ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Macska-mese, imádom!!!

2009.08.21. 22:09 - hanaura

Címkék: mese

     A BUJDOSÓ MACSKA

Egyszer  volt, hol nem volt, nem tudom, 
hogy merre volt, de valahol mégis
volt,  volt  egyszer  egy  macska. 
Ezzel a macskával nagyon mostohán bánt az asszonya,  
elkeseredett  erősen,  s  nagy  bújában,
bánatában  fogta magát,
otthagyta a gazdasszonyát, 
s elment világgá.

De  hogy  szavamat  össze  ne  keverjem,  
mielőtt  útnak indult volna, az
udvaron  talált  egy nagy vörösrépát, 
szekeret csinált belőle, nagy hirtelen
fogott két egeret, azokat a szekér elé fogta,
s úgy indult bujdosóba.

Mennek, mendegélnek, hegyeken-völgyeken által,
de bizony az egerek elfáradtak,
 egyre lassabban lépegettek. 
Gondolja magában a macska:
így nem messzire haladunk. 
Fogott az úton még két egeret, a másik
kettőnek elejébe fogta, s úgy hajtott tovább.

Amint mennek, mendegélnek, találkoznak egy rákkal. 
Kérdi a rák:

   - Hova mégy, te macska?

   - Megyek vándorolni.

   - Vígy el engem is, mert a halak kikergettek a 
     vízből.

   - Hát miért kergettek ki?

   - Azért mert mindig csipkedtem őket az ollómmal.

   - No, hát gyere, ülj fel.

Tovább  mennek, mendegélnek,
s hát az út közepén két tojás van. 
Megszólal az egyik tojás, 
s kérdi a macskától:

   - Hová mégy, te macska?

   - Megyek vándorolni.

   - Vígy  el  minket  is.  
Nem  volt maradásunk az asszonyunknál, 
mert  azt kívánta, hogy 
három csirke keljen ki belőlünk, 
pedig csak egy van bennünk.

Felültek  hát  a tojások a vörösrépa szekérre, 
s a macska hajtott tovább.
Egyszerre  csak  rászállott  a  szekérre  
tíz  fecske s tíz pacsirta. 
Nem is kérdezték a macskától, szabad-e, nem-e, 
szépen letelepedtek, s mentek ők is.

Még egy jó hajításnyira sem mennek, 
egy csomó gombostűt találnak az úton.
Kérdi a macska:

   - Hát ti hogy kerültetek ide?

   - Mi  bizony  úgy,  hogy  egy  társunk  
     megszúrta  az asszonyunkat, s  az
     asszonyunk haragjában mind kidobott az útra.

   - Hát akkor csak ti is üljetek fel a szekérre, 
     gyertek velünk.

Tovább mennek, mendegélnek, 
s estefelé egy kicsi házikóhoz érnek.

Abban  a  kicsi  házikóban egy öregasszony lakott, 
a macska bement hozzá, köszönt illendőképpen, 
s szállást kért éjszakára. Mondja az öregasszony:

   - Adnék  én  jó szívvel, de ide minden éjjel 
     zsiványok jönnek, itt  ugyan
     nem lesz nyugodalmatok.

De  a  macska addig beszélt, hogy így meg úgy, 
nem félnek a zsiványoktól,
hogy az öregasszony szállást adott nekik.

A négy egeret bekötötték az istállóba.

A  két  tojás beleült a tüzes hamuba, 
a rák a vizesdézsába, a gombostűk a törülközőbe,  
a  macska  meghúzódott  az  ajtó sarkában, 
a fecskék mentek az eresz alá, 
a pacsirták pedig a ház tetejére.

Hát  csakugyan éjjel jönnek a zsiványok, 
bemennek a házba, letelepednek a
kemence  mellett,  tüzet akarnak gyújtani. 
De amint megpiszkálják a hamut, a
két  forró  tojás  szétpattant,  
s szemük, szájuk tele lett tojáshéjával meg
sárgájával.  Hej,  uram, teremtőm,
 megijedtek a zsiványok, égette a tojás az
arcukat  erősen,  szaladtak  a  vizesdézsához,  
hogy  megmosdjanak. De ahogy
belenyúltak  a  dézsába,  a  rák  jól megcsípte 
az ujjukat. 
Lekapják az alsó szegről   a   törülközőt,   
hogy   megtörülközzenek,   de  a  gombostűk  jól
összeszurkálták  őket.  Még  jobban  megijednek, 
szaladnak kifelé, s ott meg nekik ugrik a macska, 
s istenigazában összevissza karmolta az arcukat.

Ki  az  udvarra,  mintha szemüket vették volna, 
de ott meg a fecskék és a
pacsirták elkezdtek csiripolni:

   - Zsiványok, zsiványok! Fogjátok meg!

Ahányan voltak, annyifelé szaladtak, 
többet az öregasszony házához vissza
se jöttek.

Reggel  a  macska megköszönte a szállást 
az öregasszonynak, 
a négy egeret befogta a vörösrépa szekérbe, 
aztán mind felkerekedtek, mentek tovább.

Hanem amint egy hídra értek, halljátok csak, 
mi történt. 
Az egerek mitől, mitől nem, megijedtek, 
a szekeret belerántották a vízbe.

Hej,  istenem,  lett  nagy  ijedelem.  
A  pacsirták  és  a  fecskék, huss
felrebbentek  és  elrepültek.  
A macska is nagy üggyel-bajjal kiúszott, 
de a
szegény rák az ott maradott a vízben, 
no meg a gombostűk is.

Hogyha  ezek  a  vízben nem maradtak volna, 
az én mesém is tovább tartott volna.

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr651328992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása