ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Ama bizonyos előadás-ÚJRATÖLTVE

2009.11.17. 17:04 - hanaura

Címkék: előadás

Figyelem, az egyéni véleményhez való jog tiszteleben tartását karcolgató, provokatív és minden ízében totálisan szubjektív írás olvasható az alábbiakban.:))))

 

 

 

A viccet félretéve, én ahogyan a múltkori ayahuasca szeánszszal kapcsolatban(igen, azzal a beszámolóval még adós vagyok!), ezzel is úgy vagyok, hogy a legjobb egy olyan cikk lenne, ahol többen leírjuk a saját szemszögünkből a történteket.

Nos először is: nem tetszett az előadás.

Ezzel együtt i volt bőven mit tanulnom így is, sikerült beszélgetni néhány percet Feldár Andrással (közös fotó is készült, Messalina, legközelebb Te se úszod meg!), lehetőség volt a szintén jelen lévő Dr. Frecska Edével is beszélgetnem egy keveset, illetve Gomoáék is beszélgettek vele, aztán abba a beszélgetésbe is belesomfordáltam.

Ezen kívül találkoztam Génnel, és nagyon örültem neki, illetve a ceremónián szerzett három baráttal is, akikkel az előadás után egy kis cukrászdában még beszélgettünk egy fantasztikusat. (Kb háromszor annyit tanultam ebből a beszélgetésből, mint az előadásból) A nevüket nem írom ki, ketten fórumtagok is, ott megtalálhatóak, fantasztikus emberek!

Itt jegyezném meg, mennyi csodálatos embert megismertem (túlzás nélkül) ezen a dolgon keresztül. Már csak ezért is megérte...

Szóval ezek voltak. Álmos voltam, fájt a fejem, és szomjas is, úgyhogy az évenkénti egyszeri kólaadagomat el is fogyasztottam az előadás elején. Nesze neked ayurvéda blog..))))

 

Maga az előadás:

Nagyrészt a meghívott vendég beszélt, egy nem túl rutinos tolmács fordításával (Mernyau jelezte is neki, hogy ha minden kiejtett angol szó után beszélni akar, akkor se az angol, se a magyar nem lesz érthető). Rendes srácnak tűnt, de ezen még van csiszolnivalója!;)

Volt némi vetítés, ayahuasca festményekről, egyéb növényekről, illúzióromboló, bajszos, cigiző, festékesvödörbe bámuló csavargókkal (bocsi, de az annnyia szörnyű kép volt! Én ha az első lett volna amit a témában látok, akkor nem az ayahusca hatásától hánynék....), és még néhány egyéb dolog...

Elmondása szerint tíz évet töltött tanulássaé, ami meg is mutatkozott, rengeteg szakkifejezést, és egyéb kiegészítőt tudott, amik nagyon érdekesek voltak. Én igyekeztem a személyes unszimpátiát félretenni, mert gondoltam, lehet, hogy csak számomra volt valami megfoghatatlan, mégis negatív kisugárzása.

Az előadás közben jól odapörkölt a SantaDaime egyháznak, illetve az élmények 100%os értelmének( elmondása szerint a tapasztalt tanítások/képek 70%a -szó szerint- szar, no comment), de pozitív volt a tradicionális használat, a sámánizmus irányába.

Több dolog sántított abból a szempontból, ahonnan én látom ezt az egészet, de jóval kisebb tudás révén, és mivel nem vagyok tévedhetetlen, lehet, hogy tévedek is. Maradjunk abban, hogy ez nem az én "vonalam" volt. (Csak egy példa: az egyéb növényekről, habár az ayahuascáról jött bezsélni úgy beszélt, mint egyfajta az ayahuascával egyenrangú, vagy annál fontosabb dolgokról, pl az angyaltrombitás résznél..)

Amire számoltam -sajnos hiába-, hogy főleg Feldmár fog beszélni erről a nagyszerűtémáról, de ez nem nagyon történt meg. (Ellenben nagyon cuki volt, amikor a félrefordításokat, az angolt anyanyelvi szinten beszélőként kijavítgatta, tényleg zabálnivalóan aranyos volt!:) Volt a végén némi párbeszéd közöttük, kérdés-feleletek, de a két órában egyértelműen nem Feldmár "dominált". Na nem baj, majd legközelebb.

 

 

 

 

Ezzel együtt is egy hasznos, jó előadás volt, remélem sokaknak tetszett, ami engem nem lelkesített be, annak egy része talán egyszerűen vélemény, szubjektív dolog, szóval lehet, hogy másoknak nem volt ilyen rossz véleménye, mint nekem!:)))))

A vicct félretéve: Semmiképpen sem bántam meg hogy elmentem, ebben azonban a fentebb tárgyalt okok jelentősebb szerepet játszottak, mint maga az előadás. Na, majd megyünk legközelebb is, aztán hátha!

 

 

Aztán más kérdés, hogy nem is egy straight edge ayahuasca előadásnak volt meghirdetve, és aminek kiírták, az mind elhangzott. Ha esetleg úgy is tünne, én én nem vonom kétségbe ennek az embernek a tudását. Egyszerűen nem az én világom volt, de sokaknak(vagyis inkább: a többségnek) nagyon tetszett, és amennyire én ezt képes vagyok felfogni "szakmailag" nem lehetett belekötni. Sokat tud ez az ember! Amirőll beszélt az egész egyszerűen egy másik "vonal" mint amit én preferálok.

Ennyi.

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr41532240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása