ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Program

2009.11.22. 00:09 - hanaura

Címkék: program

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr121542873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meneruwa 2009.11.22. 14:00:18

Sámán ünnep vagy házivágás - lóáldozatot mutatott be egy spirituális egyház?
biktop.saman.org.hu/hirek/2007/1227/index.html

nem akarok senki lelkivilágába belevágni de pont az ilyen csoportok miatt veszik el a samanizmus - samanok ösi szelleme.
Elég csak elolvasni a weboldalukat, kevernek mindet-mindennel.

meneruwa 2009.11.22. 14:03:04

részlet az alapszabályukból:

1. Az emberiség egységének felismerése.
2. A Föld tisztán tartása és védelme.
3. Az emberi faj létezése értelmének felismerése.
4. Választ kapni arra: honnan jöttünk, mi itt a célunk, hová megyünk, kik vagyunk.
5. Az élet ciklikusságának, de végtelenségének felismerése.
6. Felismerni az emberi fájdalmak, problémák okait, ezáltal megszüntetni azokat.
7. Felismerni a sorsszerűséget, és a szabad akaratot, mint kozmikus alapelvet.
8. Felismerni Jézus Krisztus bölcsességében és filozófiájában az anyagi világ szükségszerűségét, de börtön voltát, majd az ebből való kijutás lehetőségét.
9. Mentális, emocionális és fizikális problémákkal, betegségekkel küzdő embertársaink segítése.
10. Az ima és a meditáció áldásának felismerése.
11. A halált, mint az élet részét elfogadni, és félelem nélkül átélni.
12. Felismerni, megtapasztalni, és megérteni az anyagi világ láthatatlan erőinek létezését, célját, majd alkalmassá válni a legyőzésükre.
13. Elhalt embertársaink (szellemtestvéreink) segítése, a halál pillanatától a szeretet fényébe való érkezésig.
14. Terek, épületek, emberek energetikai tisztítása, majd szeretettel való feltöltése.
15. Az emberiség ősi, és tradicionális bölcsességeinek és tudásának felkutatása, megismerése, megtapasztalása, és tanítása.
16. Az áldás, a szentelés és a keresztelés kegyének megértése, megtapasztalása és spirituális beavatással történő átadása.
17. A gyermekekkel, az elesettekkel való foglalkozás szükségszerűségének megértése, és művelése.
18. Minden ember egyenlő misztériumának megértése, megtapasztalása és elfogadása, ezáltal tisztelete, vagyis felismerni a létezés (Mindenség) egységét.
19. A párkeresés, a szerelem, a házasság misztériumának megértése, megtapasztalása, ezáltal az áldás és csoda voltának élvezete.
20. A párkapcsolat mint boldogság, béke és harmónia forrásának létrehozása és megőrzése.
21. A házasságkötés az egyház papi rendje által.
22. A bűnt, a bűnösséget és büntetést, mint nem létező misztériumot felismerni és ezáltal önmagunk feloldását megvalósítani.
23. Az angyalok misztériumának megértése, megtapasztalása és életünkbe invokálása.
24. Az anyagi világot körbeölelő és átszövő asztrál és mentál világ megértése, megtapasztalása és uralása, a kozmikus lénnyé válás útjának lehetősége.
25. A földünkön létező energiák megismerése, megtapasztalása és ellenük való védekezés.
26. Tradicionális, alternatív módszerek tanítása, átadása és használata, melyeknek célja az egészség helyreállítása és megőrzése.
27. A gondolat teremtő erejének felismerése, mások negatív gondolatmintáinak feloldása, pozitív gondolatminták rögzítése.
28. Többszintű oktatási rendszer létrehozása a holisztikus, spirituális, ezoterikus és kozmikus szemléletmód átadása érdekében az egyház filozófiájának kibontása az emberiség közös bölcsességének megismerése, megőrzése és átadása révén, Jézus Krisztus, a Fény Fia, az Istenné vált ember, a tiszta szeretet hordozójának tanítása alapján és védnökségével.

régen vagy még mindig ilyesfajta volt a kedves kovács andrás táltos iskolája.

hanaura 2009.11.22. 21:55:16

Ez elég furcsa így, nem Meneruwa?
Valahogy....lehet, hogy nekem kell bővíteni az ismereteimet, de ez valahogy nem fér bele az én képembe...

