ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

Egy párját ritkító gaztett, avagy mi történt miközben a Sámán oldalt nézegettem?

2009.10.08. 01:53 - hanaura

Címkék: sámán icaro

Nos van egy oldal, ott meg is van jelölve forrásnak, most nem jut az eszembe, amit korábban magam is néztem, aztán ahogy lenni szokott, megfogadtam, hogy később alaposabban átnézem. És elfelejtettem. Amolyan Hanaurásan...:)))

Szóval ma is a Sámánt böngésztem, ami egy nagyon jó oldal, még mindig, és meg láttam ott ezt a már korábban felfedezett csodát.

Erre megszólalt a kisördög...hja, nem az angyalka: naaa, azért írjál már, hogy beteheted-e, nem szárad le tőle a kibaszott kezed (na jó, a kis pufi, fürtös angyal nem pont ilyesformán szólongatott), aztán a vörös fickó győzött, rájöttem, hogy egy rohadt állat vagyok, aki képtelen megakadályozni azt, hogy tegye, amit a pillanatban kigondolt.

Szóval íme, a rabolt szajré: icaro-k.

 

 

Icaros

Abuelita todopoderosa – Armando Loizaga (Pisaq, Oct 2007)
Aguila florida – Fernando Oubiña (Puerto Maldonado, 2006)
Amaye diru dina (New) – Jarah Tree (Pisaq, May 2009)
Antarita – Herbert Quinteros (Pisaq, 2007)
Araringi – Herbert Quinteros (Pisaq, 2007)
Awelohey – Abraham (Pisaq, 2003)
Azucena tika – Milagros Casaverde (Pisaq, Dic 2008)
Bendecid Pachamama – Ferando Oubiña (Puerto Maldonado, 2006)
Cantemos con alegria – Solange (Playa del Carmen, Jun 2007)
Cantemos con alegria – Milagros Casaverde (Pisaq, Ene 2008)
Canto del oso – Abraham (Pisaq, 2003)
Canto feliz – Abraham (Pisaq, 2003)
Chequiayo – mujer Lakota (Mexico, 2004)
De los cielos Ayahuasca – Herbert Quinteros (Pisaq, 2007)
Don Bechin – Don Bechin (Puerto Maldonado, 2006)
Eagle song – Sanalee (Puerto Maldonado, 2007)
Eh Kumaro – Antonio Fernandini (Puerto Maldonado, 2006)
Flauta doble – Herbert Quinteros (Pisaq, 2007)
Hermoso espiritu Ayahuasca – Armando Loizaga (Pisaq, Oct 2007)
Hey Ah – Sanalee (Puerto Maldonado, 2007)
Huayno – Hilaria (Pisaq, 2003)
Icaro de alto y manta – Alonso del Río (Puerto Maldonado, 2003)
Icaro de Bechín – Antonio Fernandini (Puerto Maldonado, Nov 2008)
Icaro de Solon – Fernando Oubiña (Puerto Maldonado, 2006)
Ikarunchi medicuyni – Diego Palma (Pisaq, 2003)
Imaima nari – Kike Pinto (Pisaq, Oct 2007)
Imalaya maestro inikanki – Diego Palma (Pisaq, Sep 2008)
Jiguero vamos cantando – Luis Ochoa (Guadalajara, Mayo 2007)
Jiguero vamos cantando – Milagros Casaverde (Pisaq, Dic 2007)
Kituwa – Abraham (Pisaq, 2003)
Las verdaderas curanderas – Diego Palma (Puerto Maldonado, Apr 2008)
Largo caminar – Abraham (Pisaq, 2003)
Madre Ayahuasca – Diego Palma (Puerto Maldonado, 2003)
Madre de todas las cosas – Mama Kia (Pisaq, Dic 2007)
Mama Oshuma – Abraham (Pisaq, 2003)
Mariri icaro – Shimshai (Vancouver, Aug 2008)
May we all fly like eagles – Mama Kia (Pisaq, Dic 2007)
Minha Mae Oxumare – Shimshai (Vancouver, Aug 2008)
O mileko (New) – Andrea Lombardi (Pisaq, May 2009)
Onde rondairiri – P.G. (Pisaq, Dic 2007)
Pachacamaq – Baldy (Puerto Maldonado, 2003)
Pachamama muchanapi – Diego Palma (Nelson, Meditation & Ayahuasca Retreat, Sep 2007)
Pachamama Wiwawayku – Baldy y Alonso (Puerto Maldonado, 2003)
Pahuene – Diego Palma (Vancouver, Oct 2007)
Pajaro cantor – Diego Palma (Puerto Maldonado, 2003)
Paparuy – Diego Palma (Pisaq, Nov 2008)
Pollera chayki – Simeona (Pisaq, 2003)
Puñay Puñay – Simeona (Pisaq, 2003)
Remocaspi – P.G. (Pisaq, Dic 2007)
Shamoringi shimicai – Herbert Quinteros (Pisaq, 2007)
Shekina – Diego Palma (Pisaq, 2003)
Shetonia – Sanalee (Puerto Maldonado, 2007)
Sinchi sinchi medicina – Herbert Quinteros (Pisaq, 2007)
Supaymama wawaini – Antonio Fernandini (Puerto Maldonado, 2003)
Taita Timbira – Diego Palma (Pisaq, 2003)
The earth is our mother – Mama Kia (Pisaq, Sep 2008)
Tobaro kiana – Mujer Lakota (Mexico, 2004)
Tribus – Antonio Fernandini (Puerto Maldonado, 2003)
Tribus – Diego Palma (Pisaq, Nov 2008)
Tunka Shila – Diego Palma (Puerto Maldonado, 2003)
Vayakutishimbiro tinita – Diego Palma (Puerto Maldonado, 2003)
Wakantanka – Sanalee (Puerto Maldonado, 2007)
Wayaitiray Sunaray – Diego Palma (Pisaq, Dic 2007)
Yariririndin – Kike Pinto (Pisaq, 2003)
Yariririririri – Kike Pinto (Pisaq, Oct 2007)

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr831435618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meneruwa 2009.10.08. 08:03:23

csak nyugodtan én is az eredeti oldalra hivatkoztam :)


süti beállítások módosítása