ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Látomáskeresés, a tudat hologramja - A viszontagságos út a halálon keresztül a gyógyításig

2010.01.19. 22:52 - hanaura

Címkék: cikk látomáskeresés

Többször szóba került a látomáskeresés, illetve az előző bejegyzésem a felső tudati hologram lehívásáról szólva szintén erősen kapcsolódik az alábbi cikkhez. Mernyauka gépelte be, egyem a szívét, jó segítség! A cikket Joan Halifax jegyezte, aki anno Stanislav Grof neje volt, egyébként pedig pszichológus és felszentelt buddhista pap.

A cikk jól leírja azokat a viszontagságokat, amiken keresztül a gyakorló összeköttetésbe lép az őt védelmező (és hívó) szellemek világával. Szeretnék majd a "hívásról" is beszélni valamikor, vagy keresni valami jó cikket.

Sokat gondolkodtam, hogy írjak-e ennyit a témáról, de azt hiszem annyira fontos dolog legalább alap szinten valamiféle alkalmi kozmológiai híd építése, már csak az ayahuasca és a vele járó rituálé megértése végett is, hogy indokolt ezzel foglalkozni. A rituálét egyébként gyakran lebecsüli az ember, de a gyógyítás ugyanolyan fontos része mint maga a gyógyító főzet ivása, sőt, ez az ami célzottá, és a felsőbb/alsóbb világokkal valóban összekötötté teszi.

A cikk:

 

 

A látomáskeresés

 

Egyes leendő sámánok világos utasításokat kapnak, amelyek megfelelő végrehajtása bizonyosan oly mértékben alakítja át az illető tudatát, hogy elkerülhetetlen a halál és az újjászületés átélése. Gustav Holm leír egy misztikus újjászületést, az Angmag szalik eszkimók között: „A tanítványnak az az első feladata, hogy egy bizonyos elhagyatott helyre szakadékba vagy barlangba menjen, és ott egy kis követ egy nagyhoz dörzsöljön, a Nap járásával megegyező irányban. Amikor ezt már három napja csinálja szakadatlanul, azt mondják kijön a kőből egy szellem, arcát a felkelő Nap felé fordítja, és megkérdezi  mit akar a tanítvány. Ekkor a tanítvány szörnyű kínok között meghal, részben a félelemtől, részben a kimerültségtől, de később a nap folyamán feltámad. A halál és az újjászületés spontán megtapasztalása az észak-amerikai síkság indiánjainál is megtalálható. Bekövetkezhet a Naptánc során, amikor a testből áldoznak egy darabot, vagy átszúrják azt, esetleg a serdülőkorhoz, vagy más fontos életszakasz határhoz kapcsolódó látomás keresés alkalmával. Ezen események mindegyikének része a megtisztulás, az elkülönülés, és gyakran a test sanyargatása is. Rengeteg Harci Csapás varjú indián főnök mesélt Frank Lindermannek, barátja A Rojt gyógyítóvá avatásáról. A Rojt a tudást keresve egy billegő fatörzsön kelt át a szigetre, ám nem mindennapi forrásvíz felett. A víz nem csak gyógyító tulajdonságokkal bírt, hanem rettenetesen forró is volt. Ezután A Rojt felment egy hegytetőre és három napig egyedül maradt. A barátai a harmadik reggelen már nem látták a hegytetőn, így tudták, hogy elvitte őt A Gyógyító Víz. Rengeteg Harci Csapás szavaival: „A Gyógyító Vízben semmi sem élhet, A Rojt nem érhette el a partot, és nem maradhatott életben.” Végül, a negyedik napon A Rojt barátai megközelítették a gőzölgő forrást és megtalálták A Rojtot, aki rájuk parancsolt, hogy térjenek vissza a faluba, és tegyék meg számára a szent előkészületeket. A Rojt tizenegy Bölcsnek mondta el az álmát. A szigeten töltött első és második éjszaka során a perzselő Gyógyító Víz mosta a testét és égette a bőrét, de ő nem moccant és nem jajdult fel. Aztán egy mogorva, faragatlannak tűnő „személy” elvezette a Gyógyító Víz alá, ám ezúttal nem érzett fájdalmat. Ebben a vizes szakadékban egy nagy, függőlegesen fekete-vörösre festett kunyhóhoz értek. Később megtudta ez mit jelez: Sebek gyógyítója válik majd belőle és egy lesz a Bölcsek közül. Két oldalról a Vidra és a Fehér Medve védte a kunyhót, ugyan haragosan beszéltek hozzá, mégis örökké szövetségesei lesznek. Röviddel a Rojt indulása előtt a kunyhóban lévő takaros, ám furcsa de hallgatag nő megkérdezte a „személyt”, miért nem ad a fiának valamit, amivel a népét segíthetné. A Rojt egy vidrabőrt és egy pányva cöveket kapott. A vidrabőr a gyógyító erejét, a pányvacövek a gazdagságát jelentette. A Rojt e szavakkal zárta élménybeszámolóját: „ Amikor felébredtem, már nem a szigeten voltam, ahol előtte megágyaztam magamnak, hanem a Gyógyító Víz partján.” Az Oglala sziú Maza Blaska főnök így mesélt Natalie Curtis népzene kutatónak: „ A Szent Ember fiatalkorában megtudja, hogy szent lesz – a Nagy Rejtély tudatja vele. Néha a Szellemek mondják meg neki. Amikor eljön egy Szellem, úgy tűnik, mintha ember állna ott, de amikor az ember beszéde befejeztével távozik, senki sem láthatja hová megy. Ilyenek a Szellemek. A Szent Ember mindig tanácskozhat velük, és azok szent dolgokra tanítják. Ez a Szellemek világával folytatott kommunikációban szerzett tudás különbözteti meg a sámánt a többiektől. Azonban a világ más tájaitól eltérően a sziúk és a szomszédaik látomás keresés során értesülnek a szent szerepükről. Jelet kapnak, mint A Rojt is, mely szerint az ifjút a Szellemek gyógyítónak választották, Szent Embernek szemelték ki. „A Szent Ember elvonul egy magányos tipibe, böjtöl és imádkozik, vagy a hegyekben keresi a magányt. Az emberekhez visszatérve tanítja őket, és elmondja nekik mindazt, aminek közlésével a Nagy Rejtély megbízta. Tanácsot ad, gyógyít és szent varázslattal védi az embereket, miden rossztól. Nagy az ereje és nagy a becsülete, kitüntetett helyen ül a tipiben.”

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr891686255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása