ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Komment-téma

2009.09.21. 10:41 - hanaura

Madnezz feldobott egy izgalmas témát a bejegyzésében, amivel fogok még bővebben is foglalkozni, egy tényleg fontos téma.

Ami az írásával kapcsolatban eszembe jutott, az az alábbi idézet. Be kell valljam, nem vagyok egy megveszekedett Osho rajongó, azt rögtön hozzá teszem!:) Tisztelem, mert egy értékes ember, és azokat is, akik kedvelik az írásait, egyszerűen csak nem az én világom.

Többnyire.

Viszont az idézet, amit olvashattok tőle nagyon tanulságos, és Madnezz hozzászólásához is kapcsolódik valamennyire.

Szóval sok szeretettel!

OSHO:

LSD és meditáció

Kérdés: Lehet-e az LSD-t a meditáció segítőjeként használni?

Segítőként lehet használni az LSD-t, azonban ez a segítség nagyon veszélyes. Nem olyan könnyű. Ha mantrát használsz, azt is nehéz lehet elhagyni, de ha valamilyen szert – LSD-t – használsz, azt még nehezebb lesz.

Abban a pillanatban, hogy LSD-vel utazol, nem nálad van az irányítás. A kémiai anyag irányít, és nem te vagy a mester. És miután nem te vagy a mester, nehéz újra mesterré válni. Most nem a kémiai anyag a rabszolga – te vagy a rabszolga. És ilyenkor nem a te döntésedtől függ az irányítás. Amint LSD-t veszel be segítségként, rabszolgát csinálsz a mesterből, és ez kihat az egész tested kémiájára.

A tested sóvárogni kezd az LSD után. A sóvárgás nem csupán az elme sóvárgása lesz, mint amikor egy mantrához kötődsz. Amikor vegyi anyagot használsz segítőként, a vágyakozás a tested részévé válik; az LSD egyenesen a sejtjeidbe jut be. Megváltoztatja őket, és más lesz a belső kémiai felépítésed. Azután az összes sejted elkezd vágyakozni az anyag után, és ezért nehéz lesz elhagyni.

Az LSD-t csak akkor használhatod arra, hogy meditációba vigyen téged, ha a tested fel van rá készítve. Így hát, ha azt kérded, hogy Nyugaton lehet-e használni az LSD-t, akkor a válaszom az, hogy ez egyáltalán nem a Nyugatnak való. Csak Keleten lehet használni – ha a test teljesen fel van rá készítve. A jóga használja, a tantra használja – vannak tantra és jóga iskolák, melyek használnak segítőként LSD-t – de akkor először felkészítik a testedet. Egy hosszú folyamat során megtisztul a test. A tested oly tisztává válik, és olyan nagy mestere leszel a testednek, hogy a kémiai anyag most már nem tud a mestereddé válni. Így a jóga megengedi ezt, de csak egy nagyon speciális módon.

Először ki kell tisztítani a testedet kémiailag. Ekkor oly mértékben fogod uralni a testedet, hogy még a tested kémiáját is uralni tudod. Például, bizonyos jóga gyakorlatokkal. Ha mérget veszel be, egy különleges jóga gyakorlattal irányítani tudod a véredet, hogy ne keveredjen össze a méreggel, és a méreg keresztülmegy a testeden, és kiürül a vizelettel anélkül, hogy egyáltalán keveredne a vérrel. Ha ezt meg tudod tenni, ha uralni tudod a tested kémiáját, akkor használhatsz bármit, mert te maradsz a mester.

A tantrában – különösen a „balos” tantrában – alkoholt használnak a meditáció elősegítésére. Képtelenségnek tűnik, de így van. A kereső egy bizonyos mennyiségű alkoholt iszik meg, és aztán megpróbál éber lenni. Nem veszítheti el a tudatosságát. Az alkohol mennyiségét fokozatosan növelik, de a tudatosságnak ébernek kell maradnia. A tanítvány alkoholt fogyaszt, az felszívódik a testben, az elme mégis fennmarad. A tanítvány nem veszti el a tudatosságát. Ekkor az alkohol mennyiségét egyre jobban és jobban növelik. A gyakorlat során a tanítvány elérkezik egy olyan ponthoz, amikor már bármilyen mennyiségű alkoholt elfogyaszthat, és az elme éber marad. Csak ekkor lehet az LSD segítség.

Nyugaton nincsenek gyakorlatok a test kitisztítására, vagy a tudatosság növelésére a test kémiájának megváltoztatásán keresztül. Nyugaton anélkül vesznek be szereket, hogy felkészülnének rá. Ez nem segítség. Ellenkezőleg, inkább tönkreteheti az egész elmét.

Ez sok problémát okoz. Ha egyszer részt vettél LSD-utazáson, halvány sejtésed van valamiről, amiről sose tudtál, valamiről, amit sose éreztél. Ha elkezdesz meditációt gyakorolni, az egy hosszú folyamat, de az LSD nem egy folyamat. Beveszed, és a folyamatnak vége. Ekkor a test elkezd működni. A meditáció egy hosszú folyamat – éveken keresztül kell csinálnod, mert csak akkor lesz kézzelfogható eredménye – és amikor megtapasztalsz egy egyszerűsített megoldást, nehéz lesz követni egy hosszú folyamatot. Az elme vágyakozni fog a drogok újbóli használatára. Így hát nehéz meditálni, ha egyszer kémiai anyagon keresztül derengett fel a fénysugár. Nehéz lesz nekifogni valaminek, ami egy hosszú folyamat. A meditációhoz több kitartás kell, több hit, több várakozás, és nehéz lesz, mert most már össze tudod hasonlítani.