Te mit gondolsz erről?

meneruwa 2009.11.22. 23:59:18

ezért írtam az elején hogy nem akarok megbántani senkit de mikor megláttam hogy Árkádia hát egyből ezek jutottak eszembe amit beírtam. Szerintem ez a tipikus esete annak mikor alapítsunk közösséget, egyházat vegyünk bele jó sok mindent s lehet támogatást kérni, stb... (tudom mert benne vagyok én is egyben vagyis voltam :) persze az közhasznú-na mindegy nem ez a lényeg)
Ezzel csak azt akartam mondani hogy nem mindegy mit reklámoz az ember az oldalán, persze attól hogy ez felkerült ugyanugy járni fogok ide olvasgatni csak szeretném kicsit mélyebbre ásatni az embereket evvel kapcsolatban.
Nah s itt jön a poén-most magam ellen is beszélek :) egy másik ismerősöm elment ehhez az Árkádia nevű akármihez s az ő elmondása szerint használt neki. Részletek annyira nem tudok, de ha vkit érdekel utánakérdezek.

meneruwa 2009.11.23. 00:01:29

kb. hasonló ahhoz mikor valaki a régi fórumomon beírta hogy közös dobolás, hozz magaddal dobot, meg kint lesz a természetben, adomány, vagy valamilyen díj: xxxx Ft
nah itt elszakad az emberben a cérna, minek a pénz ha dobolni mész? szal itt buknak ki az emberben a dolgok.

hanaura 2009.11.23. 23:07:07

Meneruwa!

Hja, ezt én is így gondolom!
Azért meglepő, hogy az ember ebben a szférában is találkozik hasonló dolgokkal, nem?
Vagy csak én vagyok naiv?:)))

samandobkeszito (törölt) · http://www.samandobkeszites.hu 2009.11.24. 11:22:19

Na hogy valaki "védje" is őket :-)

Ismerem nagyon jól az Árkádiásokat, és számos embert közülök személyesen :-) Szerény személyemmel semmi rosszat nem tudok róluk mondani. Viszont jót és fantasztikus dolgot annál többet :-)

Na a következő mondatommal asszem pár "tudományos" figura ha olvassa nem fognak egyett érteni, de tojok rá. :-) Szóval:
Amúgy egy állat lelkének az "öröm" ha ember által pusztul el, mert ilyenkor kasztot ugrik feljebb.

Persze aki félre érti, és úgy értelmezi hogy akkor mostantól lekell ölni minden állatot akkor az vegye úgy, hogy ez a hozzászólás nem neki szólt. Mert ezt egy szóval nem mondtam hogy így kell csinálni :-)

Na kivi vagyok, vajon hány embert kavar fel ez a tény. Én mostmár csöndbe leszek, és figyelem az eseményeket :-)

meneruwa 2009.11.24. 14:41:48

van benne valami biztos, lásd a "rendes" állatáldozatok és azért rendes mert ha az alapszabályaikat elolvasod kevernek kutyulnak mindent össze-vissza amihez semmi köze az alap samani hagyományokhoz nemhogy a lóáldozathoz amit mondjuk illő saman közreműködésével elvégezni, ami nem hiszem hogy lenne ebben a csoportosulásban. mint írtam van ismerősöm akinek segítettek szóval 2 oldalasan nézem én is ezt az egészet de a tényeket nem lehet letagadni, ahogy Mari néni sem celebrálhatna misét a templomban úgy szerintem semmi "joguk" nem volt ahhoz hogy állatot áldozzanak avagy az nem rendes szertartás ami persze semmit nem ér csak elpusztítanak egy élőlényt.

hanaura 2009.11.24. 17:10:22

Sámándob!
Csendben ne maradj!:)
Jó, hogy beszélgetünk erről.
Nos amennyire tudom, és megint csak hindu oldalról közelítek, mert azt a kultúrát ismerem jobban.
Aszerint pedig léteztek állatáldozatok, és ilyenkor valóban emberi testet kapott az állat, akit mantrák kíséretében a tűzbe hajtottak. És mindez mindenki szeme láttára.
De ahogyan degradálódott az idő haladtával az emberiség, amit a Védákban leírtak szerint előre tudtak, akkor már nem volt tanácsos ezt a szertartást megcsinálni, mert nem voltak rá képesített szerzetesek.

Én ennyit hallottam a dologról...

Vélemény?

BetulaPendula 2009.11.25. 17:51:05

Na!! Egy kicsit megkésve olvasok erről, de mindenképp úgyérzem, hogy reagálnom kell rá.
Nekem már eleve ez az internetenhirdessükalelkibékét és csatlakozzatokamondvacsináltegyházamhoz dolog soha nem volt szimpi, hogy finoman fogalmazzak.

Ha valaki érdeklődik a spiritualitás iránt, és a célja az önismeret, vagy ehhez hasonló komoly célok, amik tényleg a boldog élet felé terelik akkor én mindenképp egyéni kutatásra, és harcra buzdítok mindenkit, mert szerintem nincs hatékonyabb módja az önismeretnek, minthogy saját tapasztalaton (szenvedésen/örömön) keresztül megismerni az emberi jellemet, saját jellemünket/életünket.

Mindig próbálok nem megítélni senkit, de ez a lóáldozatos dolog kiverte nálam a biztosítékot!! Anyós tanyáján tízenegynéhány ló van és igen kedves élőlényeknek tekintem őket. Élnek, éreznek, és sokkal közelebb állnak a természethez mint mi mostanság. Ezek után egy két idióta, mondván, hogy a múltban az őseink valamilyen szertartás alkalmával lovat áldoztak: ismételjük meg mi is, számoljuk meg hány év telt el azóta, és akkor nemzeti hagyományoktól fűtve, újra egy igen erőteljes dolgot tudunk mutatni egy két embernek eszmét, igen szánalmasnak tartom.
Ki az az ember aki megmondhatja, hogy ez a ló miután ember keze által elpusztult jobb életben részesül ezután? Micsoda egoizmus ez!! Az ember már megint csak azt hiszi, hogy mindenek felett áll.

Emellett tökéletesen egyetértek Meneruwával, hogy ez egy kicsit hasonlít (mint ahogy, elég sok hasonló mostanság) a kovács andrás féle dologgal. Ez nekem egy kicsit olyan mint amikor gyerekkorunkban játszottunk táltosost, sámánost. Csak ők most nagyban nyomják az infantilizmust, felnőttként.

Tovább nem is ragozom mert csak bosszant a dolog... :S

hanaura 2009.11.25. 18:34:39

Betula!
Maximálisan egyet értek Veletek!
Amilyen fajta lóáldozatról én írtam, azt a Védák 5000éve tiltják, képesített szerzetesek híján.
Ha lehet az írásaiknak hinni, akkor amikor ők belehajtották a lovat a tűzbe, akkor a szemük láttára lépett ki egy ember testében a tűzből.
Szóval ez elég egyértelmű dolog.
De hogy ma mit csinálnak állatáldozat néven azt nem tudom, de nem hiszem hogy sok jóról lemaradtam volna!:)
Komolyabb elferdítések vannak sajnos ilyen szent dolgokhoz "kapcsolódva".
Mondom, nem tudom mi igaz ezekből az írásokból, de én hajlamos vagyok hinni nekik, elég komoly dolgokról írnak!

A másik: önismeret egyedül vagy nem?
Én inkább azt mondom, és ez asszem nem mond ellent annak amit Te írtál, hogy egy nekünk kitalált és működő úton érdemes járnunk egy működő módon.
Ha az ember valamihez csatlakozik, valaminek alárendeli magát akkor óhatatlanul felmerül benne óvatosságból a csalás gyanúja. Nyilván érthető okokból...
De ebből nem következik, hogy feltétlenül mindenki csaló.

Én azt vallom, hogy ha az ember tanulni akar akkor ahhoz először is alázat kell. Anélkül nincs tanulás.
És nem árt egy tanító sem.
És ez néha saját magunk vagyunk.
Ezért hosszú folyamat egy igazán bizalmas kapcsolatot kialakítani az ayahuascával.
Mert csak annyira tud normális esetben tanítani "amennyire hagyja" az ember.
Magyarán amennyire bízik.

De megértelek, kétszer is meggondolja az ember, hogy hova adja a bizalmát, ez tuti!:)

BetulaPendula 2009.11.25. 20:04:38

Az egyéni kutatás alatt nem azt értem, hogy valaki magányos.
Én például, többek közt megismerkedtem veletek, mondjuk csak virtuálisan, de így is érzem, hogy amit képviseltek az őszinte érzések, és tapasztalatok gyűjteménye amiből mindenki tanulhat.
Vegyük példul ezt a kovács andrás srácot! Volt amikor ismertem személyesen, ültem a mercijében (azóta már biztos van neki új) és láttam, hogy mit csinál. Nem azt ÉREZTEM mint például itt, hanem egy furcsa erőltetett dolgot. És érdekes módon bármelyik olyan úgynevezett egyháznál, vagy közösségnél ezt érzem amikor a neten olvasgatok, hogy valami nem stimmel. Mintha a korosztályok közötti különbség hibádzana. De ez sem pontos , mert rengeteg hasonló korú embert ismerek akik, hogy úgy mondjam tök hülyék (és finoman fogalmaztam :S), hanem inkább a pszichedelikumoknak lehet köze a dologhoz! Mindenképp megtanítják az embert egyfajta hozzáállásra az élethez, amire a legjobb szó az őszinteség ami eszembe jut.

Az alázattal pedig teljesen egyetértek. Tény és való, hogy ez részben nélkülözhetetlen.

hanaura 2009.11.25. 20:20:55

Sőt, ahogy a kommentjeimből is kiderült, nagyon szeretem olvasgatni a hindu írásokat, szerencsére megint elfelejtettem, hogy hol:), de valahol azt olvastam, hogy a tudás első szimptómája az alázat.
Ez nem kevés!
Az első szimptóma.
Azaz enélkül fel se merül olyan hogy tudás, legalább is szerintük.
Lehet ebben valami...

Másrészt:
Igen, igazad lehet: még ha valahol "ott van" az ember, akkor is az ő független, privát döntése alapján "van ott" vagy "áll tovább", szóval legalább azzal a döntéssel, hogy mi az amit magunknak valónak ítélünk, azzal úgymond egyedül vagyunk.

Például ez a modern "furcsa-sámánizmus" amiről Meneruwa is írt, háááát...gyorsan döntésképessé tesz, miszerint hol van az én igazi helyem!:)

BetulaPendula 2009.11.26. 15:14:53

Írtam egy kis beszámolót a témához! remélem mindenki felül kerekedik a sértődékenységén, és megpróbálja hozzám hasonló nézőpontból is megvizsgálni a mondandómat.

betulapendulafa.blogspot.com/

hanaura 2009.11.27. 22:13:46

Betula!

Szerintem abszolút nem bántó a véleményed, én nagy örömmel olvastam!
Remélem más is megtette!;)
Sokat hozzátesz ehhez a témához.
Azon gondolkodtam beszélgethetnénk még erről a fórumon, mondjuk a sámánizmus témában!;)

meneruwa 2009.11.28. 09:33:01

ám tényleg jó volt én egyetértek teljesen

hanaura 2009.11.28. 18:15:37

Meneruwa!
Én is!
Mondjuk számomra nem az a téma, hogy most Árkádia vagy nem, hanem a mögötte levő dolog, és azt is megmondom miért: Amit pölö bemásoltál a szabályzatukról, és még sorolhatnám, azoktól kiver a víz.
De!
És ez ugyanolyan fontos: van egy barátom, egy fantasztikus ember, és ő jár is ennek a cégnek tanfolyamaira, amik nagyon jók, működnek, és sokat hozzátesznek az életéhez.
Úgyhogy nem ez az Árkádia dolog a lényeg.
Én először nem is értettem, hogy ez hogy jön ide, asszem Te hoztad szóba. Aztán megfejtettem, hát ők szervezik ezt!:)))
(jobb később megvilágosodni mint soha, nem igaz?:)
Nem is tudtam egyébként erről a közösségről, leszámítva a barát élményeit.
És nem is gondolom, hogy annyira nekik szól az ellenszenv, hanem annak ami mögötte van, mindegy mi a neve.
Betula cikke is erről szólt a számomra.
Vagy tévedek, Betula?;)
Mindegy mi a társaság neve az ártás az ártás, tök mindegy mibe csomagolják.
A védikus (és amúgy több ezer éve befejezett) lóáldozatokról is azért írtam, hogy árnyaljam a képet.
De az ahogyan a hinduk használták, ha igaz amit leírnak, az egészen más eset.

