ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Sámándob

2009.11.15. 15:27 - hanaura

Címkék: sámándob

Gondolkodtam, hogy milyen cikket írjak róla. Én már hetek óta tűkön ülve várom az oldal debütálását, majd naponta rákérdezek Sámándob barátomra (még a beceneve is mennyire stílusos! :)

Aztán abban maradtam, hogy megreklámozom őt saját magával, és egy merész mozdulattal kimásoltam egy részt az oldalának bevezetőjéből, amolyan ízelítő gyanánt!

Azt még érdemes megjegyezni, hogy ő az a barát aki felajánlott Hilario (ayahuascareality.blog.hu/2009/10/28/hilario_arutam) számára egy csodálatos sámándobot ajándékba, amit sajnos nem tudtunk úgy szervezni, hogy maga adjon át, de a hatása így is frenetikus volt! Játszott is rajta Hilario, nagyon tetszett neki!

Én magam amikor is átvettem a dobot, kicsit megütögettem, rögtön arra gondoltam, hogy basszus, de nehéz lesz odaadni. Azonnal beleszerettem! Sok más dolog mellett ezt is megbeszéltük a fórum találkozón, hogy szeretnék készíttetni vele majd egy sajátot. Ugyanis olyat is vállal.

Íme néhány sor az oldal bevezetőjéből:

 

Sámánizmus és sámándob készítés weboldal

Sok sok szeretettel köszöntelek az oldalamon. Tudom, hogy létünkben nincsenek véletlenek. Az sem véletlen, hogy Te most ezen a honlapon jársz, és soraimat olvasod. Valószínű Te is hasonló késztetést éreztél a sámánizmus és sámándobok megismerése iránt, mint én és ezért olvasod most honlapomat.

Elanyagiasodott világunkban a sámánizmus sajnos igen háttérbe szorult, pedig nekünk a 21. század emberének óriási szüksége lenne rá újra megismerni, ezt a csodálatos hiedelem rendszert.

Tudom, hogy sokkal nagyobb szüksége lenne emberek millióinak a sámánokra, és a sámánizmus megismerésére, mintsem behuppani a nagy TV elé és naponta órák hosszat nézni, hogy ma épp hány embert öltek meg és raboltak ki :-)

Ezért is készítettem weboldalamat, hogy segítsek neked és elindítsalak az úton, amely a sámánizmus megismerése felé vezet.

Legelső sámándobom :-)

Weboldalamon olvashatsz a sámánokról, sámánizmusról, és képes illusztrációkat találhatsz, hogyan készítheted el, otthon akár saját magad saját sámándobodat. De esetleg ha velem szeretnéd elkészítettni sámándobodat szívesen állok a feladat elé.

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr401526936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BetulaPendula 2009.11.16. 11:02:04

"...behuppani a nagy TV elé és naponta órák hosszat nézni, hogy ma épp hány embert öltek meg és raboltak ki :-)"

Ezt mennyire jól látod. Lassan három éve, hogy nincs tévém és azt kell, hogy mondjam igen jó érzés e nélkül a sok fölös, negatív info nélkül.
Mondjuk sajna a bkv sztrájkról is lemaradtam mindig :D.

Jókívánság!

hanaura 2009.11.16. 23:03:05

Betula!
Csatlakozom az életérzéshez!:)
Én kb 6éve szabadultam meg a feleslegtől....:)))
Aztán ki tudja, lehet, hogy később meg tetszeni fog, de asszem jobban szelektálok....;)

samandobkeszito (törölt) · http://www.samandobkeszites.hu 2009.11.24. 21:31:21

Uhhh csak most látom, eme idézetet :-) Mintha ismerném :-)))

Végreeee vagyunk egy páran, akiknek nincs tévé, és nem is hiányzik. De kirááály ! :-) Igazán nagyon jó érzéssel tölt el, hogy végre nem egyedül vagyok a klubban :-)

hanaura 2009.11.25. 14:52:30

Ugye, Sámándob?:)
Én is örülök!
Nem is csak "tárgyi" szempontból, hanem életérzés miatt is...:)))

Felki Szétát 2009.11.28. 22:34:27

Hát TV-droggal én sem élek már pár éve, de egy számítógép-elvonó lehet nem ártana.

BetulaPendula 2009.11.29. 14:45:25

@Felki Szétát: Hát jah, néha én is így érzem!! Erőteljes csapda a net!!


süti beállítások módosítása