ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Különböző utak

2010.01.23. 18:03 - hanaura

Címkék: utak sámán beavatás

Mostanában relatív több időm van olvasni, úgyhogy bepótoltam néhány kötelező olvasmányt, sámán témakörben is. Az egyik szembetűnő dolog az volt számomra, hogy három világ sámánjai mennyire hasonlóan írják le a saját "belső utaikat", anélkül hogy valaha találkoztak volna egymással. És ez a hármas felosztás máshol is jelen van, amennyire én megfigyeltem. A sámán egy gyógyító aki módosult tudatállapotban egy összekötőt jelent a fizikai világ és az amögött húzódó transzcendens birtodalom között. Három csoportba osztottam a magam kis winchesterében azokat a technikákat, aminek a segítségével a sámán módosult tudatállapotba kerülve ellátja a feladatait. (Ami természetesen nem kizárólag "szellemi" gyógyításban merül ki, akár társadalmi kérdések megoldását is jelentheti, és még sok egyebet.)

-Aszkézissel

-Extázissal

-Tudatmódosító szent növényekkel

-Esetenként: álmokkal

Amit eddig én valaha is olvastam a témában, az mind belefér ebbe a kategorizálásba. Azt nem vettem észre, hogy egyes népcsoportok különös módon preferálnák csak az egyik vagy csak a másik módszert, többnyire összekeveredve láttam ezeket az olvasásaim során. Persze vannak jellegzetességek. Például a számomra igen érdekes, de mégse a fő érdeklődési területemet jelentő szibériai sámánok többnyire aszkézissel érnek el módosult tudatállapotot, előfordulóan extázissal és csak ritkán tanító entitások segítségével. (Természetesen erre is van ellenpélda, lásd a légyölő galóca alkalmazását a rituálé során. De nem ez a fő csapásvonal, amennyire én megértettem.)

Közép- és Dél-Amerikában szinte kivétel nélkül jelen vannak a növényi tanítómesterek, Dél-Amerikában különösen hangsúlyos szerepben.

Afrikában, Ausztráliában jellemzőbb az extázis, a révülés, az eszkimók pedig az egyetlen tanító növényekkel nem rendelkező népként kizárólag az aszkézisre illetve az extázisra támaszkodnak.

Álmokon keresztül kapott dolgok mindenhol előfordulnak. Ilyenem még nekem is volt!:)

 

Szóval adódnak ilyenféle lokális hangsúlyok a különféle módszerekben, de általánosságban ezek keverednek, attól függően milyen eszközök állnak a rendelkezésre.

Az aszkézist szokták a legsúlyosabbnak (az elpuhult instant fehéreknek ez a legelrettentőbb... ) említeni, ez majd mindenhol jelen van, a japán sámántól elkezdve, aki a látomások érdekében órákat tölt majdnem meztelenül jeges vízesések alján, a szibériai sámánok irdatlan durva böjtjein keresztül az észak-amerikai indián naptáncig, vagy látomáskeresésig, ami - ahogy a múltkor egy beszélgetéskor Devalontól kiderült - néhol 10(!) napos is lehet. Ezt fehér ember sosem bírná ki, vagy csak igen ritka esetekben. Ebben az általam felállított kategóriában a fakéregevéstől a legdurvább beavatásokig sok dolog benne van. Ilyenkor gondolkodom el, itt a meleg panel lakásban az első emeleten, hogy mennyire el vaygunk izolálva a valóságtól, és hogy ez mennyi sérüléssel jár. Mert elsősorban az a gond (szerintem), hogy nagyon sérülékenyek vagyunk. A sámánt, aki évente akár több száz(!) ayahuasca szertartást végigvezet, amikor is ugye ő is iszik a főzetből, szóval őt pszichikailag kikészíteni, vagy pedig stresszelni elég nehéz, mert azok után, amit a szellemek birodalmában átél, minden "itteni" dolog egy vicc. Vagy fájdalom.... Amikor a fehérek Észak- és Közép-Amerikát egy vágóhíddá változtatták a keresztény istenük nevében, akkor igen csak furcsállották, hogy miért olyan nehéz az indiánokat megtörni. Most nem a már teljesen a "nyugati" modell hatása alatt álló alkoholista meszticeket értem, hanem azokat, akik átestek azokon a dolgokon, amiken mi pölö sose fogunk. Kínozhatták, bánthatták őket, nehezen tudták jobb belátásra téríteni őket, pedig rendívüli leleményességről és kreativitásról tettek tanúbizonyságot, amikor a Jézusuk nevében igyekeztek az áldozati bárány vérével "tisztára" mosni a "szennyes" törzsi kultúrát követő "ördögöket". Ilyenkor szoktam röhögni azon, amikor az emberek például a náci haláltáborokra hivatkozva ijesztgetnek (amiknek például a tényleges "kapacitása" máig sem tisztázott, és nem is olyan kifizetődő, mint az uszítás ezzel a dologgal pro és kontra), vagy Sztálin papa munkája. Mondjuk ő praktikusabb volt a Bhagavad-Gita rajongó elmebajos német festőnél, mert a sajátjai között intézte el ugyanezt (Sokkal inkább dokumentált módon, így tényszerűbben, már ami a számokat és a valódi körülményeket illeti), de elég ritkán beszélünk mondjuk Angliáról, akik Indiát rabolták ki, vagy Cortesről és a többi jó keresztényről, akik aztán a legáttörőbb népnevelési módszereket vezették be az indiánok körében. (hát, én hiszek a lélekvándorlásban, szóval sok szerencsét fiúk, vár az istenetek a katlan mellett:). A rezervátumok, a rabszolgaságba döntés, a föld egész egyszerű ellopása, és egy olyan szintű barbár, állatias bánásmód, amihez képest George Bush, Hitler, Sztálin, vagy Ariel Sharon kutyafasza volt.

És az indiánok álltál a sarat.

Miért is? Csak hogy visszakanyarodjak a társadalmi háttértől a spiritualitáshoz: Mert egy olyan fizikai és pszichés beavatásban részesültek, amik hatására nem csak hogy úgy látták a világot, ahogy az volt (És ehhez az adott pillanatban se növényekre, se dobra se semmire nem volt szükség, mert EBBE születtek bele), hanem rendkívül ellenállóakká lettek. Az más kérdés hogy a fehér kultúra napjainkra a bennszülött társadalmak, törzsek jó részét is beszennyezte (Lásd a legnonszenszebb példák egyike: ayahuasca turizmus pénzért(!) annak a növénynek a segítségével amit amúgy meg ingyé' és gyógyításra kaptak a természettől, és a többi, és a többi).

De amíg ragaszkodtak a saját kultúrájukhoz, addig bizony nagyon is ellenállóak voltak, minden téren.

És a felnőtté avatás, a harcossá avatás még mindig kismiska volt a sámán beavatásához képest. A többségünkben meglévő nárcisztikus, idealista, szentimentális én kedvéért fogok anyagokat keresni, hogy ez mit is jelentett. (Ilyenkor fogom a fejemet a sok önjelölt new age gyógyítótól. Hol volt ezeknek a beavatásuk? Álmukban kaptak egy puszit Jézus Kriszustól?:) Mindenki elhiheti, hogy ez világos határt húzott a gyógyító/sámán és a többiek között. Noha a sámán mindenkoron egy közösségért munkálkodik, van különbség közötte és a törzs többi tagja között. Többek között az is, hogy túlélte a beavatását..:)

Ezek nagyon kemény dolgok voltak, amiket aztán a fehérek filmeken és egyebeken keresztül úgy mutattak be, mint az indián törzsek kegytlenségét, lásd a lejárató filmek, ahol mindig az indiánok a hülyék, és a társaik.

Itt hozzá kell tennem, hogy ahol nem volt jelen fizikai értelemben ez a fajta ultra-radikális beavatás, ott jelen volt egy más síkon. Lásd ayahuasca sámánok. Itt nem a sámáni erő átadásának rituáléjára gondolok, amiről betettem egy cikket Betula oldaláról, a Mágikus tüskéset, hanem magát a folyamatot ahogyan képessé vált a jelölt a gyógyításra.

Több beszámoló van többféle törzs, többféle tradíciójáról, de amikor azt írják, hogy ego halál az mi, nyugodtan elhiheti mindenki, el se tudjuk képzelni. Én egyszer jártam egy jeges veremben, egy olyan dimenzióban, ahol minden atom félelemből "készült". Minden. A szavak, a gondolatok, a fák, a házak, a remény, a jövő, minden. Hát, egy kis halál volt. Erről ritkán beszélek, tényleg nagyon kemény volt. Talán a fórumon szóba került egyszer. Azt hittem ennél egyszerűen nem létezik súlyosabb dolog. Beleroppantam. És felledtem. És azt hittem most. Na most! Aztán elolvastam pár beszámolót, hogy milyen az amikor tényleg kemény dolgokon mennek át emberek, és...hát talán nem is volt olyan nagy dolog az az utam...:P

Fogok erről is idézeteket betenni, de képzeljétek el a fűrész sorozat filmjeit megszorozva egymillióval és nem a képernyőn, hanem átélve. Dehogy is képzeljétek el, ezt nem lehet! Én nem is tudom, hogy olvashatok-e erről annyit, hogy tényleg értsem valaha. Nem hiszem. Semmit nem értek, semmit.

Amikor azt olvassátok, hogy szellemek jönnek a sámán irányába, és széttépik, feldarabolják a testét mondjuk az ayahuasca hatása alatt, akkor az nem egy pszichedelikus mozi, ott ezen a sámán TÉNYLEG KERESZTÜLMEGY. Lehet Dél-Amerikában nincsenek túlsúlyban azok a hihetetlen durva aszkétikus módszerek, amik máshol, de ezen tanító entitások segítségével ÁTÉLIK ezeket a dolgokat. Nem egy cuki hallucináció az, amikor a halálból visszatért sámán arról számol be, hogy késekkel lekaparták a húst a csonjairól, miután darabokra tépték, és egy fazékba dolbáltá az egészet. Ezen a sámán KERESZTÜL MEGY. Már ha valóban az, és nem egy a manapság olyan divatos megélhetési bűnözők közül.

Nos, akar valaki sámán lenni? ;) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr41695827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fraktálferi 2010.01.23. 23:49:56

"Ilyenkor szoktam röhögni azon, amikor az emberek például a náci haláltáborokra hivatkozva ijesztgetnek"

Ez egy nagyon beteg mondat volt.
Mások szubjektív "kínélményei" között hierarchikus rendet rakni.
Mások szenvedéseit degradálni -úgy hogy hasonlót se éltél át-beteges.
gz .for the ayahuasca lelkület

egyébként a kategóriákról...:
olyan lehet e hogy aszkéta életmódot élő sámán tanító növény használata során extázist él meg?
egyébként miért is kell kategorizálni a sámán élményeket?
köszöntem.

hanaura 2010.01.24. 10:57:14

Fraktálferi!

Olvasd el még egyszer az egészet!:)
Arról igyekezett szólni a részlet amit betegnek találtál, hogy egy egy eseményt hogyan használnak pro és kontra.
Például:
Nagyon sok könyvesboltban megfordultam. Voltam olyanban ahol az általad kiragadott esemény olyan módon volt termék, hogy azzal ijesztgették az embereket, hogy ez az egész egy kamu, semmi nem volt.
Szerintem EZ AZ ami beteg.
Hozzáteszem, tudósok könyvei, komoly kutatásokkal alátámasztva.

Aztán jártam olyan könyvesboltban, ahol a könyvek szintén félelmet árultak.
Szerintük fél Európa ottpusztult, és mindenki kérjen bocsánatot minden nap ezért.
Na EZ TÉNYLEG beteg.

És tudod mi a még betegebb?
Ha valami igazán szubjektívet akarsz, akkor olvasd vissza az előző pár mondatot még egyszer.

És ezt minden egyes nagyobb szerencsétlenségről elmondhatjuk.
Helyettesítsd be a helyiségneveket mondjuk pol potra.
Csak ebből a fajta félelemből kevesebbet adtak el pro és kontra, így nem olyan izgi, és nem is olyan felháborítóan beteg.
Vagy Hirosima.
Vagy az Arab-Izraeli/Amerikai háború.
Vagy a Szerb Horvát háború.

És a sor hosszú.

Pont arról próbáltam beszélni, lehet, hogy nem fogalmaztam világosan, hogy bármerre hajlani ebben a félelemgyárban szubjektív, és nem túl bölcs dolog.
Neked az jött le, hogy én az egyik oldalra hajlok, így gyorsan "áthajlottál" a másikra.
De nem fogsz ott találni.

Ugyanis ha beszélgetni akarunk akkor ezeken a VALÓBAN szubjektív körökön kívül kell megejtsük.
Én ugyanis nem megyek be.

És ha a legbetegebbre vagy kíváncsi, akkor én "szubjektívkodok" kicsit:

Hányan kértek bocsánatot pölö az usa területén az ott élő őslakosoktól azért a fizikai és kulturális mészárlásért, amit összehoztak arra a földre lépve fehér barátaink?

Tudod erről senki nem beszél, és tudod miért?
Az egész témát ezért hoztam fel:
Mert ez egy egyoldalú sztori.
Megtörtént és senki nem mond semmit, és le van tudva.

Ha sámánizmusról beszélünk, akkor olvass el néhány könyvet, hogy hány törzs él ma rezervátumokban, és az még a jobbik eset, a saját földjén.

Erről senki nem beszél, ezt nem lehet eladni, ez nem lesz termék.

De a "nem is volt holokauszt" az jó termék.
Bevált.
De a "Sokkal durvább holokauszt volt, mint gondolnánk, bűnhődjetek" az megint egy jó kis eladható áru.
Szeretünk izgulni.

Vagy: kinek volt igaza a Hirosimai bombázás előtt.

Az "őrült, fanatikus japánoknak"?
Vagy a "szemét bombázós" amerikaiaknak?

Jó témák, jó sok pénz van benne pro és kontra.

Vagy a Jugoszláv háború brutális vérontásai.
Na?
Ki volt a hülye?

Tudod Fraktálferi, nekem nem Veled van gondom, már csak azért is mert nem ismerjük egymást. Remélem egyszer tudunk személyesen is beszélni, úgy azért könnyebb.

Nekem ezzel a "beteg" meg "szubjektív" dologgal van gondom, főleg azért mert kimaradni igyekszem ezekből.
Pro.
És kontra is.
Mert a kettő valójában ugyanarról szól, semmi különbséget nem érzek.

Szóval ezt szerettem volna.

A sámánok technikáiról ahogy írtam is, magamnak készítettem egyfajta összegzést a technikáikról. Ha visszaolvasod, akkor azt is látod, hogy leírtam, hogy ezek gyakran keverednek.
Mindössze igyekeztem, külön beszélni róluk egy kicsit, hogy világosabb és érthetőbb legyen.

fraktálferi 2010.01.24. 11:27:54

"A rezervátumok, a rabszolgaságba döntés, a föld egész egyszerű ellopása, és egy olyan szintű barbár, állatias bánásmód, amihez képest George Bush, Hitler, Sztálin, vagy Ariel Sharon kutyafasza volt."

nekem ez a rész arról szól hogy megítélsz két szomorú történelmi eseményt,emberiség bűnét,relációt raksz közéjük egyiket fájdalmasabbnak találod a másiknál-aközben hogy egyikről sincs személyes élményed-sőt nevetséges és beteg módon olyan diktátori uralkodási korszakokat degradálsz kutyafaszává ahol embermilliók éltek félelemben és nem pedig arról

"hogy egy egy eseményt hogyan használnak pro és kontra."

lehet az én szűrömbe van a baj de nekem igen is beteg mentalitásként jön le a viszonyítási kényszered.

