ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

És egyéb dolgok

2009.07.16. 20:36 - hana

Címkék: hana aquapark tigris

hello, itt hana.

Nem tudok hintázni.

Felejtsd el. Előre-hátra mozog, a hamradik kilengés után vagyok olyan rosszul, hogy tíz percig magzatpózban heverek.

Nővérem kedves kedvtelése elmesélni minden új ismerősömnek, hogy milyen nyápic voltam mikor megszülettem. Ennek a jól koreografált storynak a része, mikor is az orvos kivett a pelenkából (ami a mellkasomig ért, ezt soha nem felejti el megjegyezni) átfordított (csapott) a hátamra, felemelt a lábaimnál fogva (fejjel lefelé) meglóbált, visszacsapott a pelenkára, majd kijelentette, hogy semmi bajom, vigyenek haza. (Mindezt csak azért, hogy a nővérem ne bőgjön többet.)

Persze ez nem biztos, de innen eredeztetem a lengő dolgokkal való rossz kapcsolatom.

Aztán jött egy pont az életemben, amikor azt gondoltam, hogy ez mégsem járja, nem élhetem úgy az életem, hogy nem tudok, jó, jó, hintázni, de mondjuk hogy hullámvasutazni sem? Ez teljes képtelenség. Ez olyan fajta bénaság, amit egy hana nem enged meg magának.

Kúra jelleggel aqua parkoztam itt

Na most a bal szélső az olyan, hogy szart se látsz, mert nincs kivilágítva. Amint látható a meredek zuhanás előtt egy egyenes szakasz van, amin egy futószalag mozgatja a kis kétszemélyes gumicsónakot, amiben ültök. Tehát ülsz a tök sötétben, csak azt tudod, hogy kurva nagyot fogsz zuhanni, de nem tudod mikor. Előtte is van már egy kis zuhanás, mert oda is le kell jutni, de az, finom szólva is lófasz esti fénnyel, ahhoz képest, amit utána kapsz.

Azt hiszem konkrétan szabad esés, ami ott történik, én teljesen felemelkedtem a csónakról. Ez alapban is egy húzós élmény, de had emlékeztessek mindenkit arra, amit egy bekezdéssel fentebb írtam, hogy én még a hintát SEM bírom.

A jobb oldali, nos az az, aminek látszik. Nagyon magas, NAGYON meredek. Nagyon. Amikor azt mondom nagyon, akkor pontosan azt értem alatta. Oda vadásznunk kellett még egy embert, mert ketten nem mehettek, több súly kell. Itt csak egy pici futószalag van, tényleg csak egy-két méter és utána jön a csúszda. A csúszda pedig úgy jön, hogy pont a nagy büdös semmit látod magad előtt. Így. És lezuhansz. Nem vagy bekötve. Semmi.

Akkor jött az a megvalósításom, hogy ( az aqaua park egyszerűen hihetetlenül kurva jó) de ezen felül még az is, hogy ha már semmi jó, jobb vagy valamilyen ötleted nincs az életedre nézve (mert gondolom mindenkinek van egy nagy, megoldandó problémája, egy csomó az életében, amit megpróbál kibogozni, a kivételek tegyél fel a kezüket), akkor már zuhanni mindig sokkal jobb, mint nem csinálni semmit.

Lehet, hogy kell egy fajta őrültség, hogy az ember ilyeneket bevállaljon, nem tudom, de lehet, hogy csak egy elhatározás kell, hogy változtatni akarsz az életeden, a szokásaidon, valamin. Valami, ami benned gát, és te le akarod rombolni. Én tudtam, hogy ez nekem sokat fog segíteni, tudtam, hogy ez a dolog valami több lesz nem csak egy lecsúszás. De azt is tudom, hogy ez azért volt így, mert én ezt akartam.

Felmászhattam volna arra a csúszdára úgy is, hogy valami. Valami új, amit ki akarok próbálni, valami jó hecc, amire aztán verhetem a mellem, hogy "nézd csak apukám, és ÉN ezen lecsúsztam!" És akkor lehet, hogy lejöttem volna egy teljesen rossz élménnyel.

Nem, nem lehet, hanem biztos.

De úgy mentem oda fel, hogy azt mondtam, hogy jöjjön, aminek jönnie kell, állok elébe, elengedem magam, és átadom magam ennek a dolognak, és akkor majd meg fogom tudni tapasztalni, hogy mit tud adni.

Ha van csak egy cseppnyi intelligenciád, akkor tudod, hogy a görcsölés nem segít. Máskor sem, de itt aztán különösen nem.

Azt hiszem konkrétan remegett a lábam, amikor kimásztam a gumicsónakból, még szerencse, hogy akkor is még a vízben vagy, de tudtam, hogy ez most jó volt, ez valami volt, és ÉN áttörtem valamit, ami nekem probléma volt.

Ez volt az első lépés, a következő egy pár év múlva történt egy nagy-nagy vidámparkban, de erről majd később. Nagyon érdekes lesz úgy hiszem, amit mesélni fogok, csak várjátok ki a végét. A bengáli tigrisről jutott mindez eszembe, mert amikor hanaura mondta ezt nekem, abban a pillanatban magamon éreztem a tigrist. Azt mondta, olyan, mintha jönne egy nagy bengáli tigris, rádfeküdne, és a forró nyelvével lenyalogatná az évek óta rád rakódott port. Pontosan így mondta, soha nem fogom elfelejteni, még a hanglejtését sem, és én pontosan éreztem a tigrist, és anélkül, hogy valaha ayahuascáztam volna, egyszerűen tudtam, hogy milyen lesz, ha jön az én tigrisem. És amikor teáztunk, igen, olyan élmény volt. Nem AZ, mert azt hiszem a tigrist azért ki kell érdemelni, de OLYAN.

És ha hagyod magad a tigrisnek, mert tudod, hogy jót akar, még ha egy rettenetes nagy, pusztító erőt is képvisel, - amit most nem fog ellened használni, csak ha kapálózol, annyira, hogy a nagy mancsaival visszanyomjon - akkor jó lesz, nagyon jó lesz. Talán félelmetes, olyan módon, ahogy félelmetes tud lenni egy két százzal, tőled két méterre elszáguldó vonat. Hogy belegondolsz, hogy jesszusom, el tudna pusztítani, olyan könnyen, csak két méterre van. Azonban még sem félsz, mert ott van az a két méter, és tudod, hogy semmi nem fog történni, de mégis, a gondolat....

Tehát, vidámpark. Talán holnap. És együtt élmény. Ebben a sorrendben.

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr971250140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása