, de annyira nem foglalkozok vele, nem érzem a súlyát. És a gomba csak annyit csinál, hogy elkezdi feltekerni a hangerőt, és addig tekeri, amíg észre nem veszem, hogy ez eddig is itt volt, meg trip közben is ott van, meg utána is megmarad.
  valami iylesmi, ne mtudom, mennyire érthető
 
-Teljesen, de erről beszéltünk is, és szerintem ez pontosan az amit én mondtam Neked. Hogy érdemes kipróbálni leugrani a szikláról
  Na nem szó szerint, nyilván
 
-Hm lehet
 kb olyan, mint a tízparancsolat, hogy mindenki tudja, hogy mit hogyan kéne csinálni, mégsem foglalkoznak vele, és aztán valami hatására észreveszik, hogy tényleg csak ennyi van, ezt kell betartani stb. úgy érzem, a gomba is csak ennyit csinál, megmutatja a dolgokat úgy, ahogy vannak
 
-Igen, de nem ez a lényeg?
 Csak erősen próbálkozni kell megtanulni a nyelvén.
  Beszélgetni úgymond...
 
-De, de úgy érzem, hogy nagyrészt megkaptam...
 
-Mélyebb és mélyebb módon
  Mert ha feladod az irányítást, akkor kezdődik az igazi móka
 
-Persze úgy érzem, eddig inkább csak aszórakozás, ismerkedés része volt, és rajtam múlik, hogy tovább megyek-e, kiváncsi vagyok-e rá, vagy nem
 
-Pontosan!
  Egészen pontosan!
 
-Csak azért kicsit para "beengedni" valakit, hiába tűnik jó fejnek
 
-Hát akkor kérd hogy engedjen be!:))
 -Uh tényleg...
 
-Nem te engeded be őt.
  Ő "benn van"...
 
-Jaja
 
-Te vagy kinn!
  Neked kell kérni
  hogy engedjen be
  Te vagy kinn!
 
-Ja az is lehet
 
-Csak az lehet!
Ezek az entitások élnek!
  És benn vannak!
  Mi vagyunk kinn....
  Mi kéreckedünk be....
 
-Hát lehet, de jókor megyek-e, stb
 
-Akkor mész jókor ha jól mész
 
-Hát igen, éppen ez az!
 
-Menj jól, és akkor jókor mész...
 
s hogy kell jól menni?
 
-Engedd el a kontrollt, és vágja bele akkor is ha félsz
 
-Ez nálad működik?
 
 én: Nyisd ki a szivedet, legyél pozitív, bízz abban hogy jó helyre mégy
  Igen, EZ működik csak nálam
  Néha amikor megégetem magam akkor jövök rá főleg, hogy csak ez az út
 
rtem....
 Meg ami miatt bizonytalan vagyok, hogy igazán nincs célom
  vagy csak nem tudom, mi az
  mint ahogy más dolgokra, emberekre, állatokra is csak kíváncsi vagyok, ne makarok tőlük kb semmit
 
én: Ez elég:
  "Kíváncsi vagyok"
  Tanulni akarok.
  Látni.
  Tapasztalni.
  Képben lenni.
 Átélni.
  Érezni.
 
-Igen, de az előzőnél is kicsit hülyén éreztem magam, az ismétlődött, hogy ezért jöttél? ezt már tudod, miért akarod megint látni?
 
-Hát akkor akarj mást látni!
 
-Hát igen,
  pedig azt hittem, a nehezén túl vagyok... Aztán még csak most jön igazán.
 -Igen.
  Ilyen ez.
  És még mennyiszer fogjuk ezt érezni..:))))
 -Ez a szép benne:
  Azt hittem, ezt fogod irni.
 De az a baj, hogy nem igazán hiszek benne, hogy téynleg van mögötte valaki
 ami részben jó, részben rossz
 
-Hát így nem könnyű....
  Mert most vagy csináld vagy ne!:)))
 -Hát oda kell menni megnézni, és kiderül,
 egyébként jövő hétvégére terveztem de ez a hét olyan gyorsan elment, hogy szerintem csúsztatom még egy hetet.
 
-Jaja, érdemes rákészülni
 
-Ja, majd olvasgatok a témában
 
-Jaja, meg érdemes átgondolni.
  Ez valami fantasztikus beszélgetés volt eddig!
 
  rülök neki
 
n nagyon sokat tanultam belőle
 
n is....
 
-Legszívesebben név nélkül betenném a blogba!_))))))
 -:))
 
s tényleg....:)))))))
 
-Hát annyir azért nem volt jó szerintem....
 
-Még annál is jobb!:)
 
 -De kb ugyanez a téma megy a fórumon is
 
-Jaja
  Az élet nagy dolgai
  De ezek tényleg azok
 
-Igen
 
-Miről beszéljünk ha erről nem?
 
-De ezek a dolgok éppen azért érdekelnek, mert rákényszerítenek valamire
  és mivel lusta vagyok, egyszerűbbnek tűnik így megcsinálni valamit, persze így nehezebb is
  vagy veszélyesebb
 -Nem veszélyesebb
  Mit veszthetsz?
  Hogy végleg felébredsz és esetleg szenvedést okoz?
  Az ébrenlét
  Mert ez lehet.....
 
-Visszaolvastam a beszélgetést, kívülről nézve tényleg nem lett rossz..:)))
 
-Mondom, hogy ezt be kellne tenni név nélkül
 
-Arra szerintem jó volt, hogy egy részeltesebebt irj ablogra :)
  Áh nem..
  Úgyis ezt követeli a nép
 
-Hmmm?
 
-Hát hogy egy részletesen írj erről a dologról
 
-Igen, és ez is lesz!
 
-Már várom. De miért mindenki a máséra kiváncsi, és ne ma sajátját rakja ki először?
 
-Mert egymáséból tanulunk.
 
-Hm az is igaz...
 
 
 
Hát ennyi lett volna!:)
Nem szoktunk mindig magasfilozófálni, szóval nem kell azt gondolni, hogy ilyen komolyak vagyunk, de ez pont egy ilyen pillanatok sora volt, és azt gondolom, érdemes megörökíteni. Na ez a mai gondolatsor háttere. Kívánok magamnak, magunknak, Neked, Nektek, Mindannyiunknak jó sok ilyet!

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr511690750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meneruwa 2010.01.23. 21:07:07

ez jó volt amugy, főleg a lényege. néha nekem is ez a problémám. beszámoltál egy izzasztókunyhós élményedről vagy 10 éve én is voltam egyen galgahévízen. egy holland pár tartotta, najó mondjuk akkor egy 10-esbe került de végülis tisztában voltam a költségekkel, egy biohotel kertjében rendezték meg ha jól emlékszem vmi transzperszonális egyesület csinálta (de ez már nem biztos) amire kiakarok lyukadni hogy én nem emlékszem hanyadik körnél de abbahagytam, ki kellett mennem mert éreztem hogy elvesztem a kontrollt s nem ez valahogy nekem nem ment. sajnáltam nagyon s azthiszem ezért is óckodom még én is az aya-tól.
na dehogy poénos is legyen a storym a kunyhó végén volt egy biovacsi amire már nem tudtam maradni mert másnap meló volt de épp nem akart forrni a kaja s a csajszi nem kínlódott felvett egy forró követ a földről (ez nem volt a szertartás részében használatos) s egy szép mozdulattal beledobta a levesbe - nah egyből forrni kezdett :)


süti beállítások módosítása