"hogy bármerre hajlani ebben a félelemgyárban szubjektív, és nem túl bölcs dolog.
Neked az jött le, hogy én az egyik oldalra hajlok, így gyorsan "áthajlottál" a másikra.

pont ezaz hogy mért kell bármerre is "hajlani" mért kell az egyik mellet kiállni míg a másikról "kutyafasza" ként beszélni?

egyébként igen igazad van hogy amit az indiánokkal csináltak és főleg ahogy ezt beálították és manipulálják a filmekkel,a halgatással az egy fájdalmas dolog,de még ettől se lesznek se stalin papa se a német festő tettei kutyafaszák,illetve ha neked azok akkor ...

részemről befejezve,egyébként a blog tetszik,napi rendszerességgel olvasom de emellet nem bírtam elmenni.

hanaura 2010.01.24. 12:28:07

Fraktálferi!

Ezzel nincs is baj, én örülök, hogy jött visszajelzés erről is.
Az összehasonlítási kényszerem, amiről írtál, nos az egy létező dolog, ez nekem egy szokásom. Jó vagy rossz, a fene tudja.

Van egy könyv, majd előkeresem, szerintem tetszeni fog Neked, egy india kutató új Zélandi antropológus írta, a témája pedig a politikai és pénzügyi okokból lejáratott India, illetve az ottani kultúra nevetségessé tevése.
Na abban szerepel egy rész, már máshol is olvastam amúgy. A Cortesék féle buli.
Spanyolék megérkeznek, nagy-nagy vallásos meggyőződéssel igyekezve rendet tenni az "állatias" kultúrában (Erről illetve, ennek egy közeli rokonáról szól a blog is.), és indításnak az állatbőrökre, levelekre írt szent írásaiknak a 95%át máglyára dobták azzal, hogy ez az ördög műve, és meg kell ettől a betegségtől szabadítani szegény félrevezetett bennszülötteket.
Ezek azóta is pótolhatatlan dolgok, gyakorlatilag a saját tradíciójuktól vágták el az ott élőket ezzel a "szubjektív" tettel és az utána következő agymosással.
Engem még ez se érdekel, legalább is politikai szempontból, mint ahogy más általam felhozott példák se, kivéve azt a tényt, hogy ilyen csapást ezekre az ősi kultúrákra azóta és addig se mért senki és semmi.
Nagyon komoly sámántradíciók mentek így a levesbe, és kurvultak el nemzetek.

Ilyet én nem hallottam sehol máshol, a kutyafasza ennek szólt. Teszem azt a Jugó háborúban, ami itt volt egy köpésre irtózatos vérontás folyt, de senkitől se vették el a kultúráját, semmisítették meg a szabad kapcsolatot önnön útjával.
Ilyen csapás senkit nem ért.
Rezervátumba se zártak népeket a saját földjükön.
És erről senki nem beszél...

Persze van védekezés is, ott a Native American Chuch, és más szervezetek is, de ez egy örök pecsét lesz az emberiség rugdalózóján.

Ysombi 2010.01.24. 13:55:16

Fasza a cikk nekem tetszik, egyet tudok érteni a cikk írójával.

meneruwa 2010.01.24. 20:40:49

sztem van aki tulbonyolitja, nekem simán lejött belőle amit utobb irt hanaura a postba, hogy a földkerekség legnagyobb népirtása az amerikai kontinensen zajlott s nem európában. viszont most jöhetne az amiről nem akarok beszélni de ha már itt tartunk emlitsük meg a globalizmust amit SZTEM főként zsidók irányítanak s hogy lehet a legjobban egynegetni utatjaikat ha hatalmat adunk nekik s ebbe nigaza van hanaurának hol halottunk eddig kárpotlásról az indiánok körében, például nagyapám testvérét se kárpótolta senki mikor lezuhant a repülövel s meghalt csak a zsidoknak jár kárpótlás mindehol.... (ez a valóság) lehet sokan megköveznek ezért de aki nem hiszi nézzen utána mi folyik körülötte pld. BAZ megyében. Arról nem is beszélve hogy dél-amerikában a fák kiirtását még most is végzik tönkretéve az összes élőlényt s törzseket emiatt én is azt mondom mindenben egyetértek a fenti bejegyzéssel.

meneruwa 2010.01.24. 20:41:30

sőt anno jelképesen halálra ítélték dél-amerikában nem is tudom melyik városban Kolombusz Kristófot az őket ért népirtásért.

hanaura 2010.01.24. 22:16:15

Meneruwa!

És a többi, és a többi....
Csak az indiánoknak nem utalják azt a pénzt sehogy se.
Sem a földet....

Dél-Amerikáról meg olvastam, hogy a föld legdinamikusabban pusztuló élőhelyét mutatják ott be a fehérek.
Gratula.

És erre is értettem, hogy ehhez fogható SEHOL nem volt.
Minimum a földje mindenkinek megmaradt. És a kultúrája is, kinek miféle....

Szóval szar ügy ez úgy ahogy van.
És ahogy az egyéb nemzeti ellentéteket elő-előkapják a kalapból ha pénzt kell csinálni, PRO ÉS KONTRA, valahogy ezeket a dolgokat mindenki elfelejti.
Vagy a bányába zárt szibériai sámánok....
És a sor kurva hosszú.

Na ezeknél valahogy egy irányba folytak a dolgok.

El.....

Takasuri 2010.01.25. 12:33:58

Azamúgy a sterilizálást indiánokon is végezték az amcsik - a "gyönyörű", "kúltúrált" civilizáét" fehér untermenschék..... :PPPP fehér gőg - hányás, na, bárkit is ér az egész.... de ja, nem is erről szólt a cikk, csak eszembe jutott ez a dolog.

Viszont kérdésem volna, már tényleg a cikk valódi témájával kapcsolatban. Lehet nem fontos, csak érdekel, mert mindent olyan részletesen akarok tudni.... :)) - írod, hogy a sámán átéli a szétdarabolást és a többit. Nos az érdekel, van e arról valami infó: testi szinten is szó szerint mindent megkap, vagy finom szinten történik - úgy értem, fizikai fájdalmat átél, mintha vágnák tényleg a húsát élve, vagy... érted, ugye :)... Mondjuk, az is elég, persze... csak érdekel, hogy is van ez, van -e testi, fizikai fájdalom...

BetulaPendula 2010.01.25. 17:22:37

Meneruwa, Hamaura, és Fraktálferi (királynév :)) részben egyetértek mindannyiótokkal (főleg az indián rezervátumos dologgal!)
De azért mert ti vagy bárki ismeri az ayahuascát, és olvasott a dél amerikai indiánokról ne próbálja megítélni őket, és az átélt megpróbáltatásokat. Don Juan ír erről (aki indián volt), hogy minnél inkább ki van téve az ember a megaláztatásnak, annál inkább tud kiszakadni ebből a valóságból (ez az igazi aszkézis!!!). Ezt egyfajta köszönetként fogja fel (lásd kereszténység:...tartsd oda a másik orcádat is) Másrészt a legnagyobb energiapocsékolás rágódni azon ami megtörtént, akár dühítő akár nem...

meneruwa 2010.01.25. 17:52:02

@Takasuri: sztem erről csak egy saman nyilatkozhatna, de ez megint tájegységenként eltérő, van ahol meghal -akkor logikus hogy nem érez- van ahol csak megkeresek s kicserélik a felesleges "csontot" szóval ez megint eltér a közös mindannyiban hogy kap egy olyan tudást (tárgyat, etc...) ezáltal ami képessé teszi a gyógyításra. s mellékesen hirtelen eszembe jutott lázár esete is akit jézus feltámasztott, persze nem volt feltámasztás hanem csak afféle "tecc halál" csak jézus barátunk ismerte az orvoslást s a maga malmára hajtotta a vizet. :)


süti beállítások módosítása