ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Catuaba, ayahuasca

2010.08.30. 23:08 - hanaura

Korábban említettem, hogy több kultúrkörnyezetét tekintve ayahuasca-rokon érdekességet szeretnék itt megosztani.

A catuaba teáról már írtam itt egy kis cikket, vagyis ha jól emlékszem, akkor valamilyen magyar nyelvű anyagot tettem be máshonnan, és talán hozzáírtam néhány dolgot, most pedig a saját élményemet szeretném megosztani.

A történeti áttekintésről, és egyéb fontos dolgokról itt olvashattok: www.maya-ethnobotanicals.com/product_browse.phtml/catid/subid/herbid_100 , sajnos csak angolul. 

Az érdekesség, hogy több növényől készült teát is neveznek catuabának, én két fajtát ittam, és nagyon hasonlóak minden tekintetben, így a különbségekre most nem is térnék ki.

Többnyire eddig különböző helyekről kaptam, vagy vettem, most szerencsére találtam magyar elérhetőségét ennek a növénynek, a Gomoa shop ( www.gomoa.net ) árusít, igen kedvező áron (másik két-három helyen találtam catuabát olyan áron, hogy csak röhögni tudtam..), és a bolttól kaptam termékmintát teszelni, amit ezúton is köszönök!

 

Nos ahogy a fenti képen látható ez egy fakéregnek a durvára őrölt változata. Ittam továbbá porított fromában is, valamivel karakteresebb az előbbinek az íze, de amúgy nincs nagy eltérés, a por változatot simán egy filterbe dobtam, és hajrá. Nos én általában egy meglehetősen karakteres mennyiséget használok minden teából (igen, ayahauscából is...:), ezért nem feltétlenül követendő a példám az adagolásnál, érdemes a saját receptet megtalálni. Matéból egy-egy rosszabb napon olyan erőseket készítek, amiket általában senki se tud élvezettel inni, szóval sose tudni.

Korábban már csináltam egy kúrát catuabából, mert egy rendkívül egészséges tea, többek között a gyomorra van nagyon jó hatással, most az a terv, hogy a legközelebbi ayahauscázás előtt és után ezzel alapozok, zárok le. Mondom: orvosság, de tényleg.

Én egy 100gramos csomagot nagyjából 4-5napig ittam víz helyett, hozzávetőlegesen 70kg-os testsúllyal, és napi 3-4liter bevitt teával. Ennél a mennyiségnél nagyon komolyan kijött az energetizáló, és ugyanakkor tonizáló hatása. Szóval a 100gramot 4-5fele osztottam és így meg volt a napi dózisom. Nagyon finom a tea, bár volt, akinek nem ízlett.

A főzésről az volt a tapasztalatom, hogy még érzékenyebb mint a mate, amit ha túlhevítenek, szontén olyan keserű lesz hogy nem lehet meginni (most nem a természetes pici keresnyés ízére gondolok hanem valami rosszabbra...:), szóval nagyjából 70-80-90 fokos vízben legfeljebb 8-10percig áztattam, kis mézzel ízesítettem. Hatását tekintve az élénkítő hatása mellett, illetve részben a következményeként teljesen megszünteti az éhségérzetet(Ez teljes egészében saját felfedezés, erről az oldaláról nem olvastam eddig sehol) ha víz helyett iszom a fent említett adagolással, ami már csak azért is jó, mert például böjtöléshez ideális, akár egészségügyi diétákhoz is, és mivel a gyomor semmiféle jelet nem küld, mondjuk egy ayahausca ivás előtt, ami ugye meglehetősen megterhelő a gyomor számára, akár több napos böjt tartható (ez a tervem a következő hamarosan érő alkalommal), és akár utána is. 

Több helyen olvasható, hogy az ayahausca egészséges, szóval a testnek is jó, de ez bizonyos körülmények között igaz. ha másnap reggel parasztkolbásszal indít az ember, az nem biztos, hogy az lesz. De persze kinek mi....:)

Többnyire böjtöt ajánlanak az ayahuasca előtt, és tényleg hasznos lehet ez a főzet azoknak akiknek ez nem annyira megy, tényleg kikapcsolja az éhségérzetet, és olyan vitamin és ásványi anyag tartalma van, hogy én napokig amikor nem ettem, fizikai munka mellett nagyon is erősnek éreztem magamat.

Az ayahauscát, ha meg itt tartunk, nagyon-nagyon meg tudja dobni a böjt. Egyszer tudtam komoly 4-5napos böjtöt tartani, egy nappal az ayahuasca ivása előtt, és valami 3-4napot utána, úgy, hogy abban egy tradícionális indián izzasztókunyhó szertartás is benne volt. Nem volt semmi!

 Szóval mivel tudom, hogy ez sokaknak is egy kérdéses dolog ayahuascával kapcsolatban, jó szívvel tudom ezt a teát ajánlani.

 

Spirituális célú, vagy akár egészségügyi böjtöket nagyon meg tudja segíteni a catuaba, és az ayahausca esetében is mind a kettő jól tud jönni, természetesen más területeken is, nyilván, túl azon hogy nagyon finom, és autentikus Brazil ital, egyenesen az Amazonas szívéből.

A mostani tea adagot azt hiszem koncepciózusan szintén beosztom négy-öt napra, ma kezdtem inni, azt hiszem hasonló hatásokra számíthatok mint legutóbb, jó szívvel ajánlom ezt a teát bárkinek!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr742260280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

refil 2010.09.25. 12:03:43

Tényleg jó ez a tea, én két napig böjtöltem, hasonló mennyiség és arányban ittam mint hana írta és teljesen jól viseltem:)

hanaura 2010.09.26. 17:07:45

Refil!
Hmm, erről írhatnál még!
Nekem nagyon jó tapasztalatom volt a catuabával,annak dacára hogy habár nagyon szeretek böjtölni, nekem mindig nagyon nehéz szokott lenni.
A guarana tudja még teljesen offolni az éhséget, de mondjuk az a nem kis serkentő miatta van jórészt amit tartalmaz.

refil 2010.09.27. 19:31:17

Hát két és fél napig böjtöltem, csak a fél nap estéjén jutottam a tea elkészítéséhez és csodák csodájára:) elvette az étvágyam. Pedig nekem is nagyon nehezen megy, egyik részről, hogy szeretem az ízeket a másik részről, hogy a szervezetem szereti a folyamatos anyag ellátást, aminek hiányában heves figyelmeztetőket küld nekem:)
Elsőre kicsit híg lett a tea (amúgy így is kiválóan funkcionált) mert elnegyedeltem 50 grammot; és 5l vízbe főztem; mint hogy elfelejtettem hogy nekem nem 100 gramm teám van, és próbáltam a fentebbi cikkben írt elkészítést követni. A maradékot két részre osztottam.
Nekem bejött az íze is, először édesítettem kicsit mézzel, aztán végül csak magába ittam, hasonlít a káli teára szerintem, csak érezni az utóízében hogy kéregből készült - kicsit fás vagy földes utóíze van.
Böjtölőknek ajánlom:D

hanaura 2010.10.27. 22:29:40

Refil!
Örülök, hogy tetszett, szerintem is bámulatos!
Akinek nehéz a böjt, de szeretne (mert azért ez elég komolyan hatványozhatja a dolgokat), annak ez egy nagyon jó megoldás.
Én mostanában délelőtt csak ezt iszom, állati jó a testemnek!


süti beállítások módosítása