ayahuascareality

Az oldal az Amazonas medence sámánvilágával foglalkozik, az ottani spirituális világot, törzsi rituálékat, szokásokat próbálom egy befogadható, olvasható formában bemutatni itt. Ebbe a világba tartozik a természet, az elemek tisztelete, a dohány és a többi szent növény, orvosság, köztük az ayahuasca. Az "ayahuasca" az Amazonasi kecsua kifejezés, aminek számos fordítása létezik, mint a "lélek liánja", a "halottak indája", a "kis halál", a halál kötele", stb. Ez egyike a számos névnek amivel illetik. Mondhatni a legelterjedtebb. Maga az ayahausca egy, az Amazonasi törzsek által kultivált szakrális orvosság, amit vallásos céllal, szertartásos jelleggel vesznek magukhoz a bennszülöttek, egy ehhez tartozó, családonként változó rituálé keretében. Számtalan eltérő részletű szertartás ismeretes, családi titkok, különlegességek, amit a sámánok többnyire bizalmasan kezelnek, mivel ez a munka komoly felelősséget igényel. Dél-Amerikában több úgynevezett szinkretikus egyház is felbukkant, akik (többnyire keresztény)vallási gyakorlataik alapjának tekintik az alkalmankénti teafogyasztást, rituális jelleggel, közösen énekelve. Utóbb nyugati orvosok is elkezdték alkalmazni, például olyan szenvedélybetegségek kezelésére, mint például függőségek, traumák. Az ember a szertartás ideje alatt rituálisan elfogyasztott gyógytea hatására gyakran fizikai rosszullétet tapasztal, gyakori, hogy ki is hányja az elmondások alapján kellemetlen ízű teát. Erről több törzs, jellegzetesen a shipibo azt tartja, hogy az ember gyakran a félelmeit, a hazugságait hányja ki. Emiatt aztán nagy becsben tartják ezt a fajta tisztulást, noha nem feltétele a megtisztulásnak. Ezután mintegy látomás formájában egy szellemi utazáson vesz részt, amit érzelmek, felismerések, képek kísérnek. Különbözőségét abban tartják az első pillanatra hasonlónak tűnő hallucinogén szerekkel szemben, hogy nem egy mesterséges világba kalauzolja a gyógyulni vágyót, hanem önnön belső világába, ahol szembesül örömével, bánatával, boldogságával, és legbelsőbb félelmeivel is. Emiatt azt tartják, az utazás gyakran megviseli az embert pszichikailag. Nem ritka az újjászületés élménye, ami után a szertartáson részt vevő képes valóban megszabadulni a korábbi terheitől, nehézségeitől. Az Amazonas-beli indiánok azt tartják róla, hogy egy csodálatos gyógyszer, aminek a segítségével az ember kapcsolatot teremthet nem csak saját belső létével, hanem a szellemvilággal is, és szembenézve minden terhével, félelmével, megszabadulhat azoktól. Eddig sem pszichikai, sem fizikai függőség nem ismert, továbbá semmilyen mellékhatás nem került dokumentálásra.

Friss topikok

  • Janos78: Üdv mindenkinek!A nevem János.1 éve voltam Iquitosba.2 hetet sikerült a dzsungel mélyén eltöltenem... (2020.04.19. 21:00) 5000 indok
  • Endre Juhász: Sziasztok! Egy megjegyzésem lenne a fenti írással kapcsolatban. Az ayahuasca italt egyértelműen te... (2019.03.09. 22:00) Különböző ayahuasca főzetek
  • : Hol szerezzek sámámt? Egy fuvescigi beszerzesere sem vagyok felkeszulve mert nincsenek ilyen kapcs... (2018.07.09. 17:03) Nem kell a sámán !
  • Péter Kobza: Szia! Ahogy látom már 7 éve ennek a postnak, de azért remélem még jelzi hogy írtak hozzá! Én egy k... (2017.08.21. 15:02) Ayahuasca főzés
  • Zoltán Morta: A videókon a Tensegrity gyakorlatai láthatóak. Mostantól Budapesten a Jurányiban keddenként részt ... (2016.09.08. 03:26) Castaneda fimjei

De most komolyan - MIÉRT?

2009.09.10. 23:19 - mernyau

Felgyűrtem az ingujjamat, hogy na majd akkor most! És ezt legalább tíz alkalommal. De valahogy csak nem akaródzott ( ezt a szót így kell írni? vagy egyáltalán ilyen szavunk? vagy így van?)

A tudat alatt működő -felszínen ható öntudatlan traumákról, sérelmekről, félelmekről majd máskor - de tényleg,

csak azt akarom elmesélni, és igazából nyílt kérdéssé tenni majd a végén, hogy

miért is nem írtam le még konkrétan az aya élményemet, és miért látom azt, hogy bizonyos határon túl valahogyan ez másoknak sem akarózik. (vagy így kell írni?)

Általában a beszámolók kimerülnek annyiban, hogy: fúú, nagyon mély volt, találkoztam magammal ( nem mondod?) színes fraktálokat láttam ( tééényleg?) de nem tudom még elmondani, kell egy-két nap, míg feldolgozom ezt az élményt.

Tegyétek a szívetekre a kezeteket, valaki megírta már AZT az élménybeszámolót? És ha meg is írta, elküldte valakinek, mondjuk hanaurának?

Úgy hellyel-közzel persze mindenki megmondja, hogy miért nyúlt az ayahoz, mert ez is egy érdekes dolog, hogyan születik meg valakiben a vágy erre? Van, aki már végig próbált az öreg Istenig mindent van, aki még soha semmit ( mint pl. jó magam; na jó, a fű számít?) van aki alkoholizált, vagy ezek kombinációja vagy egyik sem vagy még valami, ami soha nem jutna eszembe. Tehát mindenkinek különböző storyja van, hogy hogyan is jutott idáig, és most igazából mi is az, ami miatt ezt a dolgot meg akarja próbálni.

Azt is tudja mindenki, hogy: az aya megkínozta, testileg-lelkileg. A testi dolog OK. Lehetnek eltérő tapasztalatok a gyomorfájásról, ami hányás után megmarad azért, meg hogy ki mennyi idő után hányt ( én spec 20 perc után, hanaura le is mondott rólam, aztán az aya úgy berántott, ahogy a nagy könyvben meg van írva )

de hogy lelkileg konkrétan mi volt a cincálás, na arról nem nagyon beszél senki. Mert mindenki tudja, hogy olyan dolgokat - bocsánat a ponyva fogalmazásért - vágott a pofájába az aya, ami után kellett egy mély levegő, hogy másnap tükörbe nézzen. Olyan dolgok, amiket tudtál, és hordoztál, mondván a fejedbe úgy se lát senki, te meg elpakolgatod magadba, legfeljebb kicsit legózni kell. És olyan dolgokat, amikről nem voltál tudatos, de eszerint cselekedtél. Nem tudnám megmondani, hogy melyik a fájdalmasabb.

Szóval jómagam is úgy voltam vele, hogy ehhhh, leírnám én, le, esküszöm, csak azért így word by word bevállalni, hogy mik voltak, hááát. Most értitek, mit tartozik az bárkire, hogy mi a faszt mondott nekem az aya? Ha el akarom mondani, akkor nagyon személyes dolgokat kell feltárnom, mert anélkül csak egy felszínes dolgot fogok mondani, olyan jellegű hasznos infókkal, hogy kék az ég és zöld a fű, és ha iszol egy pohár teát, mindenféle lesz...

De most azt gondolom, ha nem vagyok képes elmondani, nem, várjatok.

Először is, attól nem leszek kevesebb, hogy elmondom. És itt most nem arra gondolok, hogy valakinek a szemében csökkenek, mert erre egyrészt nagy ívben teszek, másrészt, ha ez tényleg bekövetkezne, hát akkor, akkor azt gondolom nem én vagyok eltévedve, de most ezen lépjünk túl, ahogy a főnököm mondaná, nagy éles látásról téve tanúságot. Úgy értem, hogy attól ugyanúgy megmarad nekem is. Az egyik problémám a zárkózottság, ha eddig nem vettétek volna le.

Másodszor pedig most azt gondolom, hogy ha nem vagyok képes elmondani, részletesen, hogy mi történ velem, míg az aya "bemutató csarnokában" jártam ( mert még csak az előszobában voltam...) akkor, valahol nekem ez az egész értelmetlen volt, akkor ugyan úgy nem hozott felszínre dolgokat, akkor ugyan úgy képes vagyok tartani a kis hülye hazugságaimat, lefedéseimet, mint annak előtte.

Ki nem szarja le ki fogja olvasni és megtudni, hogy milyen traumák értek 3 évesen és most ettől mi van elkefélve bennem?

Nagyon kényelmes azt gondolni másokról, hogy nekik valamiért jobb, mint nekünk: olyan munkája van, amit mi szeretnénk, olyan felesége, autója, oda megy nyaralni, vagy teszem azt olyan habitussal vagy családi háttérrel rendelkezik. De az igazság az, hogy ha megkaparod a felszínt, mindenhol találsz valamit. Mindenhol. És általában a legjobbnak kinéző helyzetek mögött vannak a legnagyobb gebaszok, hogy mikor meglátod, csak: ííííííbazdki, kösz, lehet mégse irigyellek, jó nekem a saját tyúkszaros kis életem.

Egy önfejlesztő könyvben olvastam, hogy az emberek szeretnek panaszkodni meg irigykedni, de az igazság az, hogy senki nem cserélné el a problémáit valaki máséra. És ez, tudjátok, egy kibaszott nagy igazság. Ha rendeznénk egy kiállítást, ahol mindenki cserélgetheti a problémáit, higyjétek el, mindenki a sajátjával menne haza.

Én onnantól nem irigylek senkit, mióta rájöttem, hogy az Élet mindenkinek egyforma, a külső tényezőktől függetlenül. Lehet, hogy Te tízszer, százszor gazdagabb vagy mint én, de kezdjük azon, hogy Te is meg fogsz dögleni. Már önmagában ez egy nagy vígasztaló erő, és most itt nem a pitiáner, szánalmas, irigy "bosszúvágyra" gondolok, csak valahogy ez bennem úgy egyenlőre állítja a mércét. Jól van öreg, feszítsél csak a Mercidben, de egy helyre megyünk, csak hogy tudd. ;)

A másik, hogy megkapjuk ugyanazokat a dolgokat. Ha meghal valaki, akit szerettél, ugyanolyan rohadt dolog, bármi van körülötted, bármilyen befolyásod van, bárki is vagy a társadalomban. Ami segíteni tud ekkor és máskor is, hogy belül ki vagy. Az Élet egyenlően osztja a lapokat, még ha néha nem is úgy tűnik. Az igazság az, hogy nem hogy ritkán, de talán soha nem látjuk az EGÉSZ storyt valaki mögött.

Tehát amióta ezeket többé-kevésbé megértettem és megvalósítottam, nem él bennem az a kényszer annyira, ami szerintem mindannyiunkban ott van, hogy egy képet fenn tartsunk magunkról. Egy normálisnak látszó képet. Hogy mi azért, a gondjaink ellenére ( ami természetesen ugye mindenkinek van - ilyenkor a másik fél is megértően "ilyenazélet" arccal bólogat) normálisak vagyunk.

 

Ismeritek azt a példát Feldmártól, amikor arról beszél, hogy a szart bevonjuk arannyal? Na majd megkeresem. Kedvencem.

Nem akartam nagyon elkalandozni, csak arról akartam írni, hogy:

A, Nem nagyon láttam még tényleg részletes beszámolókat, hogy mi is volt a kirándulás alatt.

B, Azt hiszem én fogok írni egy ilyet. És lehet be is teszem ide, majd meglátom mennyire kapálóztok érte. :) Mert azért, ha nem érdekel senkit, feleslegesen nem blamálom magam, hogy mekkora szar ember is vagyok, ellentétben azzal, amit gondoltam, már hogy mennyire jó vagyok. ;) Csak vicceltem, megírom, kiteszem, hátha esetleg más is kedvet kap.

Na, mára ennyi. Ne aggódjatok, nem fogok ám sokat postolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://ayahuascareality.blog.hu/api/trackback/id/tr211374198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

messalina 2009.09.11. 18:48:20

mernyau, bár írod, hogy nincs szükséged megerősítésre :-], azért jelzem, hogy kíváncsian várom az írást. És.. na jó, nem ígérem, de most azt gondolom, hogy akkor majd én is. Nem tudom, 48 óra múlva hogy fogom majd gondolni ;-] Igazából elképzelésem sincs, mi(k)be lesz az orrom holnap este belenyomva.

messalina 2009.09.12. 20:37:13

Nem direkt kerestem, csak éppen Feldmárt olvasok, és pont belebotlottam:

"És egy jó terapeuta, amiből sajnos nagyon kevés van a világon, abban segít, és bátorít, hogy hagyjuk a színházat, nem kell azt játszani, nem kell alakítani azt a karaktert, amit a társadalom, a szüleid, a tanítóid mondanak, és hogy a világ elég gazdag és szeretettel teli ahhoz, hogyha te önmagad leszel, akkor sem leszel egy darab szar. Mert mindenki azt mondja neked, hogy te egy darab szar vagy, azt pedig takard be aranylemezzel, tehát aranyozd be azt a szart, ami te vagy. És akkor nagyon félünk egymástól, mert ha közel kerülünk egymáshoz, hozzáérünk a látszó aranyhoz, és akkor azon az ujjunk keresztülmegy, és akkor a szarba érünk. Ettől fél a legtöbb ember, hogy nehogy közel kerüljünk egymáshoz, mert akkor megtudod, hogy az alakításod mögött csak egy ronda, szaros ember vagy."


süti beállítások módosítása