Szerintetek?

meneruwa 2009.11.28. 21:31:15

hát nem tudom a hinduknál hogyan és miért zajlott lóáldozat, mellesleg a "hinudizmusról" keveset tudok (azt se tudom ezt jól írtam e le :) ) de a samanoknál is elég ritka volt a lóáldozat. egyszerű volt az ok is - "szegénység". Egy ló nagy érték volt s csak a legvészesebb esetben áldoztak lovat, csak úgy "hóbortból" nem. Ám olvasnák szívesen a hinduk efféle rituáléjáról ha van könyvcímed vagy linket szívesen fogadom. (mellesleg megjegyzem egy medveáldozat nem egy reggeli lakoma volt ahogy a lóáldozat sem hanem több napos esemény, lásd úúúú nem is tudom kinek a filmje-na ezt majd később linkelem.)

meneruwa 2009.11.28. 21:31:54

"hinduizmus" ejj hogy nem lehet szerkeszteni :(

hanaura 2009.11.29. 00:05:36

Meneruwa!
Medveee?
Ez most komoly?:))))

(A hindu változatról holnap írok!;))

BetulaPendula 2009.11.29. 14:41:55

Ezt a hinduizmusos áldozást már én is akartam tőled kérdezni!

Amúgy visszatérve a témára, abszolút jól látod a dolgot Hanaura! Nem konkrétan az árkádiában (egyáltalán nem ismerem őket), vagy más hasonló közösségekben van a probléma, hanem valóban a mögötte rejlő eszmékben, amik egy idő után nem vezetik, tovább az embert hanem keletkezik egy gát ami vagy elakasztja, vagy egy kicsit eltereli a járt utat, és sokszor nem a helyes irányba!
Konkrétan, hogy jobban érthető legyen, én is ismertem egy ilyen közösséget, benne voltam, beszélgettem, haverkodtam, tanultam a tagjaitól. Ám egy idő után mikor megemlítettem, hogy én erről, meg erről olvastam, amit én úgy érzek, hogy lehet benne valami, ők konkrétan elutasítottak azt mondták, hogy ez nem jó, meg ilyenek. Ezzel még nem is lett volna baj, de azért egy kicsit idegesítő volt, hogy mindenképp abba az irányba kell haladni amerre ők javasolják! Persze lehet, hogy én fogalmaztam rosszul :D
A pszichedelikumokat már nem is mertem említeni, mert még a végén meglincselnek :D. Na félre a tréfát, a múltkor olvastam egy blogot ami nagyjából a sámánizmusról szólt! Az írója végez is különféle sámáni gyakorlatokat, szóval nagy tanulmányozója ennek a témának. Aztán egyszer olvastam rajta ilyet, hogy írta nekik valaki, hogy összeveszett a barátjával és a plüsmacit amit tőle kapott nem akarja beledobni a Dunába (búcsúzásképpen), hanem szertartásosan akar búcsút venni tőle. Ekkor megírták neki, hogy rakja oltárra gyújtson meg fehér, meg mittoménmilyenszínű gyertyákat és gondoljon erre-meg arra, és akkor megszabadul ettől meg attól. Na az ilyen dolgoktól engem is "kiver a víz"...

Na a többiről majd később, mert eltűntek a gondolataim :DD...

meneruwa 2009.11.29. 15:18:58

"Ekkor megírták neki, hogy rakja oltárra gyújtson meg fehér, meg mittoménmilyenszínű gyertyákat és gondoljon erre-meg arra, és akkor megszabadul ettől meg attól."

:) :D jó dolgokat lehet olvasni rajta ha már ilyenek vannak benne

hanaura 2009.11.29. 19:51:59

Ú, Betula, ez most komoly?????
Mondd, hogy rosszul olvastam!!!!!!!:))))))


süti beállítások módosítása