Másodszor, bármilyen módszer rossz, ha nincs mindvégig a kontrollod alatt. Amikor meditálsz, abba tudod hagyni bármelyik pillanatban. Ha meg akarsz állni, meg tudsz állni abban a pillanatban. Ki tudsz belőle jönni. Egy LSD-utazást nem tudsz leállítani: miután bevetted az LSD-t be kell fejezned a kört. Most nem te vagy a mester.

Bármi, ami rabszolgát csinál belőled, végső soron nem segít spirituálisan, mert a spiritualitás alapvetően azt jelenti, hogy légy a magad mestere. Ezért én nem javasolnék egyszerűsített megoldásokat. Nem vagyok az LSD ellen, lehet, hogy néha mellette vagyok, de akkor egy hosszú előkészítő folyamatra van szükség. Akkor leszel te a mester.

De akkor az LSD már nem egy egyszerűsített megoldás lesz. Még a meditációnál is messzebbre fog vinni. A hatha jógában évekig tart előkészíteni a testet. Húsz évig, huszonöt évig... akkor a test kész. Akkor már használhatsz bármilyen kémiai segítséget, és az nem lesz romboló a lényedre nézve. De a folyamat akkor sokkal hosszabb.

Abban az esetben lehet használni az LSD-t; akkor támogatom. Ha fel vagy készülve, hogy eltölts húsz évet a test előkészítésével, azért, hogy LSD-t vegyél be, akkor az nem romboló – de ugyanazt a dolgot meg lehet tenni két év alatt meditációval. Mivel a test durvább, nehezebb uralni. Az elme finomabb, így azt uralni is könnyebb. A test távolabb van a lényedtől, így nagyobb a szakadék. Az elménél ez a szakadék keskenyebb.

Indiában a kezdetleges módszer a hatha jóga volt, amely előkészítette a testet a meditációra. Oly sok időt vett igénybe a test felkészítése, hogy a hatha jógának módszereket kellett kitalálnia az élet meghosszabbítására, hogy a jógát folytatni lehessen. A folyamat olyan hosszú volt, hogy hatvan év sem volt elegendő, hetven év sem volt elegendő. És van egy probléma: ha ebben az életedben nem tudod elérni, hogy urald a testedet, akkor a következő életedben újra az alapokról kell kezdened, mert új tested lesz. Az egész erőfeszítés hiábavaló volt. A következő életedben azonban nem lesz új elméd – marad a régi – ezért amit az elmén keresztül értél el, az megmarad; viszont bármi, amit a testen keresztül értél el, elvész minden egyes halállal. Ezért a hatha jógának olyan módszereket kellett kitalálnia az élet két-háromszáz évre való meghosszabbítására, amelyekkel már el lehetett érni a mesterfokot.

Ha uralod az elmét, akkor meg tudod változtatni a testet, de a test felkészültsége csupán a testé. A hatha jóga sok módszert kitalált, hogy a folyamatot be lehessen fejezni, de azután még nagyszerűbb módszerek láttak napvilágot: hogyan lehet az elmét közvetlenül kontrollálni (rádzsa jóga). Ezeknél a módszereknél a test ugyan segíthet egy kicsit, de nincs szükség arra, hogy túlságosan sokat foglalkozz vele. A hatha jóga követői tehát azt mondják, hogy lehet használni LSD-t, a rádzsa jóga viszont ezt nem mondhatja, mert a rádzsa jógának nincs módszertana a test felkészítésére. Közvetlen meditációt használnak.

Néha megtörténik – csak néha, kivételesen – hogy ha LSD-n keresztül felsejlik valami fénysugár, és nem kerülsz függőségbe tőle, akkor az a sejtelem szomjúsággá válhat benned, hogy tovább keress. Ezért egyszer kipróbálni jó, de nehéz tudni, hogy hol hagyd abba, és hogyan hagyd abba. Az első utazás jó, egyszer részt venni rajta jó – tudatára ébredsz egy más világnak, és azután emiatt elkezdesz keresni, elkezdesz kutatni – de aztán nehéz abbahagyni. Ez a probléma. Ha abba tudod hagyni, akkor jó dolog egyszer LSD-t bevenni. De az a „ha” egy nagy ha.

Mullah Nasreddin szokta mondani, hogy ő sose ivott egy pohár bornál többet. Sok barátja kifogásolta ezt az állítását, mert látták őt, ahogy az egyik pohár bort itta a másik után. Nasreddin azt mondta: „A második poharat az első fogja. »Én« csak egyet fogok. A másodikat az első fogja, és a harmadikat a második. Akkor már nem én vagyok a mester, így hogyan mondhatnám, hogy többet iszok egynél? »Én« csak egyet iszom – mindig csak egyet!”

Az elsőnél te vagy a mester; a másodiknál már nem. Az első meg fog próbálni egy másodikat itatni veled, és aztán így megy tovább folyamatosan. Azután többé már nem a te kezedben van. Könnyű bármit elkezdeni, mert te vagy a mester, de abbahagyni nehéz, mert akkor már nem te vagy a mester.

Tehát, én nem vagyok az LSD ellen... és ha ellene vagyok, akkor feltételesen. Következő a feltétel: ha képes vagy mester maradni, akkor rendben van. Használj bármit, de maradj mester. És ha nem tudsz mester maradni, akkor egyáltalán ne lépj veszélyes útra. Ne lépj rá egyáltalán. Az lesz a legjobb.

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr831396365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása